Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 23 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXVI

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Kadr, który…: Tam i z powrotem

Jak piorunujący efekt może wywołać przejście dorodnego przystojniaka korytarzem uczelni, pokazuje Guarnido w scenie tomu „Czerwona dusza”.

Agnieszka ‘Achika’ Szady

Kadr, który…: Tam i z powrotem

Jak piorunujący efekt może wywołać przejście dorodnego przystojniaka korytarzem uczelni, pokazuje Guarnido w scenie tomu „Czerwona dusza”.
kliknij aby powiększyć
kliknij aby powiększyć
W trzecim tomie cyklu „Blacksad” tytułowy bohater odwiedza na uczelni profesora Liebbera – swojego przyjaciela sprzed lat. John Blacksad jest wysokim, przystojnym kocurem, nic więc dziwnego, że jego pojawienie się na uniwersyteckim korytarzu robi duże wrażenie na studentkach. Na kolejnej stronie widzimy, jak nasz bohater przechodzi korytarzem ponownie, lecz tym razem sytuacja w tle jest diametralnie odmienna: wszystkie zakochane pary zdążyły się już zażarcie pokłócić i tylko dwie aktualnie niesparowane psiapsiółeczki chichoczą w najlepsze. Wykadrowanie obrazków w taki sposób, że nie widzimy twarzy Blacksada i Liebbera, jeszcze bardziej zwraca naszą uwagę na to, co dzieje się w tle.
kliknij aby powiększyć
kliknij aby powiększyć
Guarnido, jak wiele razy już wspominałam, jest mistrzem ukazywania różnych stanów ducha bez słów, poprzez gesty, przygarbienie sylwetki czy wyraz twarzy. W tym przypadku akurat emocje są proste jak konstrukcja cepa, a więc i rysunek nie ucieka się do subtelnych chwytów. Jednak gestykulacja każdej z kłócących się par jest zupełnie inna – a tak przekonująca, że niemal słyszy się wypowiadane, czy raczej wykrzykiwane słowa.
Akcja komiksu rozgrywa się w latach 50., więc rysownik zadbał o szczegóły w rodzaju modnych wtedy fryzur (ach, te baczki, co oni w nich widzieli?…) i ubrań. Kreska jest wyrazista, kolory nałożone akwarelą jak zwykle w nieco zgaszonej gamie, zaś lekkie podkreślenie światłocienia nadaje postaciom trójwymiarowości.
koniec
3 lutego 2011

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Chaps #772: Hala-ween
M. Fitzner

31 X 2023

Pozostawione na pastwisko losu…

więcej »

Chaps #771: Zepsute jajo
M. Fitzner

22 XI 2018

Świat stanął na głowie: zawsze uśmiechnięty jajcarz jest najgorszym łotrem w mieście, a największy ponurak – obrońcą sprawiedliwości…

więcej »

Chaps #770: Krótka historia o zbijaniu
M. Fitzner

12 XI 2018

Czym skorupka za młodu…

więcej »

Polecamy

Ambasadorka pokoju

Niekoniecznie jasno pisane:

Ambasadorka pokoju
— Marcin Knyszyński

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Inne recenzje

Trzy spojrzenia na tom trzeci
— Wojciech Gołąbowski, Agnieszka Szady, Robert Wyrzykowski

Z tego cyklu

Głowa astronauty czy ufoludka?
— Wojciech Gołąbowski

W świetle i bez niego
— Wojciech Gołąbowski

Właściwy człowiek na właściwym grzbiecie
— Konrad Wągrowski

Trójwymiarowość
— Wojciech Gołąbowski

Sakai i Andreas
— Wojciech Gołąbowski

Pośród cieni
— Wojciech Gołąbowski

Co to to, kto to tak pcha
— Marcin Mroziuk

Ho, ho… kurde bele… ho!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

No wiesz ty co…?
— Wojciech Gołąbowski

Kto wrobił G.H. Fretwella?
— Paweł Ciołkiewicz

Tegoż twórcy

Szekspir w parku, metro w likwidacji
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Odbicie w lustrze
— Paweł Ciołkiewicz

Esensja czyta dymki: Styczeń 2018 (2)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Każda piękna kobieta musi być kotką
— Agnieszka Szady

Muzyka i maski
— Agnieszka Szady

Blacksad: Lepsze niż ciepłe bułeczki
— Artur Długosz

Krótko o komiksach: Styczeń 2002
— Marcin Herman, Paweł Nurzyński

Tegoż autora

Po komiks marsz: Maj 2024
— Paweł Ciołkiewicz, Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Po komiks marsz: Marzec 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Po komiks marsz: Luty 2024
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski, Marcin Knyszyński, Marcin Osuch, Agnieszka ‘Achika’ Szady

Krótko o filmach: Walka Thora z podwodnym Sauronem
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Weekendowa Bezsensja: Wszystko, czego nigdy nie chcielibyście wiedzieć o… Esensji (31)
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

I gwiazdka z nieba nie pomoże, kiedy brak natchnienia
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Tajemnica beczki z solą
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Serializacja MCU
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Od Lukrecji Borgii do bitew kosmicznych
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Półelfi łotrzyk w kanale burzowym
— Agnieszka ‘Achika’ Szady

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.