Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Takeshi Obata, Tsugumi Ohba
‹Bakuman #8›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBakuman #8
Scenariusz
Data wydanialipiec 2017
RysunkiTakeshi Obata
PrzekładKarolina Dwornik
Wydawca Waneko
CyklBakuman
ISBN9788380960343
Cena19,99
Gatunekmanga, obyczajowy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Życie to nie manga
[Takeshi Obata, Tsugumi Ohba „Bakuman #8” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Moritaka Mashiro i Akito Takagi postanowili spróbować swoich sił w innym gatunku. Rozpoczęli tworzenie komediowego one-shota, dzięki któremu mają nadzieję zdobyć serializację. Niestety w ich życiu prywatnym pojawiają się pewne zawirowania znacznie utrudniające im koncentrację na pracy.

Paweł Ciołkiewicz

Życie to nie manga
[Takeshi Obata, Tsugumi Ohba „Bakuman #8” - recenzja]

Moritaka Mashiro i Akito Takagi postanowili spróbować swoich sił w innym gatunku. Rozpoczęli tworzenie komediowego one-shota, dzięki któremu mają nadzieję zdobyć serializację. Niestety w ich życiu prywatnym pojawiają się pewne zawirowania znacznie utrudniające im koncentrację na pracy.

Takeshi Obata, Tsugumi Ohba
‹Bakuman #8›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBakuman #8
Scenariusz
Data wydanialipiec 2017
RysunkiTakeshi Obata
PrzekładKarolina Dwornik
Wydawca Waneko
CyklBakuman
ISBN9788380960343
Cena19,99
Gatunekmanga, obyczajowy
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Młodzi mangacy stworzyli komediową opowieść, z którą wystartowali w konkursie organizowanym na łamach magazynu „Akamaru”. Choć wymyślanie wypełnionej gagami i żartami historii to dla nich nowość, wkładają w swoją pracę - jak zwykle zresztą - mnóstwo energii i pasji. O ile jednak praca nad mangą idzie im całkiem dobrze, o tyle w życiu prywatnym szczęście się od nich odwraca. Takagi, prowadzący od jakiegoś już czasu intensywne telefoniczne rozmowy z Aoki, za jej sprawą spotyka się z dawną znajomą. Iwase, koleżanka z gimnazjum, która kiedyś się w nim podkochiwała i jednocześnie rywalizowała, chciała pochwalić się młodemu twórcy swoimi osiągnięciami. Przyniosła na to spotkanie książkę, którą w międzyczasie napisała. Choć rozmowa początkowo przebiegała w przyjaznej atmosferze, bardzo szybko przerodziła się w gwałtowną sprzeczkę. Okazało się bowiem, że ambitna dziewczyna nadal czuje coś do Takagiego, a na dodatek postanawia mu coś udowodnić.
Kłótnia kończąca to spotkanie, to jednak dopiero początek kłopotów. W konsekwencji pechowego zbiegu okoliczności obaj mangacy popadają w poważne tarapaty, a w ich związkach pojawia się problem braku zaufania. Przy okazji okazuje się, że relacje pomiędzy poszczególnymi bohaterami tej opowieści są znacznie bardziej skomplikowane niż mogło się wydawać. Niektórzy bardzo starannie bowiem ukrywali do tej pory swoje uczucia. Kłopoty sercowe dotyczą zresztą nie tylko głównych bohaterów. Dramatyczne sceny rozgrywają się również pomiędzy panem Nakaiem i Aoki. Dawni współpracownicy niestety nie potrafią już odnaleźć wspólnego języka. Wszystko znacznie się komplikuje.
Na szczęście wszystkie te dramaty i problemy zostają przedstawione w swobodnej formie, a poza tym są umiejętnie skontrapunktowane serią zabawnych zdarzeń. Autorzy mangi nie tylko bowiem przedstawiają swoich bohaterów podczas pracy nad serią komediową, ale sami także wplatają do opowieści mnóstwo gagów i żartów, które skutecznie rozładowują gęstą atmosferę. Ma to swoje odzwierciedlenie również w warstwie graficznej. Takeshi Obata zawsze umieszczał w mandze kilka sekwencji rysowanych bardziej uproszczoną, charakterystyczną właśnie dla serii komediowych kreską. Tym razem takich scen jest znacznie więcej i są naprawdę zabawne (np. spotkanie Takakiego z panią Aoki i Miyoshi w zoo).
Tsugumi Ohba i Takeshi Obata w udany sposób kontynuują zatem swoją opowieść o świecie mangi. Tym razem znacznie więcej miejsca zajmują tu skomplikowane uczucia bohaterów, które do tej pory spychane były gdzieś na margines. Przedstawione w komediowo-dramatyczny sposób perypetie bohaterów nadają tej opowieści nieco lżejszy charakter. Nie brakuje rzecz jasna opisów funkcjonowania przemysłu mangowego, ale tym razem są one nieco w tle. Jednak mimo tego, że na pierwszy plan wysuwa się życie osobiste bohaterów, zdarzenia z tego tomu będą mieć zapewne istotne konsekwencje także dla zawodowych losów, naszych bohaterów. Nowy rywal w mangowej walce o sympatię czytelników na pewno sporo jeszcze namiesza.
koniec
22 stycznia 2018

Komentarze

22 I 2018   23:23:10

baku baku jedziemy po zielonym szlaku

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Holmes w tunelu czasoprzestrzennym
Maciej Jasiński

26 IV 2024

„Sherlock Holmes Society” to popkulturowy miszmasz, w którym mieliśmy w jednej historii zombie, Kubę Rozpruwacza, pana Hyde’a i wiele różnych innych motywów. Czwarty album serii domykał większość wątków, dlatego ostatnie dwa albumy to jakby nowe otwarcie. A skoro tak, to autorzy postanowili przebić to, co już było. Nic więc dziwnego, że piąta część rozpoczyna się od wybuchu bomby atomowej w samym centrum Birmingham.

więcej »

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Dyskretny urok showbiznesu
Paweł Ciołkiewicz

24 IV 2024

Nestor Burma to prywatny detektyw, który ma skłonność, naturalną chyba u prywatnych detektywów, do wpadania w tarapaty. Po „Mgle na moście Tolbiac”, „Ulicy Dworcowej 120” oraz „Awanturze na Nation” dostajemy kolejny album z jego przygodami. „Chciałeś mnie widzieć martwą?” to opowieść o intrydze rozgrywającej się w świecie musicali.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Między młotem a kowadłem
— Paweł Ciołkiewicz

Manga jest najważniejsza
— Paweł Ciołkiewicz

Dać z siebie wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Złota przyszłość
— Paweł Ciołkiewicz

Rywalizacja i szacunek
— Paweł Ciołkiewicz

Niepewność i nadzieja
— Paweł Ciołkiewicz

Marzenia i rzeczywistość
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż autora

Dyskretny urok showbiznesu
— Paweł Ciołkiewicz

Piękny umysł
— Paweł Ciołkiewicz

Mieć chaos w sobie
— Paweł Ciołkiewicz

Blask z innej przestrzeni
— Paweł Ciołkiewicz

Między prawdą a kłamstwem
— Paweł Ciołkiewicz

Nosferatu ponad wszystko
— Paweł Ciołkiewicz

Obrzęd przejścia
— Paweł Ciołkiewicz

Szklane domy
— Paweł Ciołkiewicz

Miejska pułapka
— Paweł Ciołkiewicz

Przeciwstawić się losowi
— Paweł Ciołkiewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.