Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 9 sierpnia 2022
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: A skoro już przy wodzie jesteśmy...

Esensja.pl
Esensja.pl
Co może wyjść z połączenia kajaka ze skuterem wodnym? No cóż – to coś, co widać na zdjęciu. PS. Kadr pochodzi z horroru, jak by co.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: A skoro już przy wodzie jesteśmy...

Co może wyjść z połączenia kajaka ze skuterem wodnym? No cóż – to coś, co widać na zdjęciu. PS. Kadr pochodzi z horroru, jak by co.
Dzisiaj – prawem serii – znów chlupot wody, ale mniejszej, stawowo-jeziorowej. Nie będę jednak pochylał się nad kolejnym potknięciem filmowców, a jedynie zaprezentuję ciekawostkę z krainy bujnej technologicznej wyobraźni. Otóż to, co widać na zdjęciu, jest w jakimś stopniu kajakiem, którym jednak pływa się na oklep, jak na skuterze wodnym. Z wiosłami zamiast silnika. Całość sprawia kuriozalne wrażenie, ale zdaje się, że jest całkiem stabilna mimo wysoko położonego środka ciężkości, a i przy tym bezpieczna dla osób umiejących pływać, bo w razie wywrotki nie trzeba kombinować z wydostawaniem się spod pływającej do góry brzuchem skorupy. Oczywiście raczej nie ma co myśleć o ruszeniu taką łódką na żwawszy strumień, ale do rekreacyjnego wiosłowania po gładkiej wodnej tafli zdaje się być w sam raz.
Co zaskakujące, łódkę taką można sobie obejrzeć w… horrorze. Mowa o indonezyjskim filmie „Sakral” (powiedzmy, że „Poświęcony”) z 2018 roku. Jest to kolejna pochodząca z tego kraju produkcja grozy, do nakręcenia której solidnie się przyłożono, oferując wysoką jakość techniczną i kompletny brak tak popularnych w poprzednich latach skaczących pocongów czy innych stworów, na widok których ciągle ktoś piszczy i biega w koło jak bezgłowy kurczak. Fabułę też skrojono przyzwoicie. W piąte urodziny milczącej, nigdy się nie uśmiechającej córeczki zamożnego, mieszkającego w drogim domu małżeństwa, jej matka zaczyna widywać ducha kobiety. Ponieważ zaprzyjaźniony psycholog bierze to za początki schizofrenii, a do tego skręca sobie kark służąca, rodzina jedzie na wakacje nad morze, natykając się tam na byłą narzeczoną męża (oficjalnie – przyjaciółkę). Córka nagle odżywa, zaczyna mówić i się śmiać, ma ochotę do zabawy, małżonkowie zapraszają więc kobietę do siebie do domu, żeby jej bliskość przyspieszyła rekonwalescencję dziecka. Kłopot w tym, że w odwiedziny przyjeżdża też siostra męża, która wie, że… kobieta nie żyje od pięciu lat. Intryga się zagęszcza, tym bardziej, że w grę zaczyna wchodzić kwestia zmarłej podczas porodu bliźniaczki córki…
Fabuła bardzo zgrabnie się rozkręca – do połowy opowieści. Wtedy bowiem robi się przewidywalna, w finale zsuwając się w niemądre, „duszne” jasełka z bezsensownym mnożeniem „złowieszczych” piskliwych chichotów wrednego ducha. Gdyby wyrzucić większość zaglądania zza winkla, wgapiania się nieludzkimi oczami czy przesuwania się widm za aktorami, film mocno by tym zyskał. A tak – obiecująca historia bierze dwa ciosy grubą gałęzią w łeb i do finału zatacza się dzielnie, ale mimo wszystko w średnim stylu. Nadal jednak „Sakral” pozostaje jedną z ciekawszych propozycji indonezyjskiego kina grozy ostatnich paru lat.
koniec
25 kwietnia 2022

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Z filmu wyjęte: Nie masz na charakteryzatora? Spokojnie, jest jeszcze kiełbasa od cioci Bożenki
Jarosław Loretz

1 VIII 2022

Tak to już jest, że przy braku funduszy trzeba łatać filmową produkcję czym się da. Niekiedy jednak to „czym się da” zaczyna zakrawać na absurd…

więcej »

Nie przegap: Lipiec 2022
Esensja

31 VII 2022

Oto co zrecenzowaliśmy w pierwszej połowie wakacji.

więcej »

Z filmu wyjęte: Jeśli tylko masz kubełek czerwonej farby…
Jarosław Loretz

25 VII 2022

Kręcenie filmu wcale nie musi pochłaniać dziedzictwa przodków (znaczy się kawalerki po babci, Kossaka i kompletu sreber po nieznanej krewnej). Oczywiście, jakościowo produkcja będzie odstawać od blockbusterów, ale czasami nie ma co aż tak dramatyzować.

więcej »

Polecamy

Kevin Smith. Sprzedawcy 2

Do sedna:

Kevin Smith. Sprzedawcy 2
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Jay i Cichy Bob kontratakują
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Dogma
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. W pogoni za Amy
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Szczury z supermarketu
— Marcin Knyszyński

Kevin Smith. Sprzedawcy
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Pułapka
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Koniec świata
— Marcin Knyszyński

Richard Kelly. Donnie Darko
— Marcin Knyszyński

Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.