EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Wenecja |
Dystrybutor | Vue Movie Distribution |
Data premiery | 11 czerwca 2010 |
Reżyseria | Jan Jakub Kolski |
Zdjęcia | Artur Reinhart |
Scenariusz | Jan Jakub Kolski |
Obsada | Magdalena Cielecka, Marcin Walewski, Agnieszka Grochowska, Grażyna Błęcka-Kolska, Julia Kijowska, Weronika Asińska, Hanna Kuźmińska, Mariusz Bonaszewski, Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Julia Chatys, Eryk Lubos |
Muzyka | Dariusz Górniok |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 110 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Wenecka utopia |
EKSTRAKT: | 70% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Wenecja |
Dystrybutor | Vue Movie Distribution |
Data premiery | 11 czerwca 2010 |
Reżyseria | Jan Jakub Kolski |
Zdjęcia | Artur Reinhart |
Scenariusz | Jan Jakub Kolski |
Obsada | Magdalena Cielecka, Marcin Walewski, Agnieszka Grochowska, Grażyna Błęcka-Kolska, Julia Kijowska, Weronika Asińska, Hanna Kuźmińska, Mariusz Bonaszewski, Teresa Budzisz-Krzyżanowska, Julia Chatys, Eryk Lubos |
Muzyka | Dariusz Górniok |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 110 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Do "Wenecji" mam jeden zarzut- zakończenie. Jest trochę niejasne i widząc je czułem powiew "Afonii i pszczół".
Warto wspomnieć o wspaniałej scenie nalotu, która, jeżeli chodzi o polskie kino, jest ewenementem. Bardzo realistyczna, świetnie zrealizowana. Kolski jest według mnie jednym z ciekawszych reżyserów w Europie, tylko musi się ograniczać przy scenariuszu.
'odizolowane od brutalnej, wojennej rzeczywistości' - czyżby? a gdzie znajdują się dzieciaki podczas sceny na wozie, jeśli nie w samym środku tej wojennej rzeczywistości? albo podczas balu w piwnicy?
@charlie: trochę jednak był i w tym sensie to film o niespełnianiu marzeń - wycieczka do Wenecji, która się nie odbywa, ślub z Zuzią, do którego nie dojdzie
@Inheracil: racja z tym zakończeniem. co prawda wiadomo, kto występuje w końcowej scenie (medalik), ale co się stało z resztą? chociaż nie do końca jestem przekonany, czy owa reszta jest w tym momencie ważna, zwłaszcza w perspektywie rzucanych z offu marzeń Marka - a warto pamiętać, że to wokół niego kręci się film
Ogólnie jestem zbudowany. Lepszy od 'Afonii', mądry, zabawny, ładnie zrobiony. Dobre, satysfakcjonujące kino.
Takie na 80% nawet.
W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.
więcej »Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.
więcej »W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Co nam w kinie gra: „Serce, serduszko” i „TOTART czyli odzyskiwanie rozumu”
— Karolina Ćwiek-Rogalska
Esensja typuje Oscary 2012
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski
Źle, źle, źle
— Patrycja Rojek
Słowianie w drodze
— Patrycja Rojek
Bez szału, ale z pasją
— Patrycja Rojek
Wsi głupia, wsi ponura
— Patrycja Rojek
I co teraz, chłopie?
— Patrycja Rojek
Arystokraci ulicy
— Patrycja Rojek
Esensja przyznaje Oscary 2011
— Piotr Dobry, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Porażki i sukcesy A.D. 2011
— Piotr Dobry, Łukasz Gręda, Mateusz Kowalski, Karol Kućmierz, Joanna Pienio, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Wszystkim marzy się koniec świata, czyli „Melancholia”
— Łukasz Gręda, Karol Kućmierz, Klara Łabacz, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski, Zuzanna Witulska
Byłem, widziałem. Film zrobił na mnie ogromne wrażenie.
Ja wiem czy stosunek bohaterów do rzeczywistości był naiwny?
W filmie tym dzieci zdają się widzieć i wiedzieć więcej niż dorośli.