Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 14 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Shah Rukh Khan – Legenda›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułShah Rukh Khan – Legenda
Dystrybutor Epelpol
ObsadaShahrukh Khan
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiIndie
Czas trwania181
Gatunekdokument
EAN5908223771125
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Laurka
[„Shah Rukh Khan – Legenda” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Shah Rukh Khan. Budzi wszelkie możliwe emocje – od skrajnego uwielbienia po głęboką antypatię. Jedni uważają, że jego filmy to perełki Bollywoodu, inni, że przesłodzone, tanie love stories. Fanki piszczą na jego widok i płaczą razem z nim podczas seansów, a ludzie z branży podziwiają go, choć czasem budzi w nich zazdrość. Dzięki firmie Epelpol ci, którzy nie wyobrażają sobie kina z Indii bez Shah Rukha, dostają wydawnictwo DVD, które można określić jednym słowem: hołd. Tylko dla fanów.

Ewa Drab

Laurka
[„Shah Rukh Khan – Legenda” - recenzja]

Shah Rukh Khan. Budzi wszelkie możliwe emocje – od skrajnego uwielbienia po głęboką antypatię. Jedni uważają, że jego filmy to perełki Bollywoodu, inni, że przesłodzone, tanie love stories. Fanki piszczą na jego widok i płaczą razem z nim podczas seansów, a ludzie z branży podziwiają go, choć czasem budzi w nich zazdrość. Dzięki firmie Epelpol ci, którzy nie wyobrażają sobie kina z Indii bez Shah Rukha, dostają wydawnictwo DVD, które można określić jednym słowem: hołd. Tylko dla fanów.

