Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

10 najlepszych gier o tematyce orientalnej

Kraje orientu intrygują zachód od dawien dawna. Podróż na daleki wschód może być wyprawą na inną planetę, zaś kultury, które się tam rozwinęły, elektryzują wyobraźnię wielu ludzi. Nie inaczej jest z twórcami gier. Poznajcie dziesięć tytułów pochodzących z Azji albo nią zainspirowanych.

Esensja

10 najlepszych gier o tematyce orientalnej

Kraje orientu intrygują zachód od dawien dawna. Podróż na daleki wschód może być wyprawą na inną planetę, zaś kultury, które się tam rozwinęły, elektryzują wyobraźnię wielu ludzi. Nie inaczej jest z twórcami gier. Poznajcie dziesięć tytułów pochodzących z Azji albo nią zainspirowanych.
Go
Go odwzorowuje myśl wschodu i tamtejsze spojrzenie na świat, wymaga umiejętności stworzenia sobie kompleksowego obrazu przestrzeni i panowania nad planszą. Innymi słowy jest to cesarz pośród wszystkich gier. Mnogość kombinacji, a zarazem prostota zasad dają ogromne pole manewru. Gracze na zmianę wystawiają swoje kamienie na planszę (składającą się z 19x19 przecinających się linii, tworzących 361 skrzyżowań). Każdy z zawodników stara się zdobyć jak największe terytorium i pozbawić konkurenta oddechów (ogradzać jego kamienie i tym samym zbijać). Ta starożytna gra jest pozycją, którą powinien wypróbować każdy szanujący się gracz!
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Senji
Gra, której oprawa graficzna zachwyca, a zasady powalają. Świetnie oddana dyplomacja oraz agresywna polityka klanów Japonii są niebywałymi plusami tej gry. Jeśli macie ochotę spróbować ciekawej mechaniki, ekonomii i wojny, połączonej z nieodłączną dyplomacją, a do tego lubicie klimat wschodu, musicie wypróbować tę grę. Nie zabraknie przy niej emocji, gorących dysput i układów – tych oficjalnych, jak i tych zza kuluarów.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Ghost Stories
Pojedynki przeciw demonom w stylu kung-fu! Zastępy wygłodniałych duchów oblegają wioskę, w której ukryty jest artefakt mogący wskrzesić Straszliwego Wu Fenga. Tylko gracze mogą powstrzymać najróżniejsze maszkary od najgorszego, egzorcyzmując je. Pojedynek woli oprawiony rzeczywistymi mitologicznymi duchami Chin. Jeśli lubicie kooperację i nie przeszkadza wam element losowy, a także kochacie emocje towarzyszące wspólnemu przeciwstawianiu się planszy, musicie koniecznie spróbować tej gry.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Tichu
Gra, której zasad nie da się wytłumaczyć. Jest ona skomplikowana, ale równie emocjonująca. Znajdziemy tu zarówno garść strategii, szczyptę blefu, a także plasterek komunikacji z partnerem poprzez odpowiednie zagrywki i wymianę kart – wszystko doprawione aromatyczną nutą hazardu. Czysty smak Azji. Świetna gra karciana, niezwykle pasjonująca, gdzie spełni się każdy karciarz. Nie trzeba lubić planszówek, by ta gra nas pochłonęła.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
China
Walka o dominację w bardzo przystępnej formie. Proste zasady oraz przyjemna i dynamiczna rozgrywka czynią z „China” świetny tytuł na rodzinne i planszówkowe stoły. Zagrywając karty, gracze muszą walczyć o wpływy w dziewięciu prowincjach. Gra, w której tematyka jest tylko pretekstem, ale za to dzięki dobremu bilansowi każda chwila jest niezwykle emocjonująca. Godna polecenia – szczególnie dla rodziny!
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
Shogun
Gra, w której najbardziej uwagę przyciąga mechanika rozstrzygania walk – zastosowanie wieży, do której gracze wrzucają swoje oddziały wojsk. Wygrywa ten, którego oddziałów wypadnie więcej. Oczywiście część z nich zaczepia się na poszczególnych piętrach i zostaje tam, czekając na kolejne walki. Poza tym należy wznosić zamki, świątynie i teatry na podbitych terytoriach, by odnieść zwycięstwo!

In the year of the dragon
Jako zarządcy prowincji musimy zmierzyć się z nadchodzącymi niebezpieczeństwami. Musimy pokazać cesarzowi, że to właśnie my potrafimy sobie najlepiej poradzić z klęskami, jakie nawiedzają cesarstwo. Podczas rozgrywki trzeba się liczyć z tym, że poniesie się straty. Jeśli macie ochotę poczuć miażdżącą odpowiedzialność i lubicie wymagające tytuły, to serdecznie polecamy!
Kup w Rebel.pl.

