Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 12 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Z filmu wyjęte: Panika na planie

Esensja.pl
Esensja.pl
Jak to wygląda, gdy stłucze się ostatnia dostępna butelka piwa i wieść o tym dotrze do filmowej ekipy, która pracuje właściwie za darmo…?

Jarosław Loretz

Z filmu wyjęte: Panika na planie

Jak to wygląda, gdy stłucze się ostatnia dostępna butelka piwa i wieść o tym dotrze do filmowej ekipy, która pracuje właściwie za darmo…?
Dzisiaj obiecany w zeszłym tygodniu drugi kadr z dziada o szumnym tytule „Lizard Man: The Terror of the Swamp”, czyli – powiedzmy – „Jaszczuroludź: Postrach bagien”. Nad fabułą tego kuriozum już się nie będę pochylał, bo wszystko, co na ten temat dało się powiedzieć, już zostało powiedziane. Za to proponuję urzeczywistnienie frazy „panika na planie”.
Otóż reżyser na ogół życzy sobie panować nad kręconym filmem, i to czasami na tyle ściśle, że daje drobiazgowe instrukcje każdemu z aktorów, nawet tych trzecioplanowych. Jak już jednak ustaliliśmy, „Lizard Man” był kręcony za równowartość dwóch arbuzów, skrzynki podwiędłej marchwi i paczki golonki dla nachalnego psa scenarzysty, więc żadne ścisłe nadzorowanie poczynań obsady nie wchodziło tu w grę. Przy scenie wyrwania się stwora na wolność padła tylko komenda „dziennikarze, okazujecie panikę”, no i… poszło. Najbardziej urzekł mnie dżentelmen sprawdzający, jak gładko rano się ogolił.
Na koniec tylko przypomnę – film formalnie rzecz biorąc komedią nie jest. Nawet jeśli tak to na pierwszy rzut oka wygląda.
koniec
29 stycznia 2024

Komentarze

30 I 2024   14:45:34

No co chcesz, to przecież wizualne nawiązanie do "Krzyku" Muncha.

31 I 2024   00:13:48

I tak (bo tak, oczywiście ;)), i nie (bo to wzorzec grozy czy przestrachu w bardzo starych filmach/serialach komediowych czy komiksach). Tyle że ani tu pasuje, ani został zastosowany w przemyślany sposób - ot, inwencja aktora raczej niż koncepcja reżysera. Scena wygląda absolutnie kuriozalnie (i komicznie), podczas gdy reszta filmu raczej morduje.

31 I 2024   12:57:03

To znaczy, ja pisałam powyższe w tonie żartobliwym, tak tylko na wszelki wypadek doprecyzowuję.

01 II 2024   14:00:42

No nie posądzałbym Cię o śmiertelnie poważną twarz przy takim komentarzu. Ale potem sobie pomyślałem, że być może warto dorzucić 5 gramów wyjaśnienia, czemu na kilku poziomach ta scena śmieszy.

01 II 2024   15:44:38

Ja z kolei mam wrażenie, jakby padło hasło: "pamiętacie końcówkę "Płonących Siodeł"?- chcę mieć coś takiego na planie" połączone z promocją na Świeżaki.

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

„Kobra” i inne zbrodnie: Gdzie są naziści z tamtych lat?
Sebastian Chosiński

9 IV 2024

Barbara Borys-Damięcka pracowała w sumie przy jedenastu teatralnych przedstawieniach „Stawki większej niż życie”, ale wyreżyserować było jej dane tylko jedno, za to z tych najciekawszych. Akcja „Człowieka, który stracił pamięć” rozgrywa się latem 1945 roku na Opolszczyźnie i kręci się wokół polowania polskiego wywiadu na podszywającego się pod Polaka nazistowskiego dywersanta.

więcej »

Z filmu wyjęte: Wilkołaki wciąż modne
Jarosław Loretz

8 IV 2024

Nikt chyba nie wie, ile tak naprawdę kręci się dziś rocznie filmów z wilkołakami. Jedno jest jednak pewne – za oglądanie większości z nich twórcy powinni wypłacać widzom rekompensatę za ciężkie warunki konsumpcji.

więcej »

„Kobra” i inne zbrodnie: Kruck Polakowi oko wykole
Sebastian Chosiński

2 IV 2024

Chcąc zachować chronologię wydarzeń, w drugiej serii teatralnej „Stawki większej niż życie” scenarzyści stanęli przed sporym wyzwaniem. Wojna skończyła się już, co zatem wymyśleć, aby usprawiedliwić pozostawanie Hansa Klossa w mundurze niemieckim? Najpierw uczynili go żołnierzem Werwolfu (vide „Czarny wilk von Hubertus”), a następnie – w „Nocy w szpitalu” – zastosowali retrospekcję, dzięki której akcja przeniosła się do 1942 roku.

więcej »

Polecamy

Wilkołaki wciąż modne

Z filmu wyjęte:

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Z tego cyklu

Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz

Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz

Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz

Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz

Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz

Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Tegoż autora

Orient Express: A gdyby tak na Księżycu kangur…
— Jarosław Loretz

Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz

Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz

Majówka seniorów
— Jarosław Loretz

Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz

Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz

Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz

Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz

Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz

Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.