Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 3 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Hyeong-Cheol Kang
‹Sunny›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSunny
Tytuł oryginalnySseo-ni
ReżyseriaHyeong-Cheol Kang
ZdjęciaHyung-deok Lee
Scenariusz
ObsadaHo-jeong Yu, Eun-kyeong Sim, Hee-kyung Jin, Min-yeong Kim, Su-hee Go, So-ra Kang, Yeon-kyeong Lee, Bo-ra Nam, Seon-kyeong Kim
MuzykaJun-seok Kim
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiKorea Południowa
Czas trwania124 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Orient Express: Magia przyjaźni, magia wspomnień

Esensja.pl
Esensja.pl
Serdeczna, pozytywna, zabawna. Taka jest najnowsza produkcja Kang Hyeong-cheola. Ujmuje prostolinijnością i czaruje opowieścią o przyjaźni, której każdy z nas doświadczył albo o której zawsze marzył. Absolutny must-see.

Joanna Pienio

Orient Express: Magia przyjaźni, magia wspomnień

Serdeczna, pozytywna, zabawna. Taka jest najnowsza produkcja Kang Hyeong-cheola. Ujmuje prostolinijnością i czaruje opowieścią o przyjaźni, której każdy z nas doświadczył albo o której zawsze marzył. Absolutny must-see.

Hyeong-Cheol Kang
‹Sunny›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułSunny
Tytuł oryginalnySseo-ni
ReżyseriaHyeong-Cheol Kang
ZdjęciaHyung-deok Lee
Scenariusz
ObsadaHo-jeong Yu, Eun-kyeong Sim, Hee-kyung Jin, Min-yeong Kim, Su-hee Go, So-ra Kang, Yeon-kyeong Lee, Bo-ra Nam, Seon-kyeong Kim
MuzykaJun-seok Kim
Rok produkcji2011
Kraj produkcjiKorea Południowa
Czas trwania124 min
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Sunny” to porywająca, wzruszająca i serdeczna opowieść z dużym natężeniem retrospekcji, opowiadana w rytm, bliskiej sercom zachodnich widzów, piosenki „Sunny”. Piosenka z 1976 roku, w której kwartet Boney M śpiewa:
„Sunny, yesterday my life was filled with rain.
Sunny, you smiled at me and really eased the pain.
The dark days are gone, and the bright days are here,
My sunny one shines so sincere.
Sunny one so true, I love you”
idealnie oddaje kwintesencje tego filmu. Ale spokojnie. To nie będzie po prostu kolejna produkcja o miłości. „Sunny” sięga do czegoś głębszego i trwalszego – do niezwykłej przyjaźni siedmiu nastolatek, która musi stawić czoła nieubłagalnemu czasowi i życiowym perturbacjom.
Jako pierwszą poznajemy Na-mi (absolutnie urocza Yu Heo-jeong), która wiedzie monotonny żywot matki niepokornej nastolatki i żony bogatego, lecz niezbyt uczuciowego męża, i przez przypadek dowiaduje się o poważnej chorobie swojej dawnej przyjaciółki Chun-hwa. Spotkanie obydwu kobiet przywołuje wspomnienia szkolnych lat, gdy wraz z piątką innych dziewcząt tworzyły dynamiczną, zbuntowaną grupę. Choć ich drogi dawno się rozeszły, Na-mi postanawia spełnić życzenie przyjaciółki i odnaleźć pozostałe członkinie „Sseo-ni”. Wkrótce przekonuje się, że życie brutalnie zweryfikowało plany i marzenia pozostałych dziewcząt.
Druga produkcja w reżyserii Kang Hyeong-cheola odniosła niebywały sukces zarówno w swym rodzimym kraju, jak i zagranicą. W Korei Płd. stała się – dzięki 7,5 milionowej widowni – trzecią najchętniej oglądaną pozycją filmową w 2011 roku. Abstrahując od tego, że Koreańczycy cenią wytwory regionalnych reżyserów bardziej niż produkcje z importu, opowieści w reżyserii pana Kanga wyjątkowo trafiają w azjatyckie (i nie tylko) gusta. Jego debiut, „Speedy Scandal”, okazał się prawdziwym przebojem roku 2008. 8 milionów widzów i ponad 40-milionowy przychód były zaskoczeniem nie tylko dla Kim Ji-woona, który w tym czasie szturmował kinowy repertuar swoim „Dobrym, złym i zakręconym”, ale i młodego reżysera. To, czym urzekł widownię w „Sunny” to przede wszystkim pewne autentyczne przesłanie, zainspirowane zdjęciem matki z lat szkolnych. Kang Hyeong-cheol wpadł na pomysł, by na zasadzie kontrastu pokazać predyspozycje, aspiracje i marzenia siedmiu kompletnie różnych kobiet, ujęte w kadry przeszłości i teraźniejszości. Zderzenie dziewczęcych pragnień z trudną i nie do końca sprawiedliwą rzeczywistością nie zostało jednak podane w przygnębiającej, melancholijnej formie. Przeciwnie. To sentymentalnie pozytywna wyprawa w poszukiwaniu tego, co minęło, z doskonale dobraną oprawą muzyczną, stanowiącą łącznik między przeszłością a teraźniejszością. Kawałki Boney M, Cyndi Lauper i Joy teleportują widza w południowokoreańską rzeczywistość lat 80-tych, z jednej strony targaną niepokojami związanymi z dyktatorskimi rządami Chun Doo-hwana, z drugiej – pod wpływem imperialistycznej polityki Stanów Zjednoczonych – otwierającej się na kulturę Zachodu. Na szczęście ten historyczny wydźwięk jest w „Sunny” przelotny – przejawia się w kilku scenach (zamieszki na ulicach Seulu) czy w markowych akcesoriach głównych bohaterek. Polityczne motywy wkomponowano tak naturalnie w tło całego filmu, że widz nie zainteresowany historią krajów azjatyckich nie zostanie przytłoczony jej nadmiarem.
Ogromną zaletą „Sunny” jest również (a może przede wszystkim) genialna obsada, zarówno jej część młodzieżowa, jak i „dojrzalsze” odpowiedniki. Wśród aktorek młodszego pokolenia uwagę zwracają Kang So-ra, która za swą kreację zgarnęła kilka azjatyckich nagród, i Min Hyo-rin – zarówno dla jednej, jak i drugiej gwiazdki, film Kanga stał się przepustką do filmowej kariery.
Choć, z całym szacunkiem dla południowokoreańskiej kinematografii, ich rodzime mikstury (melo)dramatu z zabawnymi wstawkami, są dla zachodnich widzów, nie przyzwyczajonych do takiej estetyki raczej ciężko strawne, „Sunny” stanowi miłe zaskoczenie. To produkcja, z której bije niesamowite ciepło, a humorystyczne sceny przeplatają się z chwilami wzruszeń. Mimo dozy przewidywalności i charakterystycznej dla koreańskich produkcji egzaltacji, najnowsza produkcja Kang Hyeon-cheola to absolutna, filmowa rozkosz.
koniec
14 września 2012

