Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Daniel Burman
‹Szczęście w twoich rękach›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSzczęście w twoich rękach
Tytuł oryginalnyLa suerte en tus manos
ReżyseriaDaniel Burman
ZdjęciaDaniel Sebastián Ortega
Scenariusz
ObsadaNorma Aleandro, Valeria Bertuccelli, Jorge Drexler, Luis Brandoni, Salo Pasik, Eugenia Guerty, Silvina Bosco, Gabriel Schultz, Fernando Diego Barletta
MuzykaNico Cota
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiArgentyna, Hiszpania
Czas trwania110 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

28 WFF: Dzień pierwszy
[Daniel Burman „Szczęście w twoich rękach”, Boris Chlebnikow „Zanim noc nas nie rozdzieli” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Recenzjami dwóch komedii: „Szczęście w twoich rękach” i „Zanim noc nas nie rozdzieli” rozpoczynamy relację z 28. Warszawskiego Festiwalu Filmowego.

Jarosław Loretz

28 WFF: Dzień pierwszy
[Daniel Burman „Szczęście w twoich rękach”, Boris Chlebnikow „Zanim noc nas nie rozdzieli” - recenzja]

Recenzjami dwóch komedii: „Szczęście w twoich rękach” i „Zanim noc nas nie rozdzieli” rozpoczynamy relację z 28. Warszawskiego Festiwalu Filmowego.

Daniel Burman
‹Szczęście w twoich rękach›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSzczęście w twoich rękach
Tytuł oryginalnyLa suerte en tus manos
ReżyseriaDaniel Burman
ZdjęciaDaniel Sebastián Ortega
Scenariusz
ObsadaNorma Aleandro, Valeria Bertuccelli, Jorge Drexler, Luis Brandoni, Salo Pasik, Eugenia Guerty, Silvina Bosco, Gabriel Schultz, Fernando Diego Barletta
MuzykaNico Cota
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiArgentyna, Hiszpania
Czas trwania110 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„SZCZĘŚCIE W TWOICH RĘKACH” („LA SUERTE EN TUS MANOS”), REŻ. DANIEL BURMAN
Daniel Burman, szczycący się polsko-żydowskimi korzeniami, stworzył coś w rodzaju urokliwej, ciepłej i mądrej… wydmuszki. Jej wierzchnia warstwa skrzy się drobinami humoru, budzi spore zadowolenie solidnymi kreacjami aktorskimi, również tymi dziecięcymi, a także zachwyca barwnością przedstawionego świata, tak mocno nam obcego. Są tu bowiem migawki z argentyńskiego kasyna, gdzie pokerzyści kryją oczy za ciemnymi okularami albo wręcz chowają twarze w głębokich kapturach, jest pokazane wnętrze synagogi w Buenos Aires, do której można wejść dopiero po przebadaniu wykrywaczem metalu, jest wreszcie scena pogrzebu na tamtejszym cmentarzu, pozbawionym jakichkolwiek nagrobków i dzięki temu wyglądającym jak golfowe pole, ale wszystko to przebija grupa tradycyjnie ubranych Żydów, grająca… hard rocka na elektrycznych gitarach. Muszę przyznać, że to bardzo niecodzienny widok, z pewnością wart rzucenia okiem. Szkoda tylko, że wiele więcej dobrego na temat tego filmu powiedzieć się nie da. Przede wszystkim scenariusz proponuje historyjkę w ogólnym zarysie prościutką i mocno przewidywalną, w dodatku umoralniającą w sposób niezbyt zawoalowany. Oto bowiem rozwiedziony, przystojny pokerzysta, bez najmniejszego wysiłku owijający sobie wokół palca kolejne kobiety, w pewnym momencie decyduje się poddać wazektomii, uważając, że dwójka dzieci najzupełniej już mu wystarczy. Pech chciał, że tego samego dnia, już po zabiegu, spotyka przypadkiem swoją miłość z czasów młodości. Wkrótce oboje postanawiają odnowić związek i oprzeć go nie na dzikim seksie, jak to kiedyś było, a na uczuciu. Nie jest to jednak takie łatwe, bo bohater, bez zastanowienia okłamując kobietę co do natury swojej pracy, własnoręcznie wpędza się w sytuację, z której nie potrafi znaleźć wyjścia. Naturalnie jest to tylko ogólny szkielet opowieści, bo fabuła „Szczęścia w twoich rękach” obfituje w wiele pobocznych wątków oraz posiada całkiem dużo drugoplanowych postaci, skrojonych w więcej niż zadowalający sposób, ale powyższe streszczenie nad wyraz jasno wskazuje kierunek rozwoju intrygi i nie pozostawia wielkich złudzeń co do tego, jak to wszystko się zakończy. Co więcej, nim film zacznie się rozkręcać i opowiadana historia w końcu wywoła na ustach widza uśmiech, trzeba przebrnąć przez niemal pół godziny chaosu, gdzie nie wiadomo nic. Ani kto, ani dlaczego, ani kiedy, ani po co. Dopiero z czasem z tych strzępów wyłania się właściwa opowieść. To prawda, krzepiąca, z pięknie skonstruowaną końcówką, poniekąd rekompensującą niefortunny zaczątek, ale nie potrafiąca zamazać wrażenia, że jądro fabuły nie zostało opracowane w sposób należycie przemyślany i wszystkie te wspomniane na wstępie błyskotki to tylko coś w rodzaju pstrej kołderki, kryjącej rachityczne nóżki i wychudły korpusik.


