Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 27 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Darren Grant
‹Just Dance: Tylko taniec!›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułJust Dance: Tylko taniec!
Tytuł oryginalnyMake It Happen
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery19 grudnia 2008
ReżyseriaDarren Grant
ZdjęciaDavid Claessen
Scenariusz
ObsadaMary Elizabeth Winstead, Tessa Thompson, Riley Smith, John Reardon, Julissa Bermudez, Ashley Roberts
MuzykaPaul Haslinger
Rok produkcji2008
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania90 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Ju ken dens
[Darren Grant „Just Dance: Tylko taniec!” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Dwa lata temu w branży filmowej krążył króciutki dowcip: „O czym właściwie jest ten film »Węże w samolocie«?”. Dziś można dorobić nową wersję: „O czym właściwie może być ten film, któremu polski dystrybutor nadał tytuł »Just dance: Tylko taniec!«?”

Konrad Wągrowski

Ju ken dens
[Darren Grant „Just Dance: Tylko taniec!” - recenzja]

Dwa lata temu w branży filmowej krążył króciutki dowcip: „O czym właściwie jest ten film »Węże w samolocie«?”. Dziś można dorobić nową wersję: „O czym właściwie może być ten film, któremu polski dystrybutor nadał tytuł »Just dance: Tylko taniec!«?”

Darren Grant
‹Just Dance: Tylko taniec!›

EKSTRAKT:30%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułJust Dance: Tylko taniec!
Tytuł oryginalnyMake It Happen
Dystrybutor Kino Świat
Data premiery19 grudnia 2008
ReżyseriaDarren Grant
ZdjęciaDavid Claessen
Scenariusz
ObsadaMary Elizabeth Winstead, Tessa Thompson, Riley Smith, John Reardon, Julissa Bermudez, Ashley Roberts
MuzykaPaul Haslinger
Rok produkcji2008
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania90 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Make It Happen” to film, który nie ma najmniejszych nawet ambicji, aby pokazać cokolwiek oryginalnego. W fabule filmu nie ma właściwie niczego, czego nie widzielibyśmy już dziesiątki razy w podobnych produkcjach – właściwie całą treść zdradza jakże wyszukany tytuł filmu. Bohaterka ma Marzenie (chce zostać tancerką). Pierwsze Podejście do Realizacji Marzenia okaże się Klapą (nie przyjmą jej do szkoły tańca). Już wkrótce jednak Ułoży Sobie Życie na Nowo (znajdzie pracę w klubie nocnym – najpierw jako księgowa). Tam spotka Dobrą Przyjaciółkę, Zawistną Rywalkę i Pomocnego Chłopaka, z którym połączy ją Uczucie. Aha – jest jeszcze Nierozumiejący Marzenia Brat, który chce, by bohaterka wciąż prowadziła mu księgowość w warsztacie samochodowym. Pojawi się wreszcie Szczęśliwy Przypadek (bohaterka musi zastąpić w tańcu w klubie chorą koleżankę). Będą Przeszkody i Zawahania, ale na koniec jednak bohaterka otrzyma Drugą Szansę, która oczywiście Zostanie Wykorzystana. Brat i Rywalka przeżyją oświecenie i wszystko skończy się Wielkim Uściskiem.
Zdradziłem całą fabułę? No pewnie, ale właściwie po pierwszej scenie każdy może sobie ją dopowiedzieć do samego końca. Przecież nie o zaskoczenie chodzi w takich filmach. Chodzi o wykorzystanie jakiegoś popularnego motywu – równie dobrze taniec mógłby być zastąpiony surfingiem, jazdą na łyżwach, rolkach, nawet boksem. Fabuła pozostałaby niezmienna. Jednak tu jest taniec – modny dzięki różnym klonom telewizyjnego „You can dance”, także w Polsce. Na tę popularność liczy oczywiście polski dystrybutor, sprowadzając to dziełko i nadając mu „polski” tytuł „Just Dance: Tylko taniec!” (nie wiedzieliście, że „make it happen” na polski przekłada się na „just dance”?).
Nie ma sensu znęcać się więc nad fabułą – jest równie pretekstowa jak dialogi w filmach erotycznych. Tam i tutaj są to tylko konieczne przerywniki między scenami seksu lub tańca (których w „Make It Happen” zobaczymy mnóstwo – głównie w wersji lap dance – zapewne po to, aby ten „babski” film miał jakiegoś wabika na mężczyzn). Krótko mówiąc – o klasie tego rodzaju produkcji decyduje nie scenariusz, lecz choreografia. Jak jest więc tutaj? Niestety, słabiutko. W filmach tanecznych, jak i w filmach „kopanych” łatwo ocenić umiejętnościach aktorów po prostym wyznaczniku – ilości cięć montażowych na rzeczoną scenę. Montaż zawsze jest stosowany po to, by ukryć braki umiejętności aktorów. Tu jest tych cięć mnóstwo – właściwie co kilka sekund. Wychodzi więc, że Mary Elizabeth Winstead (znana ostatnio z „Death Proof” i „Szklanej pułapki IV”) nie jest zbyt utalentowaną tancerką… Dziwne, nie mają takich w Stanach, by zatrudnić do tanecznego filmu?
Zdaję sobie jednak sprawę, że mogę sobie marudzić, a grupa docelowa filmu i tak się zachwyci. Tak jak ta fanka, która kupując niegdyś ś.p. miesięcznik „Premiery” z insertem DVD, stwierdziła: „Po co do płyty z »Dirty Dancing 2« dodali jeszcze jakieś »Pulp Fiction«”?
koniec
2 stycznia 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Fallout: Odc. 3. Oko w oko z potworem
Marcin Mroziuk

22 IV 2024

Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.