Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 11 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Takeshi Obata, Tsugumi Ohba
‹Bakuman #6›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBakuman #6
Scenariusz
Data wydaniamarzec 2017
RysunkiTakeshi Obata
PrzekładKarolina Dwornik
Wydawca Waneko
CyklBakuman
ISBN9788380960329
Format192s. 135×195mm; obwoluta
Cena19,99
Gatunekmanga, obyczajowy
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Manga jest najważniejsza
[Takeshi Obata, Tsugumi Ohba „Bakuman #6” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Podejście młodych bohaterów serii „Bakuman” do pracy nad mangą można opisać trawestując znane powiedzenie. Manga nie jest dla nich mianowicie sprawą życia i śmierci. Jest czymś znacznie ważniejszym!

Paweł Ciołkiewicz

Manga jest najważniejsza
[Takeshi Obata, Tsugumi Ohba „Bakuman #6” - recenzja]

Podejście młodych bohaterów serii „Bakuman” do pracy nad mangą można opisać trawestując znane powiedzenie. Manga nie jest dla nich mianowicie sprawą życia i śmierci. Jest czymś znacznie ważniejszym!

Takeshi Obata, Tsugumi Ohba
‹Bakuman #6›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBakuman #6
Scenariusz
Data wydaniamarzec 2017
RysunkiTakeshi Obata
PrzekładKarolina Dwornik
Wydawca Waneko
CyklBakuman
ISBN9788380960329
Format192s. 135×195mm; obwoluta
Cena19,99
Gatunekmanga, obyczajowy
WWW
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Moritaka Mashiro i Akito Takagi wytrwale dążą do realizacji marzeń. Niestety okazuje się, że łączenie pracy nad mangą z nauką w liceum nie jest łatwe. Obowiązki zawodowe i obowiązki szkolne nawarstwiają się i sprawiają, że na wszystko brakuje im czasu. Szczególnie dotkliwie odczuwa to Moritaka, który jak najszybciej chce osiągnąć wytyczony wcześniej cel – jak pamiętamy jest nim doprowadzenie do powstania anime opartej na ich mangowej serii. Młody rysownik pracuje coraz ciężej, co nie pozostaje bez wpływu na jego zdrowie. W końcu dochodzi do tego, co musiało się stać. Chłopak mdleje w swojej pracowni i trafia do szpitala. Okazuje się, że jest przepracowany, niedożywiony i ma infekcję, która wymaga usunięcia fragmentu wątroby. Jego sytuacja wygląda niezbyt optymistycznie, a on i tak najbardziej martwi się tym, że przez pobyt w szpitalu nie zdąży przygotować kolejnego rozdziału „Trapa” i tym samym zawiedzie oczekiwania swoje i swoich bliskich.
Choroba ambitnego rysownika powoduje nie lada zamieszanie. Redaktorzy magazynu „Jump”, w którym publikowana jest ich seria, muszą podjąć radykalne decyzje kierując się przede wszystkim dobrem chłopaka. Redaktor postanawia zatem zawiesić ich serię do czasu aż… obaj autorzy ukończą liceum. Dla młodych mangaków ta decyzja jest nie do przyjęcia. O ile jednak Akito Takagi jest w stanie się z nią pogodzić mając na uwadze zdrowie swojego przyjaciela, o tyle Moritaka nie ma zamiaru się poddać. Postanawia pracować nad kolejnymi rozdziałami w szpitalu i za wszelką cenę chce przekonać redaktora do zmiany decyzji. Do gry włączają się także ich znajomi publikujący własne serie. Okazuje się, że bezwzględna rywalizacja na łamach „Jumpa” nie koliduje z przyjaźnią i solidarnością. Gest młodych mangaków wydaje się być zaskakujący i ryzykowny. Czy wspólnymi siłami uda się im doprowadzić do zmiany decyzji redaktora? Czy „Trap” zostanie przywrócony? I wreszcie pytanie najważniejsze – czy ewentualne przywrócenie serii rzeczywiście jest najlepsze dla zdrowia i życia rysownika? Redaktorzy magazynu stoją w obliczu niezwykle trudnej decyzji.
Można odnieść wrażenie, że tym razem autorzy „Bakumana” koncentrują się nie tyle na kulisach funkcjonowania świata mangaków, ale podejmują problem znacznie poważniejszy i bardziej uniwersalny. W kontekście różnych komentarzy na temat etosu pracy panującego w kraju kwitnącej wiśni często pojawia się mianowicie kategoria śmierci z przepracowania. Jak pamiętamy w ten sposób zmarł właśnie wujek Moritaki, który również był mangaką. To dzięki niemu ambitny rysownik wszedł do świata mangi, a teraz zdaje się podążać tą samą, niezwykle ryzykowną drogą, która może doprowadzić go do przedwczesnej śmierci. Ambicja rysownika chwilami wykracza poza racjonalne granice. By osiągnąć swój cel jest on w stanie zaryzykować własne życie i w gruncie rzeczy właśnie to robi. Decydując się na dalszą pracę na szpitalnym łóżku kładzie na szali własne życie, a jednocześnie próbuje sam siebie jakoś uspokoić mówiąc w pewnym momencie – „Tak łatwo się nie umiera”.
„Bakuman” nadal dostarcza fascynującej wiedzy nie tylko o świecie mangaków, ale także o życiu społecznym we współczesnej Japonii. Autorzy bazując na własnych doświadczeniach kreują rzeczywistość, w której przede wszystkim liczy się ambicja, wytrwałość i uparte dążenie do celu. Jest tu jednak miejsce także na solidarność i wzajemne wspieranie się w trudnych chwilach. Rywalizacja jest ważna, ale by ewentualne zwycięstwo dawało prawdziwą satysfakcję, wszyscy muszą mieć równe szanse. Zwycięstwo spowodowane zewnętrznymi czynnikami nie jest żadnym powodem do dumy i nie przynosi radości. Młodzi mangacy, którzy na co dzień rywalizują, w sytuacji kryzysowej są w stanie nawzajem sobie pomagać. I nawet jeżeli jest to obraz nieco wyidealizowany, to i tak warto potraktować go jako inspirację do działania.
koniec
7 czerwca 2017