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie można
Sebastian Chosiński

30 IV 2024

Opowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Android starszej daty
Jarosław Loretz

29 IV 2024

Kości pamięci, silikonowe powłoki, sztuczna krew – już dawno temu twórcy filmowi przyzwyczaili nas do takiego wizerunku androida. Początki jednak były dość siermiężne.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz

Potwór grubszego kalibru
— Jarosław Loretz

Tanie lokum z haczykiem
— Jarosław Loretz

Aktor enigmatyczny
— Ewa Drab

Romanse z nutką szaleństwa
— Jarosław Loretz

Kto dziś tak umie kochać…
— Sebastian Chosiński

Przystojny zdolny
— Ewa Drab

Historia pewnego zniknięcia
— Joanna Pienio

Japoński Kubrick horroru filozoficznego
— Konrad Wągrowski

Kolejna historia z wampirami
— Mateusz Kowalski

Tegoż autora

Pyr-Con Epizod XV: Fani nacierają
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 7
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 6
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 5
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 4
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 3
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 2
— Joanna Pienio

7. Festiwal Filmowy Pięć Smaków: Dzień 1
— Joanna Pienio

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (2)
— Sebastian Chosiński, Joanna Pienio, Agnieszka Szady, Kamil Witek

Esensja ogląda: Sierpień 2013 (1)
— Sebastian Chosiński, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Joanna Pienio, Małgorzata Steciak

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.