WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Cykl | Festiwal Polskich Filmów Fabularnych |
Miejsce | Gdynia |
Od | 24 maja 2010 |
Do | 29 maja 2010 |
WWW | Strona |
35. FPFF: Dzień 2 – Nagrobki, powroty i fałszerstwaDrugiego dnia gdyńskiego festiwalu realnych kształtów nabrały wcześniejsze przypuszczenia organizatorów o jeszcze większej niż w roku ubiegłym frekwencji wśród widzów. Zgromadzona publiczność miała okazję zapoznać się z kolejnymi filmami konkursowymi.
Patrycja Rojek35. FPFF: Dzień 2 – Nagrobki, powroty i fałszerstwaDrugiego dnia gdyńskiego festiwalu realnych kształtów nabrały wcześniejsze przypuszczenia organizatorów o jeszcze większej niż w roku ubiegłym frekwencji wśród widzów. Zgromadzona publiczność miała okazję zapoznać się z kolejnymi filmami konkursowymi. ‹35. Festiwal Polskich Filmów Fabularnych›
Dzień otworzył poranny pokaz filmu „Cudowne lato” w reżyserii Ryszarda Brylskiego. Utrzymana w pozornie ponurej aurze łódzkiego przemysłu pogrzebowego, obyczajowa historia kilkunastoletniej Kitki, nawiedzanej przez ducha zmarłej matki (w tej roli Katarzyna Figura), okazała się bardzo pogodna. Podczas konferencji wyszło na jaw, że pewne branżowe podmioty, które pojawiły się w filmie, jak na przykład miesięcznik „Kultura pogrzebu”, czy targi pogrzebowe Necro Expo są autentyczne i funkcjonują naprawdę. Przyjęty ciepło film – ze względu na swą lekkość i przyjemność oglądania – otrzymał również ponad dwuminutowe owacje po pokazie głównym w Teatrze Muzycznym, co czyni go jak na razie jednym z faworytów do otrzymania Złotego Klakiera – nagrody Radia Gdańsk dla najdłużej oklaskiwanego filmu. Tematy późniejszych produkcji były znacznie trudniejsze. Marek Lechki w swoim „Erratum” zaprezentował historię Michała (Tomasz Kot), który po długiej nieobecności wraca do rodzinnego miasta. Krótka, służbowa podróż musi jednak potrwać dłużej, co zmusi Michała do konfrontacji z własną przeszłością. Scenariusz chłodnego zarówno w tematyce, jak i kolorystyce obrazu powstał już 6 lat temu. Ciekawym dla ekipy doświadczeniem były zdjęcia w noclegowni z udziałem bezdomnych, którzy, zainteresowani projektem, chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami. W role bezdomnych wcielali się także członkowie ekipy, którzy dzięki skutecznej charakteryzacji byli nie do zidentyfikowania.
Wyszukaj / Kup Historia zaprezentowana w „Nie opuszczaj mnie”, debiucie fabularnym dokumentalistki Ewy Stankiewicz, obejmowała wątki dwojga bohaterów: Joanny oraz młodego zakonnika, Łukasza. Oboje zmagają się ze śmiertelną chorobą bliskich im osób. Bezradni i pełni wątpliwości, nie potrafią odnaleźć się w świecie. Ich trudne do wytłumaczenia reakcje na wrogą rzeczywistość mnożą się z każdą minutą filmu. Pomysły fabularne autorka czerpała z własnej wyobraźni oraz strzępków prawdziwych historii jej znajomych. Długo oczekiwana premiera „Wenecji”, nowego filmu Jana Jakuba Kolskiego, nie przyniosła rozczarowań. Historia osadzona w tematyce II wojny światowej, przedstawia tragiczne wydarzenia widziane z perspektywy zacisznej prowincji. Bajkowa aura brutalnie przeplatana jest dynamicznymi zdjęciami frontu i ginących na nim osób. Cenionym aktorom występującym w filmie (Magdalena Cielecka, Agnieszka Grochowska, Teresa Budzisz-Krzyżanowska) kroku dotrzymywali aktorzy dziecięcy – z Marcinem Walewskim w roli Marka na czele. Szersza widownia będzie mogła obejrzeć film już 11 czerwca, kiedy to film wejdzie do polskich kin. Ostatnim zaprezentowanym dziś filmem był „Trick” Jana Hryniaka. Perypetie najdoskonalszego w kraju fałszerza banknotów (Piotr Adamczyk) znane są polskim widzom już od marca tego roku. Założeniem autorów było stworzenie filmu wiernego gatunkowi sensacyjnemu, zawierającego jednak elementy komediowe. Twórcy chętnie dzieli się swoimi wrażeniami z planu i anegdotami. Opowiadali również o zastosowanych w filmie trikach. Najbardziej spektakularnym okazał się sposób, w jaki utworzono wioskę afgańską, którą zagrał w „Tricku” warszawski Stadion Dziesięciolecia – dosłownie na dzień przed zrównaniem go z ziemią. Na kolejną odsłonę 35. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni zapraszamy jutro. 26 maja 2010 |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
35. FPFF: Czas rozliczeń
— Patrycja Rojek
35. FPFF: Dzień 5. – Finisz
— Patrycja Rojek
35. FPFF: Dzień 4. – Słonecznie i krwawo
— Patrycja Rojek
35. FPFF: Dzień 3. – Dziecięce racje
— Patrycja Rojek
35. FPFF: Dzień 1. – Pierwszy powiew filmowej bryzy
— Patrycja Rojek
Afirmacja progresu perspektywą sukcesu – czyli subiektywnie przed Gdynią
— Patrycja Rojek
Czas rozliczeń
— Patrycja Rojek
Dzień 5. – Finisz
— Patrycja Rojek
Dzień 4. – Słonecznie i krwawo
— Patrycja Rojek
Dzień 3. – Dziecięce racje
— Patrycja Rojek
Dzień 1. – Pierwszy powiew filmowej bryzy
— Patrycja Rojek
Pięćdziesiąt twarzy Zenka
— Adam Lewandowski
Esensja typuje Oscary 2012
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski
Co nam w kinie gra: Holy Motors
— Gabriel Krawczyk, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Zuzanna Witulska
Esensja ogląda: Listopad 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Mateusz Kowalski, Gabriel Krawczyk, Alicja Kuciel, Patrycja Rojek
Esensja ogląda: Październik 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Gabriel Krawczyk, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski
Co nam w kinie gra: Bestie z południowych krain
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Co nam w kinie gra: W drodze
— Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Kamil Witek
Źle, źle, źle
— Patrycja Rojek
12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień jedenasty i ostatni
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień dziesiąty
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień dziewiąty
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska