10 najlepszych gier o tematyce orientalnejKraje orientu intrygują zachód od dawien dawna. Podróż na daleki wschód może być wyprawą na inną planetę, zaś kultury, które się tam rozwinęły, elektryzują wyobraźnię wielu ludzi. Nie inaczej jest z twórcami gier. Poznajcie dziesięć tytułów pochodzących z Azji albo nią zainspirowanych.
Esensja10 najlepszych gier o tematyce orientalnejKraje orientu intrygują zachód od dawien dawna. Podróż na daleki wschód może być wyprawą na inną planetę, zaś kultury, które się tam rozwinęły, elektryzują wyobraźnię wielu ludzi. Nie inaczej jest z twórcami gier. Poznajcie dziesięć tytułów pochodzących z Azji albo nią zainspirowanych. Go Go odwzorowuje myśl wschodu i tamtejsze spojrzenie na świat, wymaga umiejętności stworzenia sobie kompleksowego obrazu przestrzeni i panowania nad planszą. Innymi słowy jest to cesarz pośród wszystkich gier. Mnogość kombinacji, a zarazem prostota zasad dają ogromne pole manewru. Gracze na zmianę wystawiają swoje kamienie na planszę (składającą się z 19x19 przecinających się linii, tworzących 361 skrzyżowań). Każdy z zawodników stara się zdobyć jak największe terytorium i pozbawić konkurenta oddechów (ogradzać jego kamienie i tym samym zbijać). Ta starożytna gra jest pozycją, którą powinien wypróbować każdy szanujący się gracz! Kup w Rebel.pl.
Wyszukaj / Kup Senji Gra, której oprawa graficzna zachwyca, a zasady powalają. Świetnie oddana dyplomacja oraz agresywna polityka klanów Japonii są niebywałymi plusami tej gry. Jeśli macie ochotę spróbować ciekawej mechaniki, ekonomii i wojny, połączonej z nieodłączną dyplomacją, a do tego lubicie klimat wschodu, musicie wypróbować tę grę. Nie zabraknie przy niej emocji, gorących dysput i układów – tych oficjalnych, jak i tych zza kuluarów. Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl.
Wyszukaj / Kup Ghost Stories Pojedynki przeciw demonom w stylu kung-fu! Zastępy wygłodniałych duchów oblegają wioskę, w której ukryty jest artefakt mogący wskrzesić Straszliwego Wu Fenga. Tylko gracze mogą powstrzymać najróżniejsze maszkary od najgorszego, egzorcyzmując je. Pojedynek woli oprawiony rzeczywistymi mitologicznymi duchami Chin. Jeśli lubicie kooperację i nie przeszkadza wam element losowy, a także kochacie emocje towarzyszące wspólnemu przeciwstawianiu się planszy, musicie koniecznie spróbować tej gry. Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl.
Wyszukaj / Kup Tichu Gra, której zasad nie da się wytłumaczyć. Jest ona skomplikowana, ale równie emocjonująca. Znajdziemy tu zarówno garść strategii, szczyptę blefu, a także plasterek komunikacji z partnerem poprzez odpowiednie zagrywki i wymianę kart – wszystko doprawione aromatyczną nutą hazardu. Czysty smak Azji. Świetna gra karciana, niezwykle pasjonująca, gdzie spełni się każdy karciarz. Nie trzeba lubić planszówek, by ta gra nas pochłonęła. Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl.
Wyszukaj / Kup China Walka o dominację w bardzo przystępnej formie. Proste zasady oraz przyjemna i dynamiczna rozgrywka czynią z „China” świetny tytuł na rodzinne i planszówkowe stoły. Zagrywając karty, gracze muszą walczyć o wpływy w dziewięciu prowincjach. Gra, w której tematyka jest tylko pretekstem, ale za to dzięki dobremu bilansowi każda chwila jest niezwykle emocjonująca. Godna polecenia – szczególnie dla rodziny! Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. Shogun Gra, w której najbardziej uwagę przyciąga mechanika rozstrzygania walk – zastosowanie wieży, do której gracze wrzucają swoje oddziały wojsk. Wygrywa ten, którego oddziałów wypadnie więcej. Oczywiście część z nich zaczepia się na poszczególnych piętrach i zostaje tam, czekając na kolejne walki. Poza tym należy wznosić zamki, świątynie i teatry na podbitych terytoriach, by odnieść zwycięstwo! In the year of the dragon Jako zarządcy prowincji musimy zmierzyć się z nadchodzącymi niebezpieczeństwami. Musimy pokazać cesarzowi, że to właśnie my potrafimy sobie najlepiej poradzić z klęskami, jakie nawiedzają cesarstwo. Podczas rozgrywki trzeba się liczyć z tym, że poniesie się straty. Jeśli macie ochotę poczuć miażdżącą odpowiedzialność i lubicie wymagające tytuły, to serdecznie polecamy! Kup w Rebel.pl. Mahjong Kolejna gra wschodu, której zasady na początku przerażają. Zrozumienie systemu rozdawania kamieni i ich wykładania części graczy sprawia problemy. Oczywiście najlepiej jest, jeśli któryś z zawodników zna już zasady „Mahjonga” – dzięki temu rozgrywka jest