Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 29 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Jak w plener, to z przyjaciółmi

Esensja.pl
Esensja.pl
Gdy jest Was pięcioro i macie ochotę na wyprawę za miasto, a nikt nie ma ani samochodu ani prawa jazdy, zawsze można pomyśleć o rowerze.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Jak w plener, to z przyjaciółmi

Gdy jest Was pięcioro i macie ochotę na wyprawę za miasto, a nikt nie ma ani samochodu ani prawa jazdy, zawsze można pomyśleć o rowerze.
Wyprawy w plener – naturalnie w cieplejszej porze roku – szczególnie przyjemne są wtedy, gdy można pełną piersią chłonąć naturę. Żadnego dachu nad głową, z wietrzykiem luźno ganiającym po ubraniu, nie wstrzymywanym przez najmniejsza nawet szybę, z pełnym bukietem zapachów, również tych mniej na ogół pożądanych. Bez terkotu motoru czy snujących się pasm dymu z rury wydechowej. Jeszcze lepiej, gdy wyprawa przyjemnie wymęczy niektóre partie naszych mięśni. Krótko mówiąc: rower. Skoro jednak na wycieczkę wybiera się kilka osób, po cóż brać po rowerze na pysk, skoro równie dobrze można całą grupą zasiąść na siodełkach jednego wehikułu. Wehikuł musi być jednak solidny, bo – było nie było – będzie nim podróżować prawie półtorej tony turystów.
Dzisiejszy kadr przedstawia właśnie taki rower – z solidną ramą spawaną z prostokątnych rur, wiozący nawet nie pięć, a sześć osób (no dobrze, ta szósta jest mała i lekka). Rower – mimo znacznej długości i sporej liczby pasażerów – wciąż jednak zwie się tandemem. Jadą nim jednak nie turyści spragnieni chwili wytchnienia od nudnej biurowej pracy, a grupa hipisów, traktująca rower jako swój podstawowy środek transportu. Co zresztą widać po mało turystycznym ubiorze większości z osób.
Kadr pochodzi z japońskiego filmu „Stray Cat Rock: Crazy Rider” i jest piątą i ostatnią częścią cyklu „Stray Cat Rock”, swego rodzaju serii filmów gangsterskich z przestępcami płci żeńskiej. Seria wystartowała w roku 1970, ale że z filmu na film dramatycznie spadała jakość fabuły, nakręcony w 1971 „Crazy Rider” zamknął jej istnienie, też zresztą w taki sobie sposób. Bohaterami filmu jest grupa hipisów podróżujących po kraju dwoma rowerami (zwykłym tandemem i takim pięcioosobowym) oraz malutkim motocyklem. Pewnego dnia ruszają odszukać siostrę jednej z członkiń grupy. Zbiegłszy z więzienia, jedzie spotkać się z ukochanym, za którego wzięła na siebie winę za zabójstwo. Ukochany został jednak utemperowany przez ojca, a że ten nie może sobie pozwolić jako burmistrz na żaden skandal, każe swoim podwładnym złapać i uwięzić dziewczynę. Żeby nikt się nie dowiedział, że to syn jest tak naprawdę zabójcą. Na miejscu, już pod domem burmistrza, hipisi robią raban, a następnie rozbijają obozowisko w opuszczonej willi i generalnie naprzykrzają się lokalnej społeczności, m.in. kradnąc żywność ze sklepu. Konfrontacja z siłami burmistrza zbliża się wielkimi krokami.
Film jest zrobiony dość porządnie i ma kilka nietuzinkowych pomysłów (prócz roweru, jazda na którym wydusza z jego użytkowników pocieszne, rytmiczne sapanie, można trafić jeszcze na hipisa, który umiera na serce po tym, jak po pijaku dorwał się dla zabawy do młota pneumatycznego i osierocił tym samym dziecko, które tak naprawdę wcale nie było jego), ale nie przedstawia sobą zbyt dużej wartości i dzisiaj ma już tylko wydźwięk egzotycznego kiczyku.
koniec
30 września 2019

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Orient Express: A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz

Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz

Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz

Majówka seniorów
— Jarosław Loretz

Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz

Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz

Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz

Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz

Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz

Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.