Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 30 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii

‹Charlie’s Angels: Music from the Motion Picture›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCharlie’s Angels: Music from the Motion Picture
Data wydania24 października 2000
Wydawca Columbia Records
NośnikCD
Gatunekelektronika, hip hop, pop, rock
EAN5099749847828
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Utwory
CD1
1) Destiny’s Child – Independent Women Part I3:41
2) Tavares – Heaven Must Be Missing An Angel3:32
3) Leo Sayer – You Make Me Feel Like Dancing2:51
4) Spandau Ballet – True5:33
5) Destiny’s Child – Dot3:50
6) Sir Mix-A-Lot – Baby Got Back4:22
7) Aerosmith – Angel’s Eye3:22
8) Heart – Barracuda4:22
9) The Vapors – Turning Japanese3:42
10) Looking Glass – Brandy [You’re A Fine Girl]3:23
11) Marvin Gaye – Got To Give It Up [Part I]4:13
12) Fatboy Slim – Ya Mama4:29
13) Deee-Lite – Groove Is In The Heart3:53
14) Apollo Four Forty – Charlie’s Angels 20003:57
15) Caviar – Tangerine Speedo3:19
Wyszukaj / Kup

Płytoteka kinomana: Aniołki

Esensja.pl
Esensja.pl
Czysta rozrywka, a przy okazji niemała gratka dla osób interesujących się historią i ewolucją muzyki rozrywkowej ostatnich trzydziestu lat. Ciekawa płyta, która wyśmienicie łączy sukces komercyjny z przekrojowym ujęciem tematu.

Adam Krompiewski

Płytoteka kinomana: Aniołki

Czysta rozrywka, a przy okazji niemała gratka dla osób interesujących się historią i ewolucją muzyki rozrywkowej ostatnich trzydziestu lat. Ciekawa płyta, która wyśmienicie łączy sukces komercyjny z przekrojowym ujęciem tematu.

