Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 lutego 2024
w Esensji w Esensjopedii

Phil Lord, Chris Miller
‹21 Jump Street›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł21 Jump Street
Dystrybutor UIP
Data premiery13 lipca 2012
ReżyseriaPhil Lord, Chris Miller
ZdjęciaBarry Peterson
Scenariusz
ObsadaJohnny Depp, Channing Tatum, Jonah Hill, Ellie Kemper, Jake M. Johnson, Johnny Simmons, Dave Franco, Brie Larson, Ice Cube
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiUSA
CyklJump Street
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Pobawmy się w policjantów i… licealistów
[Phil Lord, Chris Miller „21 Jump Street” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Na pierwszy rzut oka komedia Phila Lorda i Chrisa Millera zapowiadała się na odgrzewany kotlet wykorzystujący telewizyjny przebój lat 80. „21 Jump Street” to luźny remake serialu opierającego się na wyeksploatowanych motywach z licealnej rzeczywistości, w którym debiutował Johnny Depp. Ale chociaż film funduje publiczności powtórkę z rozrywki, to jest przy tym autentycznie zabawny i uroczo niepoprawny.

Ewa Drab

Pobawmy się w policjantów i… licealistów
[Phil Lord, Chris Miller „21 Jump Street” - recenzja]

Na pierwszy rzut oka komedia Phila Lorda i Chrisa Millera zapowiadała się na odgrzewany kotlet wykorzystujący telewizyjny przebój lat 80. „21 Jump Street” to luźny remake serialu opierającego się na wyeksploatowanych motywach z licealnej rzeczywistości, w którym debiutował Johnny Depp. Ale chociaż film funduje publiczności powtórkę z rozrywki, to jest przy tym autentycznie zabawny i uroczo niepoprawny.

Phil Lord, Chris Miller
‹21 Jump Street›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł21 Jump Street
Dystrybutor UIP
Data premiery13 lipca 2012
ReżyseriaPhil Lord, Chris Miller
ZdjęciaBarry Peterson
Scenariusz
ObsadaJohnny Depp, Channing Tatum, Jonah Hill, Ellie Kemper, Jake M. Johnson, Johnny Simmons, Dave Franco, Brie Larson, Ice Cube
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiUSA
CyklJump Street
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Serial, którego pierwszy odcinek wyemitowano w 1987 roku, stał się przepustką do kariery Johnny’ego Deppa, chociaż mógł okazać się kulą u nogi, szufladką bez wyjścia i bez nowych możliwości. Mimo wielkiej popularności „21 Jump Street” aktor zdołał wyrwać się do większego, filmowego świata, ale z pewnością nie sądził, że dwadzieścia kilka lat później wystąpi w niewielkim epizodzie w wersji filmowej swojego telewizyjnego debiutu. Jednak cameo Deppa nie stanowi głównego atutu nowego „21 Jump Street”. Najważniejszy jest humor, balansujący na granicy zgrywy i wulgarności, parodii i niepoprawności politycznej, świetnie zagrany i wyeksponowany przez Channinga Tatuma i Jonaha Hilla.
Fabuła stanowi powtórkę tego, co już pod koniec lat 80. brzmiało jak ścinki ze scenariuszy filmów policyjnych klasy B w połączeniu z licealną komedią. Schmidt i Jenko chodzą do tej samej szkoły średniej, a potem trafiają wspólnie do akademii policyjnej. Zaprzyjaźniają się, ponieważ jeden ma to, czego brakuje drugiemu. Gdy zostają policjantami, oczekują ekscytujących pościgów i strzelanin, a dostają tylko nadzór nad niesfornymi dzieciakami w parku. Wreszcie tracą szansę na wyrwanie się z nudnych patroli, ponieważ partolą aresztowanie pomniejszego dilera. Ze względu na młody wygląd trafiają do projektu licealnego. W jednej ze szkół średnich pojawia się nowy narkotyk, który zabija ucznia. Bohaterowie mają infiltrować szkolne środowisko, znaleźć dilerów i dostawcę. Ale najgorsza nie wydaje się tajna misja, ale konieczność powrotu do liceum. Czasy się jednak zmieniają, więc niegdyś lubiany i popularny Jenko ląduje w klasie z kujonami, a mózgowiec Schmidt przeżywa drugą szkolną młodość w grupie najpopularniejszych uczniów.
„21 Jump Street” Lorda i Millera to przede wszystkim nieskrępowana, rozluźniająca i zakręcona komedia, która powoduje, że śmiech sam wyrywa się z gardła. Większość dowcipów nie należy do mądrych ani odkrywczych, ale duet aktorski Hill-Tatum dostarcza je z łatwością i swobodą sprzyjającą pobłażliwości. Co więcej, twórcy filmu nie udają, że kręcą widowiskowe kino akcji, zamiast tego w wielu scenach naśmiewając się z szablonów hollywoodzkich. W filmowym „21 Jump Street” pojawia się zaskakująco dużo przyziemności i empatii. Bohaterowie są prostymi chłopakami, a nie terminatorami z policji, których kule się nie imają. Ich przyjaźń i lęki mają wymiar ludzki, chociaż przerysowana konwencja komediowa powinna zdominować postaci. Tymczasem pod szeregiem dowcipów z różnych półek można dostrzec trochę prawdy o młodzieży i szukaniu akceptacji w szkolnej społeczności.
Chociaż humor często przekracza granice dobrego smaku, „21 Jump Street” to barwne nawiązanie do szalonych czasów szkolnych, kiedy każdy głupi dowcip bawił, a czasem nawet obrastał w legendę. To również powrót do konwencji policyjnej z dwoma diametralnie różniącymi się od siebie bohaterami, którzy perfekcyjnie się uzupełniają. Hill i Tatum stanowią już tylko wisienkę na komediowym torcie.
koniec
13 sierpnia 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Kulawe konie: Sez. 3. odc. 4. Tajemnice muszą być zawsze chronione
Marcin Mroziuk