‹Shah Rukh Khan – Legenda›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułShah Rukh Khan – Legenda
Dystrybutor Epelpol
ObsadaShahrukh Khan
Rok produkcji2006
Kraj produkcjiIndie
Czas trwania181
Gatunekdokument
EAN5908223771125
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Wielu wielbicielom Shah Rukh Khana pewnie nie raz przyszło na myśl, że miło by było mieć jedną płytę kompilującą najlepsze piosenki z udziałem aktora, sceny i wywiady udzielone przy okazji najsłynniejszych jego filmów. „Legenda” to właśnie takie wydawnictwo, złożone z dziewiętnastu piosenek z sześciu filmów Shah Rukha oraz z siedmiu dodatkowych materiałów poświęconych jego karierze gwiazdorskiej. Czy filmy, których fragmenty pojawiają się na płycie są naprawdę najlepszymi w filmografii aktora, to kwestia dyskusyjna. Ponieważ krążek został stworzony przez Yash Raj Films, firmę produkcyjną klanu Choprów z legendarnym Yashem na czele, prawie wszystkie tytuły pojawiające się na płycie zostały wyreżyserowane przez jednego z Choprów. Wyjątkiem jest jedynie „Kabhi Alvida Naa Kehna” (w polskim wydaniu – „Nigdy nie mów żegnaj”) stworzone przez Karana Johara. Brakuje tu kilku wielkich produkcji takich jak „Dil Se”, „Gdyby jutra nie było”, „Devdas”, skoro jednak jest to hołd składany Shah Rukhowi właściwie przez Yash Raj Films, nie ma powodu narzekać na wybór filmów.
Tym bardziej, że zestaw jest bogaty, pokazuje różnorodność repertuarową bohatera kompilacji i jego wszechstronność. W Polsce nie ma jeszcze okazji obejrzeć filmu „Darr”, w którym Khan wciela się w obsesyjnie zakochanego w Kiran, jąkającego się szaleńca, ale reszta filmów już pojawiła się na rynku („Żona dla zuchwałych”, „Veer-Zaara”, „Nigdy nie mów żegnaj”) bądź już za chwilę się pojawi („Serce jest szalone”, „Miłość jest wieczna”). Paradoksalnie, rzecz przeznaczona dla fanów gwiazdora mogłaby świetnie sprawdzić się jako zachęta do obejrzenia któregoś z prezentowanych filmów osoby, która wcześniej żadnego z nich nie widziała. Piosenki, płynnie przechodzące od jednej do drugiej, robią wrażenie żywiołowości, barwności, bogactwa wizualnego i różnorodności. Pozwalają również prześledzić w skrócie historię filmów z Khanem od wczesnych lat 90. (przykładem filmu z tego okresu jest „Darr”) aż do 2006 roku i „Nigdy nie mów żegnaj”. Chronologiczne ułożenie klipów daje również możliwość zwrócenia uwagi na drogę, jaką przez dziesięć lat przebyła muzyka bollywoodzka i nie tylko bollywoodzka zresztą. To pewnego rodzaju świadectwo, że czasy zmieniają się niezwykle szybko – coś, co niedawno było modne, teraz odchodzi w niebyt.
W dziale dodatków specjalnych znajdują się m.in. przykładowe sceny ze wspomnianych już filmów, uznane przez producentów krążka za najciekawsze. Z tym wyborem również można się kłócić, niemniej przedstawione fragmenty stanowią niezły przegląd ważnych ról Shah Rukha. Oprócz tego na dysku mamy również dwie rozmowy aktora: jedną z Udayem Choprą, drugą – z Kunalem Kohlim (o filmie „Miłość jest wieczna”). Pierwszy wywiad polscy fani mieli okazję oglądać w dodatkach do blinkowskiego wydania „Żony dla zuchwałych”. Oba dają okazję poznania całkiem ciekawych faktów dotyczących wymienionych filmów. Kolejnym bonusem są wypowiedzi gwiazd bollywoodzkich o fenomenie SRK. Tworzą one krótki dokument przetykany ujęciami z planów filmowych. Jest jeszcze kilkuminutowy montaż wpadek i wygłupów gwiazdora przed kamerą oraz dokument o jego ulubionych piosenkach.
Jakość techniczna krążka nie powala, ale robi pozytywne wrażenie. Dysk posiada bardzo ładne menu, oszczędną, wysmakowaną graficznie okładkę oraz niezły obraz i dźwięk. Tylko czasem zawodzi ostrość, a w starszych filmach z lewej strony ekranu pojawia się delikatny biały pasek. To szczegół, który nie przeszkadza, lecz nie może zostać zlekceważony.
„Legenda” okazuje się ciekawym zestawem, idealnym dla wiernych fanów Shah Rukh Khana. Niepozbawiona wad kompilacja faworyzuje konkretne tytuły i nie ogarnia do końca fenomenu Khana, ale stanowi bardzo ładnie wydany produkt tylko dla wielbicieli. Aż prosi się o podobne wydawnictwo dla fanów innych gwiazd, których w Bollywood jest na pęczki. Dlaczego ci, którzy kochają Hrithika albo Abhisheka mają przeklinać sławę Shah Rukha?
koniec
28 lutego 2008

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niedożywiony szkielet
Jarosław Loretz

27 V 2023

Sądząc ze „Zjadacza kości”, twórcy z początku XXI wieku uważali, że sensowne pomysły na horrory już się wyczerpały i trzeba kleić fabułę z wiórków kokosowych i szklanych paciorków.

więcej »

Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
Jarosław Loretz

28 II 2023

A gdyby tak przenieść młodzieżową dystopię w kosmos…? Tak oto powstał film „Voyagers”.

więcej »

Bohater na przekór
Sebastian Chosiński

2 VI 2022

„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!

więcej »

Polecamy

Latająca rybka

Z filmu wyjęte:

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab

Samochody (nie) latają
— Ewa Drab

Kreacja automatyczna
— Ewa Drab

PR rządzi światem
— Ewa Drab

(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab

Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna

Wszyscy jesteśmy oszustami
— Ewa Drab

Rzut kośćmi i sekrety Freuda
— Ewa Drab

Kto się boi Vina Diesla?
— Ewa Drab

Duch z piwnicy
— Ewa Drab

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.