Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 20 stycznia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Duchy na dorobku

Esensja.pl
Esensja.pl
W dalekiej Tajlandii duchy też muszą zarobić jakoś na swoje utrzymanie. Szczególnie łatwo mają te posiadające wyuczony (za życia) zawód – na przykład dentyści.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Duchy na dorobku

W dalekiej Tajlandii duchy też muszą zarobić jakoś na swoje utrzymanie. Szczególnie łatwo mają te posiadające wyuczony (za życia) zawód – na przykład dentyści.
Dzisiejszy kadr przedstawia młodą kobietę poddającą się zabiegowi dentystycznemu. Dwaj asystenci unieruchamiają pacjentkę (jeden trzyma ją za ramiona, drugi rozwiera usta), podczas gdy dentystka przymierza się dłonią wyposażoną w naturalne szpikulce do wykonania medycznej czynności, zapewne zakończonej wyrwaniem duszy z korzeniami.
Scena, w zasadzie przyjemnie oryginalna, budząca faktyczny dreszcz grozy (w końcu duch wkłada nie tylko brudne paluchy w usta dziewczyny, ale wręcz całą dłoń), jest o tyle zaskakująca, że pozostała część filmu – a mówimy tutaj o nakręconym w 2017 roku w Tajlandii horrorze „Ghost House”, czyli „Dom duchów” – jest raczej zmontowana z doskonale znanych klisz. Parka jedzie na zaręczynową wyprawę do kraju egzotycznego, gdzie wskutek splotu wydarzeń dziewczyna zostaje opętana przez wyjątkowo wrednego ducha. Mają trzy dni, żeby coś z tym zrobić.
Fabuła może wygląda tuzinkowo i średnio ciekawie, ale tym, co czyni z „Ghost House” opowieść wartą obejrzenia, jest sposób, w jaki film został zrealizowany. Ma świetne zdjęcia, ciekawe lokacje, realistyczne dialogi i ogólnie zachowania bohaterów, a przede wszystkim naturalnych bohaterów – ani po hollywoodzku głupich, ani nad wyraz inteligentnych. A ponieważ przy tym dziewczyna – Scout Taylor-Compton – jest wyjątkowo urocza, zwłaszcza jak się uśmiecha, a miejscowy Taj-przewodnik w sposób sympatyczny przełamuje schemat cwanego lotniskowego taksówkarza (owszem, początkowo się narzuca, ale później z całego serca stara się pomóc parze), historię ogląda się ze sporą przyjemnością. Nawet w chwilach, gdy na ekran wyskakuje pomarszczona twarz duszycy…
koniec
4 października 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Pośladki nawiedzenia
Jarosław Loretz

17 I 2022

Nikt nie spodziewa się hiszpańskiej inkwizycji, tak jak i nikt nie spodziewa się, że jakikolwiek duch chciałby nam zajrzeć w okrężnicę. A tu proszę.

więcej »

Z filmu wyjęte: Spokojnie, przecież nikt nie zwróci na to uwagi
Jarosław Loretz

10 I 2022

Niektórzy z twórców nieco bardziej niż inni idą na skróty, gdy dostają do ręki zbyt kusy budżet. Potem można się trochę pośmiać z ich produkcji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Fampirem jeftem
Jarosław Loretz

3 I 2022

Nie zawsze kinematograficzne wampiry miały dystyngowane kły. Bywały i takie z kłami à la mors.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Z tego cyklu

Pośladki nawiedzenia
— Jarosław Loretz

Spokojnie, przecież nikt nie zwróci na to uwagi
— Jarosław Loretz

Fampirem jeftem
— Jarosław Loretz

Mrożona paróweczka
— Jarosław Loretz

Spotkanie w świetle księżyca
— Jarosław Loretz

21 (kilo)gramów
— Jarosław Loretz

Moda terapeutyczna
— Jarosław Loretz

Szerokie usta 2: Poszerzenie
— Jarosław Loretz

Szerokie usta
— Jarosław Loretz

Głębokie gardło
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Jak dobrze nam mutantem być
— Jarosław Loretz

Danie w średnim stanie
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz

Pożegnania 2020 (1/4)
— Jarosław Loretz

Podboje i wyboje
— Jarosław Loretz

Wątpliwa reklamówka
— Jarosław Loretz

Krok w dobrą złą stronę
— Jarosław Loretz

Zabiedzona flota: Nielotny
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.