Esensja ogląda: Maj 2015 (3) |
Ja jeszcze o "Sekretach morza" - ciekawa interpretacja, ta o kobiecej naturze nie pomyślałam o niej. (poniżej będą spojlery)
Ale faktycznie - było mi żal - ogólnie nie lubię potolkienowskiego motywu "magia odchodzi" - z jednej strony film wydaje się być próbą popularyzacji celtyckich legend, z drugiej zaś "odsyła je ze świata". Dlaczego tak?
No i pytanie, które zadałam sobie na końcu, a pewnie dzieci też mogą je zadać swoim rodzicom - matka deklaruje, że kocha swoją rodzinę a potem odchodzi - dlaczego musiała odejść wcześniej? dlaczego odchodzi teraz? wychodzi na to, że nie kocha, albo inaczej - nie kocha wystarczająco - skoro odchodzi. Bo jakoś nikt nie wyjaśnia, jakie to wyższe siły ją do tego zmuszają. W końcu Saoirse może zostać. Więc może ma do wyboru - odejść, jako selkie, albo zostać, jako zwykła kobieta.
I fakt, teraz jak o tym myślę nasuwa się - czyli, żeby mieć rodzinę, trzeba wyrzec się części siebie?
Ładny jest motyw uwięzionych uczuć - że odarcie się z nich odbiera cierpienie, ale też iżycie, aż skzoda, że jakoś bardziej nie został rozwinięty.
Zabawne nieco a i nieco smutne, że celtycka bogini wojny, kojarzona z uciętymi głowami poległych wrogów i padlinożernym ptactwem została staruszką od sów. Ale i to lepsze niż niepamięć.
Sądząc ze „Zjadacza kości”, twórcy z początku XXI wieku uważali, że sensowne pomysły na horrory już się wyczerpały i trzeba kleić fabułę z wiórków kokosowych i szklanych paciorków.
więcej »A gdyby tak przenieść młodzieżową dystopię w kosmos…? Tak oto powstał film „Voyagers”.
więcej »„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!
więcej »Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zaśpiewaj i uwolnij
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski, Piotr Dobry
Esensja ogląda: Listopad 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Ewa Drab, Krystian Fred
Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Luty 2018 (2)
— Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Luty 2018 (1)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Styczeń 2018 (1)
— Jarosław Loretz
Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński
Grudzień 2017 (1)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk
Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek
Miłość zimna jak rozpalone żelazo
— Sebastian Chosiński
W miłości jak na wojnie
— Joanna Najbor
Z filmu wyjęte: Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
no to żeście się naoglądali...