‹Charlie’s Angels: Music from the Motion Picture›

EKSTRAKT:80%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułCharlie’s Angels: Music from the Motion Picture
Data wydania24 października 2000
Wydawca Columbia Records
NośnikCD
Gatunekelektronika, hip hop, pop, rock
EAN5099749847828
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Utwory
CD1
1) Destiny’s Child – Independent Women Part I3:41
2) Tavares – Heaven Must Be Missing An Angel3:32
3) Leo Sayer – You Make Me Feel Like Dancing2:51
4) Spandau Ballet – True5:33
5) Destiny’s Child – Dot3:50
6) Sir Mix-A-Lot – Baby Got Back4:22
7) Aerosmith – Angel’s Eye3:22
8) Heart – Barracuda4:22
9) The Vapors – Turning Japanese3:42
10) Looking Glass – Brandy [You’re A Fine Girl]3:23
11) Marvin Gaye – Got To Give It Up [Part I]4:13
12) Fatboy Slim – Ya Mama4:29
13) Deee-Lite – Groove Is In The Heart3:53
14) Apollo Four Forty – Charlie’s Angels 20003:57
15) Caviar – Tangerine Speedo3:19
Wyszukaj / Kup
Z jednej strony bowiem kierowana jest niewątpliwie dla masowego, wręcz nastoletniego słuchacza, wychowanego na znacząco innych wzorach muzycznych, z drugiej strony zaś wszechobecne klimaty retro przyciągają również miłośników popu w starym dobrym wydaniu.
Reżyser „Aniołków”, podpisujący się enigmatycznie jako McG (naprawdę: Joseph McGinty Nichol), dobrze się spisał także w roli głównego producenta muzycznego soundtracku, kojarząc na jednym albumie ciekawsze dokonania obecnej muzyki popularnej z – czasem już nieco przykurzonymi, a wartymi przypomnienia – klasykami gatunku z lat 70-tych i 80-tych. A wybór nie był zapewne łatwy, skoro w samym filmie brzmi jeszcze wiele dawnych i nowych przebojów, które ostatecznie nie znalazły się na jego płytowej ścieżce dźwiękowej. Takich choćby jak „Billie Jean” Michaela Jacksona albo „Smack My Bitch Up” Prodigy.
Dodatkowo płyta została dyskretnie podzielona muzycznie na kilka działów, grupujących piosenki zbliżone gatunkowo oraz melodycznie. Pierwszą z owych części, lekką i dyskotekową, otwiera (promujący cały film i nominowany do Grammy) kawałek „Independent Women Part I” w wykonaniu dziewcząt z Destiny’s Child. To współczesna przebojowa produkcja, która w zręczny sposób miesza tradycje soulu i R’n’B z obecnym, opartym na paru prostych, samplowanych rytmach popem. Jak na ściśle komercyjny produkt, słucha się tego dość przyjemnie. Jednak to tylko przygrywka dla hitów z lamusa: aksamitnych głosów, wyeksponowanego rytmicznego basu, romantycznych solówek na saksofonie (a dziś już instrument to w muzyce popularnej zapomniany)… Tavares, Leo Sayer, Spandau Ballet – któż, poza garstką fanów, dziś kojarzy te nazwy? A jednak ich niewątpliwie przesłodzone i kiczowate piosenki są rozpoznawalne od pierwszej nuty. Kiedyś rozbrzmiewały wszędzie, porywając ludzi na całym świecie. A i teraz warto do nich wrócić, czasem aby przywołać wspomnienia lub po to, by dowiedzieć się, czego słuchano przed laty…
Tak samo w przypadku tanecznego rocka, którego próbkę odnajdziemy w kolejnej odsłonie prezentowanej płytki. „Angel’s Eye” weteranów z Aerosmith łączy pokolenia, The Vapors bawią swym jedynym przebojem, z roku 1980. Zaś drapieżna i niepokorna z założenia „Barracuda” grupy Heart (założonej ponad trzy dekady temu przez siostry Wilson; jedna z nich, Nancy, działa dziś aktywnie w Hollywood jako kompozytorka muzyki filmowej do filmów swojego męża, Camerona Crowe’a) nikogo już dziś nie zaszokuje, budząc raczej nostalgiczny uśmiech tęsknoty za klasycznym rockiem, pełnym riffujących gitar, efektownych perkusyjnych wejść i czystych głosów wykonawców.
Następne dwa utwory przenoszą nas w sam środek „piekła lat 70-tych”, czasów panowania takich odmian popu jak soul, groove czy funky. Oczarowują przy tym bogactwem aranżacji, melodyjnością wokali – tak pierwszoplanowych wykonawców jak i zabawnych, wszędobylskich chórków. Prym wiedzie Marvin Gaye, wciąż chyba zbyt mało znany w Polsce, król dyskotek tamtych czasów.
Płytę zamyka dawka współczesnej muzyki klubowej, eksperymentującej, na przykład w postaci nowoczesnych, dance’owych samplingów Fatboy Slima. Albo Apollo Four Forty z ich dynamicznie elektroniczną przeróbką oryginalnych tematów muzycznych z serialu (autorstwa Jacka Elliotta i Allyna Fergusona), będącego pierwowzorem dla filmu McG. Prawdziwą perełką w tym zestawie jest jednak „Groove Is In The Heart”, przebój parkietów początku lat 90-tych, który dla wykonującej go Deee-Lite współtworzył sam Herbie Hancock, słynny jazzman i mistrz nowatorskich form muzycznych.
W sumie więc bardzo dobra składanka, starannie przygotowany zbiór utworów, pozytywnie wyróżniający się spośród dziesiątek tego typu wydawnictw obecnych na rynku, będących nazbyt często jedynie powierzchowną i przypadkową wiązanką kompozycji zawartych w danym filmie. Soundtrack z „Aniołków Charliego” szczerze polecam tym, którzy lubią sobie od czasu do czasu posłuchać muzyki lekkiej, łatwej i przyjemnej w najlepszym wydaniu, lojalnie odradzam zaś osobom zawsze wymagającym od muzyki choć odrobiny ambicji. Tu znajdziemy co najwyżej kawał historii piosenki XX-ego wieku czy porcję artystycznego kiczu, niepozbawionego swoistego uroku. That’s entertainment!
Sam miód: „True” – Spandau Ballet, „Barracuda” – Heart, „Got To Give It Up (Part I)” – Marvin Gaye, „Groove Is In The Heart” – Deee-Lite
koniec
1 września 2002

