Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹35. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
CyklFestiwal Polskich Filmów Fabularnych
MiejsceGdynia
Od24 maja 2010
Do29 maja 2010
WWW

35. FPFF: Dzień 2 – Nagrobki, powroty i fałszerstwa

Esensja.pl
Esensja.pl
Drugiego dnia gdyńskiego festiwalu realnych kształtów nabrały wcześniejsze przypuszczenia organizatorów o jeszcze większej niż w roku ubiegłym frekwencji wśród widzów. Zgromadzona publiczność miała okazję zapoznać się z kolejnymi filmami konkursowymi.

Patrycja Rojek

35. FPFF: Dzień 2 – Nagrobki, powroty i fałszerstwa

Drugiego dnia gdyńskiego festiwalu realnych kształtów nabrały wcześniejsze przypuszczenia organizatorów o jeszcze większej niż w roku ubiegłym frekwencji wśród widzów. Zgromadzona publiczność miała okazję zapoznać się z kolejnymi filmami konkursowymi.

‹35. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
CyklFestiwal Polskich Filmów Fabularnych
MiejsceGdynia
Od24 maja 2010
Do29 maja 2010
WWW
Dzień otworzył poranny pokaz filmu „Cudowne lato” w reżyserii Ryszarda Brylskiego. Utrzymana w pozornie ponurej aurze łódzkiego przemysłu pogrzebowego, obyczajowa historia kilkunastoletniej Kitki, nawiedzanej przez ducha zmarłej matki (w tej roli Katarzyna Figura), okazała się bardzo pogodna. Podczas konferencji wyszło na jaw, że pewne branżowe podmioty, które pojawiły się w filmie, jak na przykład miesięcznik „Kultura pogrzebu”, czy targi pogrzebowe Necro Expo są autentyczne i funkcjonują naprawdę. Przyjęty ciepło film – ze względu na swą lekkość i przyjemność oglądania – otrzymał również ponad dwuminutowe owacje po pokazie głównym w Teatrze Muzycznym, co czyni go jak na razie jednym z faworytów do otrzymania Złotego Klakiera – nagrody Radia Gdańsk dla najdłużej oklaskiwanego filmu.
Tematy późniejszych produkcji były znacznie trudniejsze. Marek Lechki w swoim „Erratum” zaprezentował historię Michała (Tomasz Kot), który po długiej nieobecności wraca do rodzinnego miasta. Krótka, służbowa podróż musi jednak potrwać dłużej, co zmusi Michała do konfrontacji z własną przeszłością. Scenariusz chłodnego zarówno w tematyce, jak i kolorystyce obrazu powstał już 6 lat temu. Ciekawym dla ekipy doświadczeniem były zdjęcia w noclegowni z udziałem bezdomnych, którzy, zainteresowani projektem, chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami. W role bezdomnych wcielali się także członkowie ekipy, którzy dzięki skutecznej charakteryzacji byli nie do zidentyfikowania.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Historia zaprezentowana w „Nie opuszczaj mnie”, debiucie fabularnym dokumentalistki Ewy Stankiewicz, obejmowała wątki dwojga bohaterów: Joanny oraz młodego zakonnika, Łukasza. Oboje zmagają się ze śmiertelną chorobą bliskich im osób. Bezradni i pełni wątpliwości, nie potrafią odnaleźć się w świecie. Ich trudne do wytłumaczenia reakcje na wrogą rzeczywistość mnożą się z każdą minutą filmu. Pomysły fabularne autorka czerpała z własnej wyobraźni oraz strzępków prawdziwych historii jej znajomych.
Długo oczekiwana premiera „Wenecji”, nowego filmu Jana Jakuba Kolskiego, nie przyniosła rozczarowań. Historia osadzona w tematyce II wojny światowej, przedstawia tragiczne wydarzenia widziane z perspektywy zacisznej prowincji. Bajkowa aura brutalnie przeplatana jest dynamicznymi zdjęciami frontu i ginących na nim osób. Cenionym aktorom występującym w filmie (Magdalena Cielecka, Agnieszka Grochowska, Teresa Budzisz-Krzyżanowska) kroku dotrzymywali aktorzy dziecięcy – z Marcinem Walewskim w roli Marka na czele. Szersza widownia będzie mogła obejrzeć film już 11 czerwca, kiedy to film wejdzie do polskich kin.
Ostatnim zaprezentowanym dziś filmem był „Trick” Jana Hryniaka. Perypetie najdoskonalszego w kraju fałszerza banknotów (Piotr Adamczyk) znane są polskim widzom już od marca tego roku. Założeniem autorów było stworzenie filmu wiernego gatunkowi sensacyjnemu, zawierającego jednak elementy komediowe. Twórcy chętnie dzieli się swoimi wrażeniami z planu i anegdotami. Opowiadali również o zastosowanych w filmie trikach. Najbardziej spektakularnym okazał się sposób, w jaki utworzono wioskę afgańską, którą zagrał w „Tricku” warszawski Stadion Dziesięciolecia – dosłownie na dzień przed zrównaniem go z ziemią.
Na kolejną odsłonę 35. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni zapraszamy jutro.
koniec
26 maja 2010

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż twórcy

Pięćdziesiąt twarzy Zenka
— Adam Lewandowski

Tegoż autora

Esensja typuje Oscary 2012
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski

Co nam w kinie gra: Holy Motors
— Gabriel Krawczyk, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Zuzanna Witulska

Esensja ogląda: Listopad 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Mateusz Kowalski, Gabriel Krawczyk, Alicja Kuciel, Patrycja Rojek

Esensja ogląda: Październik 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Gabriel Krawczyk, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski

Co nam w kinie gra: Bestie z południowych krain
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

Co nam w kinie gra: W drodze
— Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Kamil Witek

Źle, źle, źle
— Patrycja Rojek

12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień jedenasty i ostatni
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień dziesiąty
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień dziewiąty
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.