Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Nawapol Thamrongrattanarit
‹36›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł36
ReżyseriaNawapol Thamrongrattanarit
ZdjęciaKhumwan Pairach
Scenariusz
ObsadaVajrasthira Koramit, Wanlop Rungkamjad
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiTajlandia
Czas trwania68 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 5
[Nawapol Thamrongrattanarit „36” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Piąty dzień festiwalu spędzamy w towarzystwie niespełna 30letniego, tajskiego reżysera, który zamiast filmu prezentuje nam serię 36 zdjęć. Zdziwienie, zniesmaczenie, zachwyt, zobojętnienie? Trudno określić, jakie uczucia pokaz ten wyzwolił we wrocławskiej widowni. Z pewnością jednak widzowie nie szybko go zapomną.

Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 5
[Nawapol Thamrongrattanarit „36” - recenzja]

Piąty dzień festiwalu spędzamy w towarzystwie niespełna 30letniego, tajskiego reżysera, który zamiast filmu prezentuje nam serię 36 zdjęć. Zdziwienie, zniesmaczenie, zachwyt, zobojętnienie? Trudno określić, jakie uczucia pokaz ten wyzwolił we wrocławskiej widowni. Z pewnością jednak widzowie nie szybko go zapomną.

Nawapol Thamrongrattanarit
‹36›

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Tytuł36
ReżyseriaNawapol Thamrongrattanarit
ZdjęciaKhumwan Pairach
Scenariusz
ObsadaVajrasthira Koramit, Wanlop Rungkamjad
Rok produkcji2012
Kraj produkcjiTajlandia
Czas trwania68 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Pięć nazwisk w obsadzie, 68 minut długości i 36 mini rozdziałów. Taki skromny wynik wystarczył, aby przekonać People’s Jury 7. Edycji Festiwalu Filmowego Pięć Smaków w Warszawie, by przyznali filmowi miano najlepszej produkcji tego wydarzenia. Enigmatyczny tytuł nawiązuje, ni mniej, ni więcej, do 36 klatek, tworzących najpopularniejszy rodzaj kliszy fotograficznej i w takie też ujęcia zamknięto filmową historię. Każdy kadr, każda scena są niczym zdjęcia – byłyby niemal całkowicie statyczne, gdyby nie bohaterowie wprowadzający do historii dialog i ruch. Każde ujęcie ma również swój tytuł, inspirowany banalnymi, niekonwencjonalnymi lub zupełnie zwyczajnymi opisami rodem z facebookowych kolekcji.
W debiutanckiej historii Nawapola Thamrongrattanarita, to nie fabuła gra pierwsze skrzypce, ale przesłanie i nieszablonowa forma, które młody, tajski reżyser sprzedaje w pakiecie: mówi o ludziach w dobie cyfryzacji, nadając swemu filmowi charakter pokazu slajdów. Na podstawie tych krótkich fragmentów, widz próbuje zrekonstruować historię o dwójce osób, które spędzają ze sobą krótki ułamek życia a wspomnienia, tych jakże przyjemnych, chwil odtwarzają głównie za pomocą zrobionych tamtego dnia zdjęć. Niestety nawet w dobie zalewu technologii nie ma rzeczy niezawodnych, mogących zastąpić potęgę ludzkiej pamięci, która pozwala na zawołanie odfiltrować niemal każde przeżycie. Oczywiście reżyser nie neguje znaczenia cyfrowego świata, stara się jednak przypomnieć, że ten powinien jedynie uzupełniać rzeczywistość, ale nigdy stać się jej substytutem.
Sukces „36” tkwi w niekonwencjonalnej formie, inspirowanej przede wszystkim popularnością Facebooka i ilością cyfrowych, zwykle zapomnianych zdjęć, jakie przewijają się przez życie współczesnego człowieka, często pozostając jedynie cichym echem nic nie znaczących chwil. Ciekawy, filmowy eksperyment i w tym kontekście należy rozliczać wartość tej produkcji – w związku z tym nie będę jej – wyjątkowo – przeliczać na esensyjny ekstrakt.
koniec
13 listopada 2013

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Dzień 7
— Joanna Pienio

Dzień 6
— Joanna Pienio

Dzień 4
— Joanna Pienio

Dzień 3
— Joanna Pienio

Dzień 2
— Joanna Pienio

Dzień 1
— Joanna Pienio

Tegoż autora

Pyr-Con Epizod XV: Fani nacierają
— Joanna Pienio

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Joanna Pienio, Agnieszka Szady, Kamil Witek

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (1)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Joanna Pienio, Małgorzata Steciak

Stary człowiek i Park Chan-wook
— Joanna Pienio

Budzi się zło. Martwe zło
— Jarosław Loretz, Joanna Pienio

Orient Express: Historia pewnego zniknięcia
— Joanna Pienio

Orient Express: Echa minionych chwil
— Joanna Pienio

Orient Express: Ja – matka
— Joanna Pienio

Orient Express: Magia przyjaźni, magia wspomnień
— Joanna Pienio

Czterej pancerni
— Joanna Pienio

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.