WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Upiór w operze |
Tytuł oryginalny | The Phantom of the Opera |
Data premiery | 15 listopada 1925 |
Reżyseria | Rupert Julian, Lon Chaney, Ernst Laemmle, Edward Sedgwick |
Zdjęcia | Milton Bridenbecker, Virgil Miller, Charles Van Enger |
Scenariusz | Walter Anthony, Elliott J. Clawson, Bernard McConville, Frank M. McCormack, Tom Reed |
Obsada | Lon Chaney, Mary Philbin, Norman Kerry, Arthur Edmund Carewe, Gibson Gowland, John St. Polis, Snitz Edwards, Mary Fabian, Virginia Pearson |
Muzyka | Joseph Carl Breil, Roy Budd, Carl Davis, Gustav Hinrichs, Gabriel Thibaudeau |
Rok produkcji | 1925 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 93 min |
Gatunek | groza / horror |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Klasyka z klasą: Niemy musicalLata ’20 i kino grozy – te hasła wywołują skojarzenia przede wszystkim z niemieckim ekspresjonizmem, szalonym doktorem i pewnym hrabią zamieszkującym zamek w Karpatach. Tymczasem, na innym kontynencie, amerykański aktor Lon Chaney z powodzeniem kreował upiory masowej wyobraźni.
Zuzanna WitulskaKlasyka z klasą: Niemy musicalLata ’20 i kino grozy – te hasła wywołują skojarzenia przede wszystkim z niemieckim ekspresjonizmem, szalonym doktorem i pewnym hrabią zamieszkującym zamek w Karpatach. Tymczasem, na innym kontynencie, amerykański aktor Lon Chaney z powodzeniem kreował upiory masowej wyobraźni. W naszym cyklu co dwa tygodnie prezentujemy wybrane tytuły należące do klasyki kina. Niekoniecznie bardzo znane, niekoniecznie obsypane nagrodami, ale z pewnością nadal warte uwagi. Rupert Julian, Lon Chaney, Ernst Laemmle, Edward Sedgwick |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Upiór w operze |
Tytuł oryginalny | The Phantom of the Opera |
Data premiery | 15 listopada 1925 |
Reżyseria | Rupert Julian, Lon Chaney, Ernst Laemmle, Edward Sedgwick |
Zdjęcia | Milton Bridenbecker, Virgil Miller, Charles Van Enger |
Scenariusz | Walter Anthony, Elliott J. Clawson, Bernard McConville, Frank M. McCormack, Tom Reed |
Obsada | Lon Chaney, Mary Philbin, Norman Kerry, Arthur Edmund Carewe, Gibson Gowland, John St. Polis, Snitz Edwards, Mary Fabian, Virginia Pearson |
Muzyka | Joseph Carl Breil, Roy Budd, Carl Davis, Gustav Hinrichs, Gabriel Thibaudeau |
Rok produkcji | 1925 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 93 min |
Gatunek | groza / horror |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Zwodniczy urok klęski
— Sebastian Chosiński
Najdłuższa noc w życiu
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Twardziel o duszy romantyka
— Sebastian Chosiński
Alfred Hitchcock. Narodziny mistrza suspensu
— Sebastian Chosiński
Catherine Deneuve. Piękna dwudziesto-, piękna pięćdziesięcioletnia
— Sebastian Chosiński
François Truffaut. Mistrz subtelnej ironii i erotycznego napięcia
— Sebastian Chosiński
Alain Delon. Już taki z niego… zimny drań
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Aktor o tysiącu twarzach
— Sebastian Chosiński
Jean-Pierre Melville. Bóg, który doświadcza
— Sebastian Chosiński
Naprawdę wielka iluzja
— Krystian Fred
Co nam w kinie gra: Babcia Gandzia
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Zuzanna Witulska
Co nam w kinie gra: Dziś jestem blondynką
— Sebastian Chosiński, Zuzanna Witulska
Co nam w kinie gra: Złodzieje rowerów
— Zuzanna Witulska
Co nam w kinie gra: Vincent chce nad morze
— Sebastian Chosiński, Zuzanna Witulska
Transatlantyk 2013: Dzień 7
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Zuzanna Witulska
Transatlantyk 2013: Dzień 6
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Zuzanna Witulska
Transatlantyk 2013: Dzień 5
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Zuzanna Witulska
Transatlantyk 2013: Dzień 4
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Zuzanna Witulska
Transatlantyk 2013: Dzień 3
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Zuzanna Witulska
Transatlantyk 2013: Dzień 1 i 2
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Zuzanna Witulska
Istnieje amerykańskie wydanie "Upiora w Operze" na VHS z podładem muzycznym Ricka Wakemana. Sama ścieżka dźwiękowa jest kapitalna i nadaje filmowi pewien powiew świeżości, jednak pełną wersję obrazu z tą muzyką niezwykle trudno zdobyć.