znacznie łatwiejsza niż przy wspólnym poznawaniu zasad od zera. Gra, w której wymagane jest uważne obserwowanie poczynań graczy i pamiętanie tego, jakie kamienie każdy z nich posiada. Nie jest na pewno pozbawiona losowości, ale to tak jak z brydżem: amatorski jest losowy, zawodowy – znacznie mniej. Dodatkowo „Mahjong” to świetny rekwizyt na sesje RPG. Hanafuda Kwiecista talia kart, rozpowszechniona wśród yakuzy. Pozwala na rozegranie kilkunastu różnych gier, a każda z nich opiera się na podziale zestawu na miesiące i pory roku (co idealnie odwzorowuje zamiłowanie Japończyków do obserwowania cykli rocznych i oddawania ich w wielu dziedzinach życia). Najpopularniejszą grą jest „Koi-koi” (gdzie liczy się odrobina szczęścia i spostrzegawczość oraz strategia przy dobieraniu kart w układy). Jeśli lubicie gry w karty i strategiczne myślenie, to „Hanafuda” będzie dla Was idealna. Dodatkowo dociekliwi znajdą wiele wariantów, jakie możemy rozegrać „Hanafudą”, a każdy równie emocjonujący. Kup w Rebel.pl.
Wyszukaj / Kup Rice Wars „Wojny ryżowe” są dość nieskomplikowaną, ale niezwykle wciągającą grą planszową wydaną przez Kuźnię Gier. Jako japońscy daymio bierzemy udział w zmaganiach o tytułowy ryż, a naszym celem jest zajęcie jak najwięcej pól ryżowych na ograniczonej przestrzeni wyspy. Poza dzielnie pracującymi chłopami możemy wysyłać ashigaru i roninów, by przepędzali wrogich rolników, wyzywać innych władców na pojedynki czy korzystać z usług wędrownych mnichów, gejsz czy złodziei. Zdecydowanie warta polecenia strategia ekonomiczna o w miarę prostych zasadach, a przy tym o dużej ilości możliwości i strategii wiodących do zwycięstwa. Czytaj też naszą recenzję. Kup w Rebel.pl. 7 października 2011 |
Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.
więcej »Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.
więcej »Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.
więcej »Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski
Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski
Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski
Typowe miasto
— Miłosz Cybowski
Gnijący las
— Miłosz Cybowski
Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski
Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski
Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski
Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski
Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski
„Tichu” poznają tylko dociekliwi
— Justyna Lenda
Balans na ostrzu miecza
— Kamil Sambor
Wejście smoka
— Kamil Sambor
Chuck No-Rice!
— Kamil Sambor
Chłopi zebrali zbyt mało ryżu na moje sake
— Miłosz Cybowski
10 naj… : 10 roztańczonych kadrów
— Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
10 największych rozczarowań muzycznych 2021 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
30 najlepszych płyt 2021 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
10 naj… : Najseksowniejsze okładki z udziałem Mary Jane
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
10 naj...: Dzień Nauczyciela
— Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
10 najśmieszniejszych lub najdziwniejszych książkowych scen ze zwierzętami
— Esensja
10 naj… : Zwierzęta
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
10 naj…: 11 twarzy jesieni
— Esensja
10 naj...: Żółty, jesienny liść
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady
10 najlepszych slasherów komediowych
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Krótko o grach: Asasyni warci wielbłąda
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Czy Hokusai byłby dumny?
— Miłosz Cybowski
Krótko o grach: Tylko dla dwojga
— Miłosz Cybowski
Japońskie pejzaże
— Agata Hanak
Żeglując po japońskich wodach
— Agata Hanak
Mała Esensja: Czarny Kotruś przynosi pecha
— Marcin Mroziuk
Wiesz czy nie wiesz?
— Agata Hanak
Misja na Marsa
— Jacek Jaciubek
Klątwa czarnych pereł
— Agata Hanak
Pojedynek gigantów
— Agata Hanak
Prezenty świąteczne 2016: Gry planszowe
— Esensja
Po grę marsz: Wrzesień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Sierpień 2016
— Esensja
Po grę marsz: Lipiec 2016
— Esensja
Gra Pomyłek już w sklepach
— Esensja
Po grę marsz: Czerwiec 2016
— Esensja
Po grę marsz: Maj 2016
— Esensja
Po grę marsz: Kwiecień 2016
— Esensja
SPOT coraz bliżej!
— Esensja
Larpuj na północy!
— Esensja
"Mnogość zasad a zarazem ich prostota dają ogromne pole manewru."
Drobne sprostowanie, zasady są bardzo proste za to ilość kombinacji olbrzymia.