Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Skala ma znaczenie

Esensja.pl
Esensja.pl
Czemu ograniczać się do dyni, ręcznie rzezanego kościotrupka czy prześcieradlanego ducha? Przecież zawsze można zaserwować sąsiadom dekorację w wersji Super King Size Hardcore De Luxe Credit Suisse.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Skala ma znaczenie

Czemu ograniczać się do dyni, ręcznie rzezanego kościotrupka czy prześcieradlanego ducha? Przecież zawsze można zaserwować sąsiadom dekorację w wersji Super King Size Hardcore De Luxe Credit Suisse.
Wszyscy doskonale znamy z filmów klasyczne dekoracje, jakie Amerykanie umieszczają w Halloween przed swoimi domami. Oczywiście nie wszyscy, bo w końcu nie wszędzie tradycja ta jest tolerowana, a i nie każdy dysponuje czasem i pieniędzmi niezbędnymi do wykazania się godną podziwu fantazją. Wśród dziesiątków tysięcy domów udekorowanych w sposób z grubsza szablonowy – dyniami, szkieletami, duchami czy trupami – trafiają się jednak i instalacje wzbudzające podziw, a niekiedy i najczystszy zachwyt. Dzisiejszy kadr przedstawia jedno z takich szaleństw, czyli zbudowanego z tysięcy baloników gigantycznego pająka, wyposażonego w ruchomą przynajmniej jedną nogę. Ilość pracy włożona w to cudo, jak również ogólnie projekt i jego techniczna realizacja, naprawdę robią wrażenie.
Pająk ów, fioletowo-czarny w tonacji, z wyraźnie się odcinającą kiścią czerwonych oczu, pochodzi z nakręconego w 2018 roku „Goosebumps 2: Haunted Halloween”, dostępnego m.in. na Netflixie pod tytułem „Gęsia skórka 2”. Jest to coś w rodzaju familijnej komedii grozy, co raczej jest oczywiste zważywszy na fakt, że podstawą fabularną była proza R. L. Stine’a, legendy lekkiego, młodzieżowego horroru, przekuwanego raz za razem na filmy, a w połowie lat 90. nawet na serial, do dziś cieszący się zasłużoną sławą. Fabuła „Gęsiej skórki 2” jest samodzielna i – poza wspomnieniem zjawisk zaszłych w innej miejscowości – nie ma nic wspólnego ze starszą o trzy lata poprzedniczką. Bohaterami jest rodzeństwo (brat ze starszą siostrą) i ich kumpel z sąsiedztwa, którzy w Halloween przypadkowo wchodzą w posiadanie ożywionej lalki brzuchomówcy. Ponieważ lalka – dysponująca dość potężną magią – próbuje przejąć rządy w domu, zostaje ogłuszona i wrzucona do jeziora. Co naturalnie nie poprawia jej nastawienia do świata. W efekcie lalka postanawia przejąć władzę w całym miasteczku i zbudować własną rodzinę, zaczynając od porwania matki rodzeństwa. W tym celu uruchamia emiter magii, ożywiający wszelkie upiorne dekoracje halloweenowe, w tym – jak nietrudno się domyślić – również pająka.
Film jest więcej niż przyzwoicie zrealizowany od strony technicznej. Ma doskonałe zdjęcia, na ogół bardzo porządne efekty specjalne, łatwo też polubić bohaterów, całkiem naturalnie się zachowujących. Niestety, z czasem fabuła robi się coraz bardziej naiwna, a zdarzenia coraz mocniej zahaczają o przesadę. Młodsi widzowie będą zapewne bawili się na tym filmie świetnie, nieco starsi zaś może i nie uznają seansu za niezapomniany, ale raczej też nie powinni specjalnie narzekać.
A jak ktoś chce się przekonać, co to znaczy zaszaleć w Halloween, polecam przegląd garści zdjęć w serwisie boredpanda.
koniec
1 listopada 2021

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
Sebastian Chosiński

23 IV 2024

Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.

więcej »

Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
Jarosław Loretz

22 IV 2024

Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: J-23 na tropie A-4
Sebastian Chosiński

16 IV 2024

Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.

więcej »

Polecamy

Knajpa na szybciutko

Z filmu wyjęte:

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Orient Express: A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz

Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz

Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz

Majówka seniorów
— Jarosław Loretz

Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz

Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz

Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz

Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz

Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz

Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.