Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 28 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Richard Curtis
‹To właśnie miłość›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTo właśnie miłość
Tytuł oryginalnyLove Actually
Dystrybutor UIP
Data premiery21 listopada 2003
ReżyseriaRichard Curtis
ZdjęciaMichael Coulter
Scenariusz
ObsadaShannon Elizabeth, Keira Knightley, Hugh Grant, Billy Bob Thornton, Colin Firth, Alan Rickman, Liam Neeson, Chiwetel Ejiofor, Laura Linney, Rowan Atkinson, Bill Nighy, Emma Thompson, January Jones, Claudia Schiffer, Denise Richards, Sienna Guillory, Heike Makatsch, Martin Freeman, Joanna Page, Rodrigo Santoro, Elisabeth Margoni, Ivana Milicevic, Elisha Cuthbert, Andrew Lincoln
MuzykaCraig Armstrong
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Czas trwania129 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Love stories
[Richard Curtis „To właśnie miłość” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„To właśnie miłość” odwołuje się do typowo ludzkiej, zwłaszcza w dzisiejszych dość ponurych czasach, potrzeby pozytywnych emocji, śmiechu i – właśnie – miłości. Czy może więc dziwić, że film nie zachwycił krytyków, gdyż rzeczywiście nie wnosi do sztuki filmowej nic nowego, nie zachwyca reżyserią, aktorstwem, montażem, ale za to zachwycił widzów, bijąc wszelkie rekordy frekwencji? Ja na szczęście najwyraźniej nie jestem jeszcze w pełni krytykiem i pozostałem widzem, który nie pogardzi ciepłym, odwołującym się do uczuć, nie rozumu, filmem na święta.

Konrad Wągrowski

Love stories
[Richard Curtis „To właśnie miłość” - recenzja]

„To właśnie miłość” odwołuje się do typowo ludzkiej, zwłaszcza w dzisiejszych dość ponurych czasach, potrzeby pozytywnych emocji, śmiechu i – właśnie – miłości. Czy może więc dziwić, że film nie zachwycił krytyków, gdyż rzeczywiście nie wnosi do sztuki filmowej nic nowego, nie zachwyca reżyserią, aktorstwem, montażem, ale za to zachwycił widzów, bijąc wszelkie rekordy frekwencji? Ja na szczęście najwyraźniej nie jestem jeszcze w pełni krytykiem i pozostałem widzem, który nie pogardzi ciepłym, odwołującym się do uczuć, nie rozumu, filmem na święta.