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Drugi etap zemsty
Maciej Jasiński

10 V 2024

Po wielu dekadach królowania na ekranach, westerny straciły mocno na popularności. Jednak ostatnio można zaobserwować powrót do tego gatunku nie tylko w Hollywood, ale też w komiksach europejskich. W Polsce komiksowych westernów nie powstaje obecnie zbyt dużo, a tak naprawdę jedyną serią jest „Wounded”, której autorem jest Mikołaj Spionek.

więcej »

Piłka i miecz
Paweł Ciołkiewicz

9 V 2024

Trzeci tom opowieści o bezwzględnym zabójcy i jego małym synku otwiera wstrząsająca scena. Widzimy mianowicie moment, w którym zdecydowała się przyszłość Daigorō. Ogami Ittō dał mu wybór pomiędzy śmiercią a towarzyszeniem mu w jego misji. Czy jednak trzyletnie dziecko mogło dokonać tego wyboru świadomie? No cóż w świetle tego, co wiemy o tym niezwykłym dzieciaku, to jest to bardzo prawdopodobne.

więcej »

Bestia nie taka znowu straszna
Dagmara Trembicka-Brzozowska

8 V 2024

„Wrzaskun” w teorii jest niepoprawnym, pełnym humoru komiksem dla dzieci - jakkolwiek raczej tych starszych - ale sprawdziłby się naprawdę nieźle także jako album dla dorosłych.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Życie to nie manga
— Paweł Ciołkiewicz

Między młotem a kowadłem
— Paweł Ciołkiewicz

Dać z siebie wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Złota przyszłość
— Paweł Ciołkiewicz

Rywalizacja i szacunek
— Paweł Ciołkiewicz

Niepewność i nadzieja
— Paweł Ciołkiewicz

Marzenia i rzeczywistość
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Piłka i miecz
— Paweł Ciołkiewicz

Śmierć go czeka…
— Paweł Ciołkiewicz

Dyskretny urok showbiznesu
— Paweł Ciołkiewicz

Piękny umysł
— Paweł Ciołkiewicz

Mieć chaos w sobie
— Paweł Ciołkiewicz

Blask z innej przestrzeni
— Paweł Ciołkiewicz

Między prawdą a kłamstwem
— Paweł Ciołkiewicz

Nosferatu ponad wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Obrzęd przejścia
— Paweł Ciołkiewicz

Szklane domy
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.