EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Repo Men - Windykatorzy |
Tytuł oryginalny | Repo Men |
Reżyseria | Miguel Sapochnik |
Zdjęcia | Enrique Chediak |
Scenariusz | Eric Garcia, Garrett Lerner |
Obsada | Jude Law, Forest Whitaker, Alice Braga, Liev Schreiber, Carice van Houten, Chandler Canterbury, Joe Pingue, Liza Lapira |
Muzyka | Marco Beltrami |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | Kanada, USA |
Czas trwania | 111 min |
Gatunek | akcja, SF, thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Bajeczka dla naiwnych |
EKSTRAKT: | 50% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Repo Men - Windykatorzy |
Tytuł oryginalny | Repo Men |
Reżyseria | Miguel Sapochnik |
Zdjęcia | Enrique Chediak |
Scenariusz | Eric Garcia, Garrett Lerner |
Obsada | Jude Law, Forest Whitaker, Alice Braga, Liev Schreiber, Carice van Houten, Chandler Canterbury, Joe Pingue, Liza Lapira |
Muzyka | Marco Beltrami |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | Kanada, USA |
Czas trwania | 111 min |
Gatunek | akcja, SF, thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
"organy wcale nie wracają do obrotu, a lądują w jakimś idiotycznym magazynie?" Koncernom bardziej opłaca się sprzedać nowe urządzenie niż zreperować zepsute/używane a potem sprzedać za niższą cenę. Tak jest w rzeczywistości. Elektronika, a zwłaszcza jej tabletowo-smartphonowy segment jest coraz bardziej konstruowana w taki sposób że do wnętrza urządzenia się nie dostaniesz bez całkowitego zniszczenia innych struktur, a awaria jednego elementu automatycznie spowoduje uszkodzenie innych. W oficjalnym serwisie dostaniesz nową zabawkę, stara wyląduje w jakimś magazynie niczym owe filmowe organy. A kiedy odpowiednio zardzewieje to zapełni kolejne wielgachne wysypisko.
To może spróbuję z grubsza hurtem. ;)
@el G
To nie ja - jako widz - mam się domyślać, co twórca MOŻE miał na myśli. To twórca ma to podać tak, żeby było czytelne znaczeniowo. A "Repo Men" jest kompletnie nieprzemyślany, zupełnie jak filmy Kurta Wimmera - scenarzysta miał ideę, owinął wokół niej fabułę, ale już zapomniał, że przy okazji powinien dostosować do pomysłu i resztę świata, żeby wszystko było spójne. No i wyszła wydmuszka, a nie misterna wizja.
W "Nocy żywych trupów" ucieczka nie miała sensu na dłuższą metę, bo ani nikt nie udzieli pomocy, ani bez końca tak sobie nie będziesz uciekać. Kiedyś tam się zmęczysz i zaśniesz, a wtedy - po ptokach. ;)
Nie za bardzo ma też sens przyrównywanie dłużników z filmu do klasycznych kredytobiorców - najgorsze, co czeka tych ostatnich, to wyrzucenie na bruk. Natomiast ci z filmu stracą życie, czyli coś, czego nie da się odpracować. Co więcej - dokładnie wiedzą, kiedy to może nastąpić. Czyli co, wszyscy mają inklinacje samobójcze?
@Venomplug
Zgadza się. Tylko w tym momencie nie ma sensu natychmiastowe zarzynanie delikwenta, skoro można by było go jeszcze wydoić - robić odroczenia, rozkładać na dłuższe raty, brać zapłatę w naturze (w sensie mebli czy innego dobytku). A tu nic z tego. Ciach i po zarobku...
@jale
nie sposób dojśc do tego kto ma rację w takim sporze, twórca - który twierdzi, że zaufał inteligencji widza, czy widz - który zaufał inteligencji twórcy. nawet wśród widzów, jak widać na załączonym obrazku, występują róznice interpretacyjne.
jesli "ucieczka w 'Nocy...' nie miała sensu", to dlaczego ludzie desperacko jej próbują przez cały film ? :]
wg mnie, próbują jej łapiąc się lewą ręką za prawe ucho.