Richard Curtis
‹To właśnie miłość›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułTo właśnie miłość
Tytuł oryginalnyLove Actually
Dystrybutor UIP
Data premiery21 listopada 2003
ReżyseriaRichard Curtis
ZdjęciaMichael Coulter
Scenariusz
ObsadaShannon Elizabeth, Keira Knightley, Hugh Grant, Billy Bob Thornton, Colin Firth, Alan Rickman, Liam Neeson, Chiwetel Ejiofor, Laura Linney, Rowan Atkinson, Bill Nighy, Emma Thompson, January Jones, Claudia Schiffer, Denise Richards, Sienna Guillory, Heike Makatsch, Martin Freeman, Joanna Page, Rodrigo Santoro, Elisabeth Margoni, Ivana Milicevic, Elisha Cuthbert, Andrew Lincoln
MuzykaCraig Armstrong
Rok produkcji2003
Kraj produkcjiUSA, Wielka Brytania
Czas trwania129 min
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Trudno sobie wyobrazić lepszy film na przedświąteczny okres. Richard Curtis, twórca scenariuszy do szeregu znakomitych brytyjskich komedii z „Czterema weselami i pogrzebem” i „Notting Hill” na czele, tym razem chwycił się za reżyserię, kręcąc kolejną komedię romantyczną do swojego scenariusza. Siłą dotychczasowych komedii według Curtisa była barwna paleta postaci drugoplanowych. W przypadku „To właśnie miłość” skorzystano z tego jak najbardziej było można. Poprzez opowiedzenie jednocześnie kilkunastu nieznacznie tylko przeplatających się historii, Curtis nakręcił film właściwie jedynie z postaciami drugoplanowymi. Temat najprostszy z możliwych – różne oblicza miłości, choć każde potraktowane pobieżnie, gdyż czas filmu pozwalał poświęcić każdemu z wątków kilka do kilkunastu minut. Film oparto na dialogach, serii doskonałych, jak to u Curtisa, dowcipów słownych i barwnej galerii postaci. Curtis nie przegrał – bo przegrać nie mógł. Za jego sukcesem przemawia chwytliwy temat i doskonałe ustawienie daty premiery, plejada najlepszych brytyjskich aktorów z Hugh Grantem, Alanem Rickmanem, Liamem Neesonem, Emmą Thompson, Rowanem Atkinsonem i Colinem Firthem, wspierana przez liczną grupę ładnych dziewcząt. Oczywiście niektóre wątki bardziej przyciągają uwagę, inne mniej, ale nigdy nie trzeba długo czekać, aż powrócą historie bardziej zajmujące. Należy wyróżnić przede wszystkim nieocenionego Hugh Granta tym razem w roli brytyjskiego premiera ze smakowitym epizodem z Billym Bobem Thorntonem jako amerykańskim prezydentem (swoją drogą otrzymujemy odpowiedź, dlaczego takich komedii nie można nakręcić w Polsce – nikt u nas nie uwierzyłby, że polityk może być sympatyczny), rewelacyjnym Billem Nighy grającym podstarzałego cynicznego rockmana i mającego kilka najlepszych dowcipów filmu, a także wątek bardziej serio i poważniej zagrany – małżeńskie perypetie Alana Rickmana i przyciągającej uwagę Emmy Thompson. Nie ma tu jednego wspólnego happy endu – niektóre wątki kończą się źle, niektóre dobrze, niektóre pozostają w zawieszeniu – jak to w życiu. „To właśnie miłość” odwołuje się do typowo ludzkiej, zwłaszcza w dzisiejszych dość ponurych czasach, potrzeby pozytywnych emocji, śmiechu i – właśnie – miłości. Czy może więc dziwić, że film nie zachwycił krytyków, gdyż rzeczywiście nie wnosi do sztuki filmowej nic nowego, nie zachwyca reżyserią, aktorstwem, montażem, ale za to zachwycił widzów, bijąc wszelkie rekordy frekwencji? Ja na szczęście najwyraźniej nie jestem jeszcze w pełni krytykiem i pozostałem widzem, który nie pogardzi ciepłym, odwołującym się do uczuć, nie rozumu, filmem na święta.
koniec
1 grudnia 2003

Komentarze

30 XII 2010   11:32:10

Kocham ten film!

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
Sebastian Chosiński

28 IV 2024

W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.

więcej »

Fallout: Odc. 4. Tajemnica goni tajemnicę
Marcin Mroziuk

26 IV 2024

Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
Sebastian Chosiński

24 IV 2024

W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Inne recenzje

DVD: To właśnie miłość
— Konrad Wągrowski

Tegoż twórcy

Make radio, not war
— Krzysztof Czapiga

Nowości: Maj 2004
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski

DVD: To właśnie miłość
— Konrad Wągrowski

Tegoż autora

Kosmiczny redaktor
— Konrad Wągrowski

Statek szalony
— Konrad Wągrowski

Kobieta na szczycie
— Konrad Wągrowski

Przygody Galów za Wielkim Murem
— Konrad Wągrowski

Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski

Migające światła
— Konrad Wągrowski

Śladami Hitchcocka
— Konrad Wągrowski

Miliony sześć stóp pod ziemią
— Konrad Wągrowski

Tak bardzo chciałbym (po)zostać kumplem twym
— Konrad Wągrowski

Kac Vegas w Zakopanem
— Konrad Wągrowski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.