Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 11 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gaspar Noé
‹Love›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLove
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery28 sierpnia 2015
ReżyseriaGaspar Noé
ZdjęciaBenoît Debie
Scenariusz
ObsadaAomi Muyock, Klara Kristin, Juan Saavedra, Jean Couteau, Vincent Maraval, Benoît Debie, Karl Glusman, Isabelle Nicou
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiBelgia, Francja
Czas trwania130 min
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

15. T-Mobile Nowe Horyzonty: Pieprzenie
[Gaspar Noé „Love” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Wystarczy jeden rzut na pełne erotyzmu plakaty „Love” by domyślić się, że ujęcie miłości według Gaspara Noe nie ma wiele z subtelności rozważań Michaela Hanekego na ten sam temat. Choć wbrew obiegowej opinii, uczucie nie jest tu sprowadzane jedynie do fizycznego aktu, to trzeba głęboko sięgnąć by, z bijącej po oczach symboliki i płaskich dywagacji, coś wartościowego - nomen omen – wyciągnąć.

Kamil Witek

15. T-Mobile Nowe Horyzonty: Pieprzenie
[Gaspar Noé „Love” - recenzja]

Wystarczy jeden rzut na pełne erotyzmu plakaty „Love” by domyślić się, że ujęcie miłości według Gaspara Noe nie ma wiele z subtelności rozważań Michaela Hanekego na ten sam temat. Choć wbrew obiegowej opinii, uczucie nie jest tu sprowadzane jedynie do fizycznego aktu, to trzeba głęboko sięgnąć by, z bijącej po oczach symboliki i płaskich dywagacji, coś wartościowego - nomen omen – wyciągnąć.

Gaspar Noé
‹Love›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułLove
Dystrybutor Gutek Film
Data premiery28 sierpnia 2015
ReżyseriaGaspar Noé
ZdjęciaBenoît Debie
Scenariusz
ObsadaAomi Muyock, Klara Kristin, Juan Saavedra, Jean Couteau, Vincent Maraval, Benoît Debie, Karl Glusman, Isabelle Nicou
Rok produkcji2015
Kraj produkcjiBelgia, Francja
Czas trwania130 min
Gatunekdramat, melodramat
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Już od pierwszego kadru „Love” atakuje pornografią nie na niby. Scena obopólnej masturbacji fotografowana jest statycznie, kamera przygotowuje na to, czego będziemy świadkami przez kolejnych 130 minut co najmniej kilkunastokrotnie. Noe prowadzi opowieść powoli: seks przeplata ze snującym się love story, w którym sens poszukiwania odpowiedzi na pytanie „czym jest miłość”, będzie live-motivem całego filmu.
Niestety kiczowatość i sucha powtarzalność wspomnienia ognistego romansu między początkującym filmowcem Murphy’m a malarką Elektrą sprawia, że wraz z reżyserem gonimy w fabularną piętkę. Przez ekran co rusz przewijają się zgrane klisze, wyświechtane frazesy i schematy – nawet jeśli ciała kochanków są w stanie wrzenia, emocjonalnie jest tu co najwyżej letnio. Noe lansuje potrzebę stworzenia kina wyjątkowego, opartego na sentymentalizmie i seksualności. Jednakże wszelkie próby i zastosowany arsenał chwytów i treści sprowadzają się do pojedynczych płytkich konkluzji oraz retorycznego zawieszenia w pytaniu, jak coś tak pięknego jak miłość może przynosić tak wiele bólu.
Należy jednakże podkreślić, że kontrowersyjna fasada „Love” – przyrównywania do dobrze nakręconego pornosa – całkiem nieźle broni się naturalnością. Duszność i natłok scen uwiarygadnia emocje, wszelkie zapewnienia o ich sile nie brzmią jak puste deklaracje. Bohaterowie przechodzą nielinearną drogę od zmysłowego ars amandi, przez szukanie podniet i eksperymentów po mechaniczny wręcz seks. Właściwym niedostatkiem obrazu Noe jest tak naprawdę film „pomiędzy”, gdzie tak eksponowana odwaga w jednej chwili niknie. Analiza związku i uczucia nie ma tu wiele z labiryntu znaczeń, zwierciadła do przeglądania się w nim w poszukiwaniu własnego odbicia. Tymbardziej, że źle wywarzone proporcje między sekwencjami niwelują jakiekolwiek drugie dno opowieści. Zupełnie jak w filmach dla dorosłych, gdzie gdy zaczyna się właściwa akcja, nikogo nie interesuje czy ich bohater był policjantem, hydraulikiem czy dostawcą pizzy.
Gaspar Noe ustami Murphy’ego manifestuje głośno własną teorię kina absolutnego – w założeniu złożonego ze spermy, krwi i łez. Jednak i w tej materii, podobnie do swoich bohaterów, nie jest wstanie utrzymać kompletnej wierności. Tego pierwszego w „Love” jest całkiem sporo, drugiego niewiele, a na to ostatnie, nie ma już zupełnie co liczyć.
koniec
3 sierpnia 2015

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Fallout: Odc. 7. Zbrodnie, zdrady i podstępy
Marcin Mroziuk

10 V 2024

Doskonale rozumiemy przerażenie schwytanej Lucy, dlatego podobnie jak ona możemy być zaskoczeni wyjaśnieniami mieszkańców Krypty 4 oraz konsekwencjami, jakie za swe czyny musi ponieść młoda kobieta. W efekcie przed trudną decyzją staje również Maximus.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Bawełna czeka na wodę
Sebastian Chosiński

8 V 2024

Im bardziej budowa Kanału Wachszskiego zbliża się ku szczęśliwemu zakończeniu, tym mocniej zaniepokojony jest tym faktem wysłany przez kapitalistów do Tadżykistanu szpieg. W ostatnim odcinku miniserialu Bensiona Kimiagarowa „Człowiek zmienia skórę” nie ma on już wyboru i musi pójść na całość. Nawet za cenę ewentualnej dekonspiracji. Wtedy pozostaje mu jeszcze ewentualnie ucieczka do sąsiedniego Afganistanu.

więcej »

Fallout: Odc. 6. Krypta krypcie nierówna
Marcin Mroziuk

6 V 2024

Chociaż Lucy i Maximus spotykają się z przyjaznym przyjęciem w Krypcie 4, to panujące tam zwyczaje mogą napawać niepokojem zarówno parę przybyszów, jak i widzów. Obawy te są jeszcze wzmacniane przez retrospekcje ukazujące działania podejmowane przez Vault-Tec przed wybuchem wojny i rodzące się w tym okresie wątpliwości Coopera Howarda.

więcej »

Polecamy

Latająca rybka

Z filmu wyjęte:

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.