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Wilcze jagody niosą śmierć
Sebastian Chosiński

25 VI 2024

Barbarę Gordon zna każdy szanujący się wielbiciel peerelowskich „powieści milicyjnych”. Augusta Kowalczyka – aktora i reżysera (teatralnego) – każdy, kto ma jako takie pojęcie o polskiej sztuce filmowej poprzednich dekad. Ona napisała „Filiżankę czarnej kawy”, on natomiast podjął się wyreżyserowania na jej podstawie spektaklu na potrzeby telewizyjnego Teatru Sensacji „Kobra”. Efekt – świetny!

więcej »

Z filmu wyjęte: Walka o duszę
Jarosław Loretz

24 VI 2024

Dzisiaj proponuję trzeci i ostatni kadr z nakręconego w 1982 roku w Hong Kongu filmu "To Hell with Devil". I jeśli poprzednie dwa kadry dotyczyły przerośniętych siekaczy (mocowanych do dolnej bądź górnej szczęki aktora), to ten prezentuje niebanalną wyobraźnię scenarzysty i ogólnie ekipy realizatorskiej. Otóż bowiem finałowe starcie między diabłem i księdzem zrealizowano w konwencji… gry na (...)

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Czy dojdzie do trzeciego morderstwa?
Sebastian Chosiński

18 VI 2024

Nazwisko Francisa Durbridge’a przez długie lata było gwarancją sukcesu artystycznego. Nic więc dziwnego, że po dzieła brytyjskiego pisarza i scenarzysty współpracującego z BBC sięgali twórcy teatralni i telewizyjni w całej Europie. Polska Ludowa nie była wyjątkiem. Reżyser Jan Bratkowski, który jako pierwszy zmierzył się z literacką wyobraźnią twórcy z Wysp, na dobry początek wybrał „Szal”. I trafił idealnie!

więcej »

Polecamy

Walka o duszę

Z filmu wyjęte:

Walka o duszę
— Jarosław Loretz

Gryzoń z Piekła rodem
— Jarosław Loretz

Grunt to solidne kły
— Jarosław Loretz

Jaki budżet, taka kwatera główna
— Jarosław Loretz

Zimny doping
— Jarosław Loretz

Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Druga młodość
— Adam Krompiewski

Duże oczekiwania
— Adam Krompiewski

Przyspieszony kurs amerykańskiej muzyki rozrywkowej
— Adam Krompiewski

W normie
— Michał Chaciński

Dźwięki z wysokiej wieży
— Michał Chaciński

Dawno miniony świat
— Adam Krompiewski

Oszczędnie do znudzenia
— Michał Chaciński

He’ll save ev’ry one of us
— Adam Krompiewski

Wydarzenie bez precedensu
— Adam Krompiewski

Jedno z większych zaskoczeń
— Adam Krompiewski

Tegoż autora

Życie, śmierć i biologiczny hazard
— Adam Krompiewski

Jackie Chan Adventures
— Adam Krompiewski

Colin McRae Rally 2005
— Adam Krompiewski

Xbox ssie
— Adam Krompiewski

Nowa PlayStation 2
— Adam Krompiewski

Star Wars: Battlefront
— Adam Krompiewski

Wanda and the Colossus
— Adam Krompiewski

IndyCar Series 2005
— Adam Krompiewski

MTV Music Generator 3
— Adam Krompiewski

Radiata Stories
— Adam Krompiewski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.