WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Organizator | Stowarzyszenie OFF CAMERA |
Cykl | Off Plus Camera |
Miejsce | Kraków |
Od | 17 kwietnia 2009 |
Do | 26 kwietnia 2009 |
WWW | Strona |
Z pamiętnika gospodyni domowejW organizacyjnym chaosie drugiej edycji Off Plus Camery można było znaleźć całkiem niezły repertuar i równie wiele (jeśli nie więcej) godnych uwagi propozycji niż na festiwalach z kilkuletnim stażem.
Urszula LipińskaZ pamiętnika gospodyni domowejW organizacyjnym chaosie drugiej edycji Off Plus Camery można było znaleźć całkiem niezły repertuar i równie wiele (jeśli nie więcej) godnych uwagi propozycji niż na festiwalach z kilkuletnim stażem. ‹Off Plus Camera 2009›
Ok, to trzeba powiedzieć od razu – Off Plus Camera wymaga od widza cierpliwości i wiary, że zamieszanie to efekt młodości festiwalu. Narzekacie na długie kolejki we wrocławskiej Erze? Drogie bilety na warszawskim festiwalu? Elitarny blichtr Camerimage? Już pierwszego dnia krakowskiej Off Camery odgwizduje się większość roszczeń i żali wobec innych przeglądów. Program wart był zachodu i szkoda, że większość relacji z tego wydarzenia rozbija się o marudzenie na amatorstwo organizatorów. Wystarczyło zacisnąć zęby i pozwolić, aby sztuka filmowa mówiła sama za siebie. Do trzech razy sztuka, więc liczmy, że w przyszłym roku będzie lepiej. Może wtedy nikt nie puści widzom filmu z płyty, co chwilę przyozdabiającej środek ekranu napisem „for promotional use only”… Wszystkie najlepsze filmy nagrodzono i nie trzeba było na kolanie dopisywać dziwacznych kategorii, jak mają to w zwyczaju robić w Gdyni. Najważniejszą nagrodę zgarnęła chilijska „La Nana” z Cataliną Saarvedą w roli głównej. To nazwisko warto zapamiętać, bo gdyby ta aktorka urodziła się kilka dekad wcześniej, Buster Keaton prawdopodobnie siedziałby na bezrobociu. „La Nana” przedstawia historyjkę idealną w swej prostocie. Raquel jest pokojówką od dwudziestu kilku lat pracującą w tej samej posiadłości. Przyzwyczajona do niej rodzina zauważa, że kobieta nie czuje się najlepiej i stale wygląda na zmęczoną. Postanawia więc zatrudnić jej kogoś do pomocy, kto przejąłby część obowiązków. I tu zaczyna się kino, którego w Polsce nie umie robić nikt: proste, zabawne, ironiczne, gorzkie. Reżyser Sebastian Silva, dla którego „La Nana” jest drugim w karierze filmem, z lekkością przeskakuje między skrajnymi nastrojami. Efektem jest kino sprawiające przyjemność podczas oglądania, ale nie całkiem bezrefleksyjne po seansie. Xawery Żuławski |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Wojna polsko-ruska |
Dystrybutor | Vue Movie Distribution |
Data premiery | 22 maja 2009 |
Reżyseria | Xawery Żuławski |
Zdjęcia | Marian Prokop |
Scenariusz | Dorota Masłowska |
Obsada | Borys Szyc, Roma Gąsiorowska, Maria Strzelecka, Magdalena Czerwińska, Sonia Bohosiewicz, Dorota Masłowska, Ewa Kasprzyk, Michał Czernecki |
Rok produkcji | 2009 |
Kraj produkcji | Polska |
Gatunek | dramat, komedia |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
„Walc z Baszirem” najlepszym filmem II kwartału w polskich kinach wg Stopklatki i Esensji
— Esensja
Do boju, Polsko!
— Piotr Czerkawski
Do kina marsz…: Maj 2009
— Esensja
Bez wstydu, ale tylko w ciemności
— Urszula Lipińska
Lepiej się nie zbliżać
— Urszula Lipińska
Zagrożenie życia
— Urszula Lipińska
Dwugłos o „Daas”
— Urszula Lipińska, Michał Oleszczyk
Bieg po prawdę
— Urszula Lipińska
Gdynia 2011 (2): Panorama Polskiego Kina
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski
Gdynia 2011 (1): Filmy konkursowe
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski
ENH, czyli ponad pół setki filmów (2)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
ENH, czyli ponad pół setki filmów (1)
— Ewa Drab, Karol Kućmierz, Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Matka, żona i kochanka
— Urszula Lipińska