Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

John Cameron Mitchell
‹Między światami›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMiędzy światami
Tytuł oryginalnyRabbit Hole
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery29 kwietnia 2011
ReżyseriaJohn Cameron Mitchell
ZdjęciaFrank G. DeMarco
Scenariusz
ObsadaNicole Kidman, Aaron Eckhart, Dianne Wiest, Miles Teller, Tammy Blanchard, Sandra Oh, Giancarlo Esposito
MuzykaAnton Sanko
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania91 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Historia pewnego cierpienia
[John Cameron Mitchell „Między światami” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dramat „Między światami” z udziałem Nicole Kidman to persona non grata obecnego repertuaru kinowego. Cichy, prostolinijny, autentyczny. Obroni się w nawale kiczu?

Joanna Pienio

Historia pewnego cierpienia
[John Cameron Mitchell „Między światami” - recenzja]

Dramat „Między światami” z udziałem Nicole Kidman to persona non grata obecnego repertuaru kinowego. Cichy, prostolinijny, autentyczny. Obroni się w nawale kiczu?

John Cameron Mitchell
‹Między światami›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMiędzy światami
Tytuł oryginalnyRabbit Hole
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery29 kwietnia 2011
ReżyseriaJohn Cameron Mitchell
ZdjęciaFrank G. DeMarco
Scenariusz
ObsadaNicole Kidman, Aaron Eckhart, Dianne Wiest, Miles Teller, Tammy Blanchard, Sandra Oh, Giancarlo Esposito
MuzykaAnton Sanko
Rok produkcji2010
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania91 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Choć trailer i plakaty podkreślają, że jest to film „zaskakujący jak »Inni« i wzruszający jak »Uwierz w ducha«”, to nie ma absolutnie nic wspólnego z żadną z tych produkcji. „Między światami” to dramatyczna historia pewnego małżeństwa, które nie potrafi pozbierać się po śmierci syna. Becca (Nicole Kidman) i Howie (Aaron Eckhart) wspólnie próbują zagłuszyć ból, ale z każdym kolejnym dniem coraz bardziej oddalają się od siebie. Nie pomagają im ani grupy wsparcia, ani wyrzucanie rzeczy Danny’ego, ani nawet ludzie, którzy stali się ofiarami tej samej niesprawiedliwości. Bo ból i bezmiar pustki po stracie swojego dziecka rozumieją tylko oni.
Niskobudżetowy dramat „Między światami” to owoc doskonałej symbiozy bardziej i mniej znanych nazwisk. Główną producentką filmu jest Nicole Kidman, która rolę reżysera powierzyła mało znanemu Johnowi Cameronowi Mitchellowi. Pod jego batutą tak wybitni aktorzy jak właśnie Kidman, Aaron Eckhart („Mroczny Rycerz”), Dianne Wiest („Sam”) czy Sandra Oh („Bezdroża”) zobrazowali epicentrum uczuć po tragicznej śmierci dziecka. Każda postać ekipy filmowej została dobrana z najwyższą starannością. Świadczy o tym chociażby fakt, że naczelny kompozytor zmieniał się trzykrotnie.
Scenariusz też nie był przypadkowy – powstał na kanwie uhonorowanej Nagrodą Pulitzera sztuki. Jej autor, David Lindsay-Abaire, miał pewne obawy co do procesu ekranizacji. Ale zrozumienie i wyczucie Mitchella szybko rozwiało wątpliwości scenarzysty. Ani reżyser, ani Kidman nie zamierzali zrobić z „Między światami” ckliwego, sentymentalnego melodramatu. I słowa dotrzymali: mimo całej dramaturgii scenariusza, twórcy zachowali w filmie umiar i pierwotny charakter sztuki. Mamy tu cały wachlarz emocji: śmiech, melancholię, cierpienie i miłość… Bo po największej nawet tragedii, w życiu człowieka znajduje się miejsce na coś więcej niż smutek. A gdy opada kurtyna chłodnego opanowania głównych bohaterów, na oczach widza dokonuje się swoiste katharsis.
Absolutną gwiazdą tego filmu jest Nicole Kidman, która po lichych występach w „Australii” i „Nine – Dziewięć” powraca na szczyt hollywoodzkiego Olimpu. Niestety przejmujący występ w „Między światami” nie zagwarantował Kidman żadnej z większych nagród (mimo wielu nominacji, również do Oscara). Wszystko przez Natalie Portman, która swym występem w „Czarnym łabędziu” zdeklasowała całą żeńską konkurencję. Aczkolwiek rola Kidman zasługuje na uwagę – zwłaszcza, że w trakcie kręcenia produkcji sama została po raz kolejny mamą. I tym bliższe jej rozterki Becci…
Kidman i Mitchell postawili na opowiedzianą spokojnym, nieomal monotonnym tonem dramatyczną historię. Nie jest może porywająca ani na płaszczyźnie scenariusza, ani realizacji, ale muszę przyznać, że to przyzwoita mieszanka świetnego aktorstwa i prostej, przyziemnej opowieści. Więc im szybciej wymażecie sobie z pamięci slogany telewizyjne, tym mniejszy będzie zawód, a lepsze wrażenia.
Recenzja nadesłana na konkurs „Esensji”.
koniec
30 kwietnia 2011

Komentarze

01 V 2011   21:11:18

Nie zgadzam się!

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Nie staraj się nawet pocieszać…
— Paulina Sieradzka

Między filmami
— Krzysztof Czapiga

Tegoż twórcy

Ekspresjonistyczna ejakulacja
— Karol Kućmierz

Tegoż autora

Pyr-Con Epizod XV: Fani nacierają
— Joanna Pienio

Stary człowiek i Park Chan-wook
— Joanna Pienio

Budzi się zło. Martwe zło
— Jarosław Loretz, Joanna Pienio

Czterej pancerni
— Joanna Pienio

To jeszcze nie czas
— Joanna Pienio

Kupili ZOO – i co z tego?
— Joanna Pienio

Norweskie (złe) wychowanie
— Joanna Pienio

Zmysł utracony
— Joanna Pienio

W matni
— Joanna Pienio

Brzemię
— Joanna Pienio

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.