Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 12 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem...

Esensja.pl
Esensja.pl
Mówiąc krótko – jak się nie ma budżetu, to się nie krzyżuje człowieka z gryzoniem. Zwłaszcza jeśli się chce osiągnąć wampira.

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem...

Mówiąc krótko – jak się nie ma budżetu, to się nie krzyżuje człowieka z gryzoniem. Zwłaszcza jeśli się chce osiągnąć wampira.
Dzisiejszy kadr pokazuje, jak nie należy robić makijażu i efektów wizualnych nie mając odpowiednich środków i/lub specjalisty od tych rzeczy. Bo to, co widać na zdjęciu, to nie jest szczurołak czy humanoidalna wersja ryjówki, a… wampir. Tak jest. Tak właśnie twórcy sobie wymyślili, że będzie wyglądał wampir – ze szczurzymi kłami wciśniętymi gdzieś między górną wargę i dziąsła górnej szczęki. Pominę milczeniem upapranie aktora w pyle węglowym mieszanym z olejem, czy cokolwiek to jest, co położono mu na twarz. Jak by nie było – pierwsze, co przychodzi na myśl na widok tej postaci, to nielegalne eksperymenty na gryzoniach lub małych zwierzętach futerkowych, a nie jakiś tam wampir.
Tego dziwacznego stwora można zobaczyć – choć nie powinno się tego robić, jeśli próbujemy dbać o higienę psychiczną – w nakręconym w 2013 roku filmie „The Last Vampyre on Earth”, czyli „Ostatni wampir na Ziemi” (czy może raczej wampyr?). Jest to bezbudżetowe, beznadziejne barachło filmopodobne, z fabułą ograniczającą się do niesprecyzowanej inwazji obcych, w wyniku której w podziemiach walącego się wieżowca grzęzną przypadkowa kobieta i ostatni na świecie wampir, od dziesiątków lat zamęczany testami przez wojskowych, niemogących zrozumieć, dlaczego nie daje się go zabić. I tak sobie siedzą i rozmawiają do finału – on jest głodny i stopniowo podgniwa, z raz czy dwa próbując dobrać się do arterii kobiety, ona zaś unika go w mniej lub bardziej skuteczny sposób. I to już wszystko. Naprawdę. A ponieważ uważam, że oglądanie tego filmu jest szkodliwe na wielu poziomach (cierpi na tym nie tylko mózg widza, ale również ekologia, bo przecież trzeba na odtworzenie tego bzdurstwa zużyć trochę kopalin), pozwolę sobie podać clou intrygi.
No dobrze, po przerwie spoilerowej. Choć nie wiem, po co, bo sięganie po ten film to jak siadanie na kaktusie gołym tyłkiem. Niby nowe doświadczenie, ale raczej pozbawione sensu.
Otóż w trakcie ABSOLUTNIE JAŁOWYCH rozmów okazuje się, że i ludzie, i wampiry, zostały stworzone przez obcych, i ci – rozczarowani swoimi kreacjami (też bym był, jak bym osiągnąć człowieka ze szczurzymi zębami) – przybyli wszystko wytłuc. Być może, żeby zacząć jakiś nowy eksperyment. W finale kobiecie udaje się ostatecznie umknąć uściskowi wampira i ruszyć w kierunku powierzchni.
Kurtyna.
koniec
8 stycznia 2024

Komentarze

09 I 2024   16:03:30

Na ich obronę trzeba przyznać, że Max Schreck jako Hrabia Orlok w "Nosferatu: Symfonia Grozy" w reżyserii Friedricha W. Murnau'a nie dość, że nosił podobne uzębienie (patrz np. "https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/0/08/Schreck.jpg"), to był równie niezdarny, co przerażający. Co za tym idzie- ktoś wzorował się na najlepszych.

12 I 2024   10:11:07

No nie przesadzajmy, nie miał zębów gryzonia, wystających tak, że momentalni przypominał wyglądem szczura czy królika: https://i.pinimg.com/736x/bf/44/96/bf44962acb037b6d5e4fb050713fdd94.jpg
https://www.looper.com/436980/the-creepy-detail-you-missed-in-nosferatu/

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Z filmu wyjęte: Wilkołaki wciąż modne
Jarosław Loretz

8 IV 2024

Nikt chyba nie wie, ile tak naprawdę kręci się dziś rocznie filmów z wilkołakami. Jedno jest jednak pewne – za oglądanie większości z nich twórcy powinni wypłacać widzom rekompensatę za ciężkie warunki konsumpcji.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Kruck Polakowi oko wykole
Sebastian Chosiński

2 IV 2024

Chcąc zachować chronologię wydarzeń, w drugiej serii teatralnej „Stawki większej niż życie” scenarzyści stanęli przed sporym wyzwaniem. Wojna skończyła się już, co zatem wymyśleć, aby usprawiedliwić pozostawanie Hansa Klossa w mundurze niemieckim? Najpierw uczynili go żołnierzem Werwolfu (vide „Czarny wilk von Hubertus”), a następnie – w „Nocy w szpitalu” – zastosowali retrospekcję, dzięki której akcja przeniosła się do 1942 roku.

więcej »

Polecamy

Wilkołaki wciąż modne

Z filmu wyjęte:

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Orient Express: A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz

Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz

Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz

Majówka seniorów
— Jarosław Loretz

Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz

Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz

Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz

Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz

Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz

Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.