Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 2 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Charles Binamé
‹Pieśń słonia›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPieśń słonia
Tytuł oryginalnyElephant Song
Dystrybutor Tongariro
Data premiery4 września 2015
ReżyseriaCharles Binamé
ZdjęciaPierre Gill
Scenariusz
ObsadaBruce Greenwood, Xavier Dolan, Catherine Keener, Carrie-Anne Moss, Gianna Corbisiero, Larry Day, Mark Donker, Colm Feore
MuzykaPatrice Dubuc, Gaëtan Gravel
Rok produkcji2014
Kraj produkcjiKanada
Czas trwania110 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

15. T-Mobile Nowe Horyzonty: Un éléphant ça trompe, ça trompe…
[Charles Binamé „Pieśń słonia” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Przeniesiona z desek teatru „Pieśń słonia” ma wszystkie zalety i wady takiego zabiegu. Kameralność obrazu opartego na chwytliwej relacji pacjent-psychiatra, pozwala wejść w sam środek dramatu, jednocześnie nieco nużyć monotonią akcji.

Kamil Witek

15. T-Mobile Nowe Horyzonty: Un éléphant ça trompe, ça trompe…
[Charles Binamé „Pieśń słonia” - recenzja]

Przeniesiona z desek teatru „Pieśń słonia” ma wszystkie zalety i wady takiego zabiegu. Kameralność obrazu opartego na chwytliwej relacji pacjent-psychiatra, pozwala wejść w sam środek dramatu, jednocześnie nieco nużyć monotonią akcji.

Charles Binamé
‹Pieśń słonia›

EKSTRAKT:60%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułPieśń słonia
Tytuł oryginalnyElephant Song
Dystrybutor Tongariro
Data premiery4 września 2015
ReżyseriaCharles Binamé
ZdjęciaPierre Gill
Scenariusz
ObsadaBruce Greenwood, Xavier Dolan, Catherine Keener, Carrie-Anne Moss, Gianna Corbisiero, Larry Day, Mark Donker, Colm Feore
MuzykaPatrice Dubuc, Gaëtan Gravel
Rok produkcji2014
Kraj produkcjiKanada
Czas trwania110 min
WWW
Gatunekdramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Michaela Aleena poznajemy jako kilkuletniego chłopca, gdy zza kulis z podziwem podgląda występ swojej matki – światowej sławy sopranistki. Jego tymczasowego terapeutę – doktora Greena – dyrektora szpitala psychiatrycznego i protagonistę numer dwa, podczas początku przesłuchania na temat minionego zdarzenia, jakie miało miejsce w placówce. Ich pierwsze i ostatnie spotkanie następuje, gdy bez wieści znika dotychczasowy psychiatra teraz już dorosłego Michaela – doktor Lawrence – a pacjent był ostatnią osobą, która miała z nim jakikolwiek kontakt.
Dzięki retrospekcyjnej narracji w „Pieśni słonia” karty odkrywa się powoli, dając czas widzowi na mimowolne wsiąkniecie w historię. Tymbardziej, że zabójczo inteligentny Michael prowadzi z lekarzem niejasną i intrygującą grę. Prowokuje, budzi zarazem niechęć i współczucie, oszukuje i zwodzi, będąc jednocześnie jedynym źródłem prawdy. Doktor Green jest niejako na jego łasce, dlatego wkracza w świat manipulacji nie mając innego wyjścia, co nie raz odwraca naturę ich relacji a przypisane odgórnie role pacjenta i terapeuty nie sa już tak oczywiste.
W „Pieśni słonia” kreślony sprawnie mikrodramat rozgrywa się w z góry ustalonym tempie. Zawarta w tytule zagadka, jak i każde zawiłości fabularne znajdą swoje odzwierciedlenie na ekranie w odpowiednim czasie, co nie znaczy, że schematyczność filmu wadzi na każdym kroku. Największa siłą filmu są tu bowiem jego aktorskie filary, które swą ekspresją dyktują perspektywę całego obrazu. Kanadyjski wonderboy Xavier Dolan, wyciągnięty ze swojego krzykliwego emploi, bywa niepokojący, balansując na granicy irytacji i szaleństwa nie przekracza jej zbyt często. Stojący w opozycji Bruce Greenwood, o twarzy i barwie głosu podstarzałego Harrisona Forda, z założenia jest bardziej stonowany, acz umiejętnie wygrywa wszelkie drobne rysy w charakterze lekarza, sugerujące podatność na załamania z nie mniejszą częstotliwością niż jego pacjent.
Ich relacja, jak i cały obraz, jednakowoż ma w sobie coś z zachowawczości, i wszystko, od narracji po sposób ustawiania kadrów, nie pozwala zapomnieć o teatralnym rodowodzie. Tak jakby film nie był tu osobnym medium, a jedynie kolejną platformą do wystawienia sztuki. Może dlatego w „Pieśni słonia” najbardziej frapujące jest to czego na ekranie nie widać. To co rozgrywa się w głowach bohaterów, gdzieś odrobinę za kadrem, ale na tyle daleko by nie czuć tego na równi z oglądanymi bohaterami.
koniec
26 lipca 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
Sebastian Chosiński

1 V 2024

W trzecim odcinku tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bensiona Kimiagarowa doszło do fabularnego przesilenia. Wszystko, co mogło posypać się na budowie kanału – to się posypało. W czwartej odsłonie opowieści bohaterowie starają się więc przede wszystkim poskładać w jedno to, co jeszcze nadaje się do naprawienia – reputację, związek, plan do wykonania.

więcej »

Fallout: Odc. 5. Szczerość nie zawsze popłaca
Marcin Mroziuk

29 IV 2024

Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.

więcej »

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Polecamy

Android starszej daty

Z filmu wyjęte:

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.