Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Phil Lord, Chris Miller
‹21 Jump Street›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł21 Jump Street
Dystrybutor UIP
Data premiery13 lipca 2012
ReżyseriaPhil Lord, Chris Miller
ZdjęciaBarry Peterson
Scenariusz
ObsadaJohnny Depp, Channing Tatum, Jonah Hill, Ellie Kemper, Jake M. Johnson, Johnny Simmons, Dave Franco, Brie Larson, Ice Cube
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiUSA
CyklJump Street
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Pobawmy się w policjantów i… licealistów
[Phil Lord, Chris Miller „21 Jump Street” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Na pierwszy rzut oka komedia Phila Lorda i Chrisa Millera zapowiadała się na odgrzewany kotlet wykorzystujący telewizyjny przebój lat 80. „21 Jump Street” to luźny remake serialu opierającego się na wyeksploatowanych motywach z licealnej rzeczywistości, w którym debiutował Johnny Depp. Ale chociaż film funduje publiczności powtórkę z rozrywki, to jest przy tym autentycznie zabawny i uroczo niepoprawny.

Ewa Drab

Pobawmy się w policjantów i… licealistów
[Phil Lord, Chris Miller „21 Jump Street” - recenzja]

Na pierwszy rzut oka komedia Phila Lorda i Chrisa Millera zapowiadała się na odgrzewany kotlet wykorzystujący telewizyjny przebój lat 80. „21 Jump Street” to luźny remake serialu opierającego się na wyeksploatowanych motywach z licealnej rzeczywistości, w którym debiutował Johnny Depp. Ale chociaż film funduje publiczności powtórkę z rozrywki, to jest przy tym autentycznie zabawny i uroczo niepoprawny.

Phil Lord, Chris Miller
‹21 Jump Street›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
70,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł21 Jump Street
Dystrybutor UIP
Data premiery13 lipca 2012
ReżyseriaPhil Lord, Chris Miller
ZdjęciaBarry Peterson
Scenariusz
ObsadaJohnny Depp, Channing Tatum, Jonah Hill, Ellie Kemper, Jake M. Johnson, Johnny Simmons, Dave Franco, Brie Larson, Ice Cube
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiUSA
CyklJump Street
Gatunekakcja
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Serial, którego pierwszy odcinek wyemitowano w 1987 roku, stał się przepustką do kariery Johnny’ego Deppa, chociaż mógł okazać się kulą u nogi, szufladką bez wyjścia i bez nowych możliwości. Mimo wielkiej popularności „21 Jump Street” aktor zdołał wyrwać się do większego, filmowego świata, ale z pewnością nie sądził, że dwadzieścia kilka lat później wystąpi w niewielkim epizodzie w wersji filmowej swojego telewizyjnego debiutu. Jednak cameo Deppa nie stanowi głównego atutu nowego „21 Jump Street”. Najważniejszy jest humor, balansujący na granicy zgrywy i wulgarności, parodii i niepoprawności politycznej, świetnie zagrany i wyeksponowany przez Channinga Tatuma i Jonaha Hilla.
Fabuła stanowi powtórkę tego, co już pod koniec lat 80. brzmiało jak ścinki ze scenariuszy filmów policyjnych klasy B w połączeniu z licealną komedią. Schmidt i Jenko chodzą do tej samej szkoły średniej, a potem trafiają wspólnie do akademii policyjnej. Zaprzyjaźniają się, ponieważ jeden ma to, czego brakuje drugiemu. Gdy zostają policjantami, oczekują ekscytujących pościgów i strzelanin, a dostają tylko nadzór nad niesfornymi dzieciakami w parku. Wreszcie tracą szansę na wyrwanie się z nudnych patroli, ponieważ partolą aresztowanie pomniejszego dilera. Ze względu na młody wygląd trafiają do projektu licealnego. W jednej ze szkół średnich pojawia się nowy narkotyk, który zabija ucznia. Bohaterowie mają infiltrować szkolne środowisko, znaleźć dilerów i dostawcę. Ale najgorsza nie wydaje się tajna misja, ale konieczność powrotu do liceum. Czasy się jednak zmieniają, więc niegdyś lubiany i popularny Jenko ląduje w klasie z kujonami, a mózgowiec Schmidt przeżywa drugą szkolną młodość w grupie najpopularniejszych uczniów.
„21 Jump Street” Lorda i Millera to przede wszystkim nieskrępowana, rozluźniająca i zakręcona komedia, która powoduje, że śmiech sam wyrywa się z gardła. Większość dowcipów nie należy do mądrych ani odkrywczych, ale duet aktorski Hill-Tatum dostarcza je z łatwością i swobodą sprzyjającą pobłażliwości. Co więcej, twórcy filmu nie udają, że kręcą widowiskowe kino akcji, zamiast tego w wielu scenach naśmiewając się z szablonów hollywoodzkich. W filmowym „21 Jump Street” pojawia się zaskakująco dużo przyziemności i empatii. Bohaterowie są prostymi chłopakami, a nie terminatorami z policji, których kule się nie imają. Ich przyjaźń i lęki mają wymiar ludzki, chociaż przerysowana konwencja komediowa powinna zdominować postaci. Tymczasem pod szeregiem dowcipów z różnych półek można dostrzec trochę prawdy o młodzieży i szukaniu akceptacji w szkolnej społeczności.
Chociaż humor często przekracza granice dobrego smaku, „21 Jump Street” to barwne nawiązanie do szalonych czasów szkolnych, kiedy każdy głupi dowcip bawił, a czasem nawet obrastał w legendę. To również powrót do konwencji policyjnej z dwoma diametralnie różniącymi się od siebie bohaterami, którzy perfekcyjnie się uzupełniają. Hill i Tatum stanowią już tylko wisienkę na komediowym torcie.
koniec
13 sierpnia 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

Esensja ogląda: Wrzesień 2012 (kino)
— Ewa Drab, Mateusz Kowalski, Alicja Kuciel, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski

Esensja ogląda: Sierpień 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Anna Kańtoch, Alicja Kuciel, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Nic dwa razy się nie zdarza?
— Jarosław Robak

Uwierz w siebie, bla bla bla
— Agnieszka Szady

Esensja ogląda: Październik 2012 (DVD i Blu Ray)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski

Kot ma wielkie oczy
— Konrad Wągrowski

Zielone becikowe
— Agnieszka Szady

Tegoż autora

Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab

Samochody (nie) latają
— Ewa Drab

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

PR rządzi światem
— Ewa Drab

(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab

Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna

Wszyscy jesteśmy oszustami
— Ewa Drab

Rzut kośćmi i sekrety Freuda
— Ewa Drab

Kto się boi Vina Diesla?
— Ewa Drab

Duch z piwnicy
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.