Mahjong
Kolejna gra wschodu, której zasady na początku przerażają. Zrozumienie systemu rozdawania kamieni i ich wykładania części graczy sprawia problemy. Oczywiście najlepiej jest, jeśli któryś z zawodników zna już zasady „Mahjonga” – dzięki temu rozgrywka jest znacznie łatwiejsza niż przy wspólnym poznawaniu zasad od zera. Gra, w której wymagane jest uważne obserwowanie poczynań graczy i pamiętanie tego, jakie kamienie każdy z nich posiada. Nie jest na pewno pozbawiona losowości, ale to tak jak z brydżem: amatorski jest losowy, zawodowy – znacznie mniej. Dodatkowo „Mahjong” to świetny rekwizyt na sesje RPG.
Hanafuda
Kwiecista talia kart, rozpowszechniona wśród yakuzy. Pozwala na rozegranie kilkunastu różnych gier, a każda z nich opiera się na podziale zestawu na miesiące i pory roku (co idealnie odwzorowuje zamiłowanie Japończyków do obserwowania cykli rocznych i oddawania ich w wielu dziedzinach życia). Najpopularniejszą grą jest „Koi-koi” (gdzie liczy się odrobina szczęścia i spostrzegawczość oraz strategia przy dobieraniu kart w układy). Jeśli lubicie gry w karty i strategiczne myślenie, to „Hanafuda” będzie dla Was idealna. Dodatkowo dociekliwi znajdą wiele wariantów, jakie możemy rozegrać „Hanafudą”, a każdy równie emocjonujący.
Kup w Rebel.pl.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Rice Wars
„Wojny ryżowe” są dość nieskomplikowaną, ale niezwykle wciągającą grą planszową wydaną przez Kuźnię Gier. Jako japońscy daymio bierzemy udział w zmaganiach o tytułowy ryż, a naszym celem jest zajęcie jak najwięcej pól ryżowych na ograniczonej przestrzeni wyspy. Poza dzielnie pracującymi chłopami możemy wysyłać ashigaru i roninów, by przepędzali wrogich rolników, wyzywać innych władców na pojedynki czy korzystać z usług wędrownych mnichów, gejsz czy złodziei. Zdecydowanie warta polecenia strategia ekonomiczna o w miarę prostych zasadach, a przy tym o dużej ilości możliwości i strategii wiodących do zwycięstwa.
Czytaj też naszą recenzję.
Kup w Rebel.pl.
koniec
7 października 2011

Komentarze

10 X 2011   09:36:24

"Mnogość zasad a zarazem ich prostota dają ogromne pole manewru."
Drobne sprostowanie, zasady są bardzo proste za to ilość kombinacji olbrzymia.

10 X 2011   11:19:57

Dziękuję ;). Miało być "Mnogość kombinacji i prostota zasad".

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Magia i Miecz: Z niewielką pomocą zagranicznych publikacji
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

25 IV 2024

Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.

więcej »

W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
Miłosz Cybowski

3 IV 2024

Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.

więcej »

Magia i Miecz: Siłą rozpędu
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

13 III 2024

Drugi numer „Magii i Miecza” ukazał się na zasadzie siły rozpędu. Jeśli wierzyć informacji zawartej we wstępniaku, miał premierę dwa tygodnie po pojawieniu się numeru pierwszego.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Inne recenzje

„Tichu” poznają tylko dociekliwi
— Justyna Lenda

Balans na ostrzu miecza
— Kamil Sambor

Wejście smoka
— Kamil Sambor

Chuck No-Rice!
— Kamil Sambor

Chłopi zebrali zbyt mało ryżu na moje sake
— Miłosz Cybowski

Z tego cyklu

10 naj… : 10 roztańczonych kadrów
— Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

10 największych rozczarowań muzycznych 2021 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

30 najlepszych płyt 2021 roku
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

10 naj… : Najseksowniejsze okładki z udziałem Mary Jane
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

10 naj...: Dzień Nauczyciela
— Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

10 najśmieszniejszych lub najdziwniejszych książkowych scen ze zwierzętami
— Esensja

10 naj… : Zwierzęta
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

10 naj…: 11 twarzy jesieni
— Esensja

10 naj...: Żółty, jesienny liść
— Miłosz Cybowski, Wojciech Gołąbowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

10 najlepszych slasherów komediowych
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż twórcy

Krótko o grach: Asasyni warci wielbłąda
— Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Czy Hokusai byłby dumny?
— Miłosz Cybowski

Krótko o grach: Tylko dla dwojga
— Miłosz Cybowski

Japońskie pejzaże
— Agata Hanak

Żeglując po japońskich wodach
— Agata Hanak

Mała Esensja: Czarny Kotruś przynosi pecha
— Marcin Mroziuk

Wiesz czy nie wiesz?
— Agata Hanak

Misja na Marsa
— Jacek Jaciubek

Klątwa czarnych pereł
— Agata Hanak

Pojedynek gigantów
— Agata Hanak

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.