Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 15 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Pożegnania 2022 (1/4)

Esensja.pl
Esensja.pl
« 1 2 3

Jarosław Loretz

Pożegnania 2022 (1/4)

W marcu:
2. – Alan Ladd Jr., amerykański producent filmowy, dzięki któremu powstały m.in. „Akademia policyjna”, „Vice versa” z 1988, „Braveheart – Waleczne Serce” (Oscar), „Człowiek w żelaznej masce” czy „Niedokończone życie”.
2. – Tony Walton, brytyjski scenograf i projektant kostiumów, pracujący m.in. przy „Mary Poppins” Stevensona (nominacja do Oscara), „451 stopniach Fahrenheita” Truffauta, „Morderstwie w Orient Expressie” Lumeta (nominacja do Oscara), „Jeźdźcu”, „Czarnoksiężniku z krainy Oz” Lumeta (nominacja do Oscara), „Całym tym zgiełku” (Oscar) i „Śmierci komiwojażera” Schlöndorffa (nagroda Emmy).
12. – Peter Mooney, bardziej znany jako Pete St John. Irlandzki piosenkarz folkowy i autor piosenek, z których jedna – „The Fields of Athenry” – stała się z czasem nieoficjalnym hymnem irlandzkich fanów piłki nożnej. Piosenka jest na tyle popularna, że doczekała się nawet wersji punkowej oraz reggae, a wśród dziesiątków wykonawców znalazł się m.in. Michael Jackson.
13. – William Hurt, amerykański aktor święcący triumfy głównie w latach 80., począwszy od debiutanckich „Odmiennych stanów świadomości” (nominacja do Złotego Globu), przez „Żar ciała”, „Park Gorkiego”, „Pocałunek kobiety pająka” (Oscar, BAFTA, nagrody główne w Cannes oraz Wenecji), aż po „Dzieci gorszego Boga”, „Telepasję” (w obu przypadkach nominacje do Oscara i Złotego Globu) oraz „Alicję” Woody’ego Allena.
koniec
« 1 2 3
8 lutego 2023

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Wiem, ale nie powiem
Sebastian Chosiński

14 V 2024

Brytyjska autorka kryminałów Dorothy Leigh Sayers, w przeciwieństwie do Raymonda Chandlera czy spółki pisarskiej używającej pseudonimu Patrick Quentin, nie była rozpieszczana przez polskich reżyserów. W połowie lat 80. powstały jednak dwa oparte na jej opowiadaniach, zrealizowane przez Stanisława Zajączkowskiego, spektakle. Jeden z nich był adaptacją tekstu zatytułowanego „Człowiek, który wiedział, jak to się robi”.

więcej »

Z filmu wyjęte: Nurkujący kopytny
Jarosław Loretz

13 V 2024

Czy nikt z Was nie marzył, żeby popływać sobie pod wodą wraz z ulubionym koniem? Nie? To dziwne…

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Wehrmacht kontra SS
Sebastian Chosiński

7 V 2024

Powie ktoś, że oparta na prozie słowackiego pisarza Juraja Váha „Noc w Klostertal” byłaby ciekawsza, gdyby nie pojawiający się na finał wątek propagandowy. Tyle że nie pobrzmiewa on wcale fałszywą nutą. Gdyby przyjąć założenie, że cała ta historia wydarzyła się naprawdę, byłby nawet całkiem realistyczny. W każdym razie nie zmienia to faktu, że spektakl Tadeusza Aleksandrowicza ogląda się znakomicie nawet pięćdziesiąt pięć lat po premierze.

więcej »

Polecamy

Nurkujący kopytny

Z filmu wyjęte:

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Pożegnania 2022 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2022 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2022 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2021 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2021 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2021 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2021 (1/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.