26 II 2024

Kiedy MI5 idzie na ustępstwa, to wtedy naprawdę można zacząć się bać, bo zazwyczaj kryje się za tym jakiś podstęp. Tyle że tym razem najwyraźniej kosa trafiła na kamień, gdyż nie dość że Sean Donovan do tej pory skutecznie ukrywał swój prawdziwy cel, to jeszcze okazuje się, że ma sprzymierzeńca w samym Regent’s Park.

więcej »

East Side Story: By państwo rosło w siłę, a obywatele czuli się bezpieczniej
Sebastian Chosiński

25 II 2024

Druga część „Barona” Rustama Sagdijewa, która do kin trafiła sześć lat po pierwszej, wypada na jej tle znacznie słabiej. Jest to przede wszystkim skutkiem tego, że scenarzyści nie potrafili podjąć jednoznacznej decyzji, co chcą przedstawić widzowi. Czy ma to być ciąg dalszy historii związanej z rozpracowywaniem handlarzy narkotyków, czy też opowieść o tym, jak tajni agenci uzbeccy i rosyjscy doprowadzili do upadku Państwa Islamskiego w Syrii.

więcej »

Kulawe konie: Sez. 3. odc. 3. Niewłaściwi ludzie w kluczowych miejscach
Marcin Mroziuk

23 II 2024

Kiedy mogłoby się wydawać, że sytuacja została opanowana i jedynie River Cartwright będzie musiał ponieść konsekwencje swej zuchwałości i braku rozwagi, zostajemy zaskoczeni niespodziewanym zwrotem akcji. Okazuje się bowiem, że do tej pory obserwowaliśmy zaledwie wstęp do prawdziwej rozgrywki, w trakcie której zagrożenie jest już jak najbardziej realne.

więcej »

Polecamy

Zemsty szpon

Z filmu wyjęte:

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Panika na planie
— Jarosław Loretz

Jak nie gryzoń, to może jaszczurka?
— Jarosław Loretz

A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem... inaczej
— Jarosław Loretz

A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem...
— Jarosław Loretz

Miły uśmiech na nowy rok
— Jarosław Loretz

Odcinek świąteczny
— Jarosław Loretz

Podniebne newsy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Esensja ogląda: Wrzesień 2012 (kino)
— Ewa Drab, Mateusz Kowalski, Alicja Kuciel, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Sierpień 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Anna Kańtoch, Alicja Kuciel, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Nic dwa razy się nie zdarza?
— Jarosław Robak

Uwierz w siebie, bla bla bla
— Agnieszka Szady

Esensja ogląda: Październik 2012 (DVD i Blu Ray)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Kot ma wielkie oczy
— Konrad Wągrowski

Zielone becikowe
— Agnieszka Szady

Tegoż autora

Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab

Samochody (nie) latają
— Ewa Drab

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

PR rządzi światem
— Ewa Drab

(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab

Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna

Wszyscy jesteśmy oszustami
— Ewa Drab

Rzut kośćmi i sekrety Freuda
— Ewa Drab

Kto się boi Vina Diesla?
— Ewa Drab

Duch z piwnicy
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.