"najgorsze co czeka [klasycznych kredytobiorców] to wyrzucenie na bruk. natomiast ci z filmu stracą życie"
gdyby film pokazywał sytuacje stuprocentowo realne, to byłby dramatem społecznym, a nie widowiskiem akcji. chyba wiesz, ze poszedłeś na to drugie, a nie na to pierwsze ? już sama konwencja pełni rolę naprowadzającą. oczywiście - podrasowuje ona cały kontekst, wprowadza elementy podnoszące stawkę całej zabawy, ale w swej istocie najgłębszej [co nie stanowi ofk o głębi filmu] nadal rzecz odnosi się do kryzysu gospodarczego, jego mechanizów i następstw.
Sądząc ze „Zjadacza kości”, twórcy z początku XXI wieku uważali, że sensowne pomysły na horrory już się wyczerpały i trzeba kleić fabułę z wiórków kokosowych i szklanych paciorków.
więcej »A gdyby tak przenieść młodzieżową dystopię w kosmos…? Tak oto powstał film „Voyagers”.
więcej »„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Ród smoka: Odc. 10. Gdy wojna wisi w powietrzu
— Marcin Mroziuk
Ród smoka: Odc. 9. Taktyka faktów dokonanych
— Marcin Mroziuk
Ród smoka: Odc. 8. Wszystkie światła na króla
— Marcin Mroziuk
Ród smoka: Odc. 7. Stara miłość nie rdzewieje
— Marcin Mroziuk
Ród smoka: Odc. 6. Moc bezwzględnej matczynej miłości
— Marcin Mroziuk
Ród smoka: Odc. 5. Jak być szczęśliwym w małżeństwie
— Marcin Mroziuk
Ród smoka: Odc. 4. Czy księżniczkom wolno kochać?
— Marcin Mroziuk
Ród smoka: Odc. 3. Dworscy intryganci i wielcy wojownicy
— Marcin Mroziuk
Ród smoka: Odc. 2. Królewskie uczucia i powinności
— Marcin Mroziuk
Ród smoka: Odc. 1. W poszukiwaniu idealnego następcy
— Marcin Mroziuk
Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz
Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz
Majówka seniorów
— Jarosław Loretz
Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz
Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz
Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz
Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz
Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz
Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz
Książki, wszędzie książki, rzekł wół do wieśniaka
— Jarosław Loretz
"dlaczego lumpiara ma kilkadziesiąt mechanicznych organów ? kto jej tyle dał ?"
a z czego wziął się kryzys finansowy w Ameryce ? właśnie z kredytów, które banki udzielały wszystkim możliwym "lumpiarom", aż do momentu, gdy okazało się, że system nie dźwiga obciążeń z tego tytułu.
możliwe zatem, że recenzowany film ma ambicję opowiedzenia o rzeczywistości.
dlaczego ludzie nie uciekają, a czekają biernie na windykatorów ?
a dlaczego w "NOcy żywych trupów" ludzie nie uciekają pomiędzy zombiakami mobilnymi jak pomniki, zamiast tego zamykając się w domu i barykadując ? czy nie dlatego, że zombie i ich ofiary, to metafora mentalności Ameryki tamtych czasów, w której na medialnie i politycznie pompowane, wyolbrzymiane zagrożenia reakcje były irracjonalne i histeryczne ?
może więc ci nieuciekający ludzie symbolizują dotknietych kryzysem zwykłych ludzi, którzy nabrali kredytów, a kiedy zaczęto im odbierać domy na poczet przyspieszonych terminów spłaty zadłuzenia, mogli tylko bezradnie czekać na to aż przyjdą do nich komornicy ?
ofk, film operuje innymi środkami wyrazu, ale istota rzeczy wydaje się dość czytelna. może warto poszukać sensu w tej fabule, zamiast 30 razy w zdaniu znęcać się nad "flakami i morzem krwi" :]