Boris Chlebnikow
‹Zanim noc nas nie rozdzieli›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułZanim noc nas nie rozdzieli
Tytuł oryginalnyПока ночь не разлучит
Dystrybutor Spectator
Data premiery19 kwietnia 2013
ReżyseriaBoris Chlebnikow
ZdjęciaPavel Kostomarov
ObsadaVasiliy Barkhatov, Alyona Doletskaya, Darya Ekamasova, Oksana Fandera, Alisa Khazanova, Agniya Kuznetsova, Anna Mikhalkova, Aleksandra Rebenok, Mariya Shalayeva
MuzykaSergey Shnurov
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiRosja
Czas trwania71 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„ZANIM NOC NAS NIE ROZDZIELI” („POKA NOCH NE RAZLUCHIT”), REŻ. BORYS CHLEBNIKOW
W sumie trudno stwierdzić, pod jaką tak naprawdę kategorię podpiąć ten film. Teoretycznie można traktować go jako dramat, choć znacznie bliżej mu do czarnej komedii, o czym zresztą świadczyła reakcja widowni, co i rusz wybuchającej podczas seansu gromkim śmiechem. Co jednak bardziej zaskakujące, być może najnowsza produkcja Borysa Chlebnikowa, dobrze już znanego widzom warszawskiego festiwalu (w 2006 roku jego „Dryfowanie” zajęło pierwsze miejsce w Konkursie Regionalnym), powinna być ometkowana jako paradokument, gdyż niemal wszystko, co się w niej dzieje, jest wiernym odtworzeniem rzeczywistych zdarzeń. Ten króciutki, minimalnie przekraczający godzinę film, jest bowiem rekonstrukcją rozmów tak gości, jak i kuchennego personelu jednej z moskiewskich ekskluzywnych restauracji, w której przez ileś nocy z rzędu przesiadywali z dyktafonami w ręku dziennikarze, gromadząc materiały do prasowego artykułu. Akcja – jeśli w ogóle można tak nazwać ten zbiór niepowiązanych ze sobą dialogów, prowadzących zygzakami do niezbyt finezyjnego, choć wcale zabawnego finału – dzieje się jednego wieczoru, i obejmuje mniej lub bardziej absurdalne rozważania, przekomarzanki i dywagacje restauracyjnych gości, których notabene grają moskiewscy celebryci, oraz telefoniczną walkę szefa kuchni z upartym milicjantem, odmawiającym wypuszczenia z aresztu zagrożonego deportacją kucharza, pochodzącego z którejś z azjatyckich republik. Jedynymi elementami, które zostały od podstaw wymyślone, są postaci dwóch kelnerów, toczących nieustanne, kompletnie szurnięte telefoniczne rozmowy ze swoimi wybrankami serca (jedna z tych rozmów to wielogodzinna awantura na temat zalanych herbatą spodni) i będących czymś w rodzaju łączników między sekwencjami kuchennymi a scenami z sali jadalnej. Same dialogi być może nie byłyby tak zabawne, gdyby nie świetna gra aktorska całej obsady, ewidentnie doskonale się czującej na planie i z ogromną swobodą wcielającej się w rozpisane role. W efekcie wyszedł film może i błahy, ale za to wspaniale się oglądający i nadzwyczaj odprężający.
koniec
13 października 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.