Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

ZEP
‹Titeuf #11: Titeuf #11: Moi najlepsi kumple›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTiteuf #11: Moi najlepsi kumple
Scenariusz
Data wydaniaczerwiec 2010
RysunkiZEP
Wydawca Egmont
CyklTiteuf
Cena14,90
Gatunekhumor / satyra
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk

Braterstwo gaci
[ZEP „Titeuf #11: Titeuf #11: Moi najlepsi kumple” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Motywem przewodnim najnowszego zeszytu z przygodami Titeufa są jego relacje z Ramonem, Sztynkiem, Hugonem i Gilem, czyli najlepszymi kolegami. Poziom humoru jest różny, ale nieustająco jest on naznaczony charakterystycznym dla całej serii brakiem politycznej poprawności.

Marcin Osuch

Braterstwo gaci
[ZEP „Titeuf #11: Titeuf #11: Moi najlepsi kumple” - recenzja]

Motywem przewodnim najnowszego zeszytu z przygodami Titeufa są jego relacje z Ramonem, Sztynkiem, Hugonem i Gilem, czyli najlepszymi kolegami. Poziom humoru jest różny, ale nieustająco jest on naznaczony charakterystycznym dla całej serii brakiem politycznej poprawności.

ZEP
‹Titeuf #11: Titeuf #11: Moi najlepsi kumple›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTiteuf #11: Moi najlepsi kumple
Scenariusz
Data wydaniaczerwiec 2010
RysunkiZEP
Wydawca Egmont
CyklTiteuf
Cena14,90
Gatunekhumor / satyra
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
W tym tomie przede wszystkim poznajemy wyszukane zabawy Titeufa i jego kumpli. Naciąganie slipek pod pachy, przewracanie kolegów korzystających z pisuaru, rozbieranie lalek młodszej siostry to kluczowe elementy rozwoju społecznego dziesięciolatków. Elementy ewidentnie poza zasięgiem poznawczym dorosłych. Niestety, sielanka beztroskiego dzieciństwa nie trwa długo. Po długim okresie życia na zasiłku, ojciec Titeufa dostał pracę w amerykańskiej firmie. Nad rodziną zawisło widmo przeprowadzki. Pożegnaniom z kolegami towarzyszą dantejskie sceny. Plusem tej sytuacji jest możliwość poznania kilku „wersji” dorosłej Nadii, jako, że nasz bohater zakłada powrót i spotkanie po kilkunastu latach (przynajmniej w swojej wyobraźni). Jednocześnie w szkole pojawia się nowy nauczyciel („Chcecie się pośmiać? Proponuję dyktando niespodziankę”). Ech, ciężkie jest życie dziesięciolatka.
Z zabawniejszych epizodów to ten ze szkolnym geniuszem („Umiesz odmieniać czasowniki? To nienormalne.”) oraz modlitwą do Pana Boga („Halo? Bóg?”). Ale też w wielu przypadkach można odnieść wrażenie, że pomysły Zepa stają się wtórne, puenty jakby mniej zabawne, a chwilami niesmaczne. Mam jednak nadzieję, że to tylko chwilowe osłabienie, bo „Titeufa” zdążyłem polubić za nieszablonowość i wspomniany brak politycznej poprawności.
Największym zgrzytem jest cena albumu, która w ciągu dwóch lat wzrosła prawie dwukrotnie. Cóż, wygląda na to, że komiks staje się medium elitarnym, przynajmniej pod względem cenowym.
koniec
29 września 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Dyskretny urok showbiznesu
Paweł Ciołkiewicz

24 IV 2024

Nestor Burma to prywatny detektyw, który ma skłonność, naturalną chyba u prywatnych detektywów, do wpadania w tarapaty. Po „Mgle na moście Tolbiac”, „Ulicy Dworcowej 120” oraz „Awanturze na Nation” dostajemy kolejny album z jego przygodami. „Chciałeś mnie widzieć martwą?” to opowieść o intrydze rozgrywającej się w świecie musicali.

więcej »

Przygody małych króliczków
Maciej Jasiński

23 IV 2024

„Opowieści z Bukowego Lasu” to kolejna już seria dla dzieci, którą od roku 2021 publikuje wydawnictwo Egmont. Tym razem mamy do czynienia z cyklem przeznaczonym dla najmłodszych czytelników, którzy dopiero stawiają pierwsze kroki w świecie komiksu.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Zakazany owoc
— Paweł Ciołkiewicz

Obcy, nowy pasażer Titeufa
— Marcin Osuch

Jaja jak berety!
— Daniel Gizicki

Krótko o komiksach: Styczeń-luty 2003, cz. 2
— Artur Długosz, Tomasz Sidorkiewicz

Krótko o komiksach: Kwiecień 2002
— Artur Długosz, Wojciech Gołąbowski, Tomasz Sidorkiewicz

Krótko o komiksach: Luty 2002
— Artur Długosz, Andrzej Filipczak, Daniel Gizicki, Wojciech Gołąbowski, Marcin Herman, Konrad Wągrowski

Krótko o komiksach: Listopad 2001, cz. 2
— Artur Długosz, Paweł Nurzyński

Tegoż autora

Uczmy się języków!
— Marcin Osuch

„Szalony Kojot” przez dwie chmury?
— Marcin Osuch

Aparat, góry, człowiek
— Marcin Osuch

Niech prezydent się tym zajmie
— Marcin Osuch

Ratunek czy porwanie?
— Marcin Osuch

Zatrzymane w słowach
— Marcin Osuch

Broń i pieniądze
— Marcin Osuch

Tylko wkrętacza brakuje
— Marcin Osuch

Pożegnanie
— Marcin Osuch

Ten komiks nieco więcej obiecuje niż daje
— Marcin Osuch

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.