EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Rytuał |
Tytuł oryginalny | The Rite |
Dystrybutor | Warner Bros |
Data premiery | 1 kwietnia 2011 |
Reżyseria | Mikael Håfström |
Zdjęcia | Ben Davis |
Scenariusz | Michael Petroni |
Obsada | Anthony Hopkins, Alice Braga, Ciarán Hinds, Toby Jones, Rutger Hauer, Maria Grazia Cucinotta, Chris Marquette, Colin O'Donoghue |
Muzyka | Alex Heffes |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | groza / horror |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Młot na wiernych |
EKSTRAKT: | 60% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Rytuał |
Tytuł oryginalny | The Rite |
Dystrybutor | Warner Bros |
Data premiery | 1 kwietnia 2011 |
Reżyseria | Mikael Håfström |
Zdjęcia | Ben Davis |
Scenariusz | Michael Petroni |
Obsada | Anthony Hopkins, Alice Braga, Ciarán Hinds, Toby Jones, Rutger Hauer, Maria Grazia Cucinotta, Chris Marquette, Colin O'Donoghue |
Muzyka | Alex Heffes |
Rok produkcji | 2011 |
Kraj produkcji | USA |
Gatunek | groza / horror |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Przed recenzją powinien byc duży spoiler alert. Nie widziałam filmu, nie wiedziałam, że ciężarna umrze i po co. A teraz wiem. A bu.
Przecież tu nie ma opisywania poglądów. Od tego dział filmowy ma kol. Zaborskiego ;-)
Ja bym dał filmowi co najmniej 80% jeśli nie 90%. Jeden z lepszych filmów w ostatnim czasie.
" Bohater, postawiony przed faktem dokonanym, daje dogorywającej ostatnią posługę i wkrótce, po namowach przełożonego, wycofuje rezygnację i udaje się do Watykanu poznawać tajniki opętań i egzorcyzmów." - nieścisłość. Po wyprawie do Watykanu dopiero ma zdecydować, czy wierzy i czy zostać księdzem. Więc nie wycofuje swojej rezygnacji od razu.
"w tej roli doskonały Ciarán Hinds" - Doskonały to może i faktycznie, ale nie w tym filmie. Ciężko nazwać rolę doskonałą jak aktor wypowiada może dziesięć zdań na krzyż, a większość, to nic nie wnoszące do filmu pierdoły. Gdzieś głęboko ta charyzma musiała się ukrywać ;] Natomiast te jego "bogato ilustrowane wykłady", to przecież kilka nic niemówiących zdjęć i to robi bardziej za tło, czy wprowadzenie. Wg mnie potraktowano to całkiem niepoważnie.
Postępująca zmiana poglądu głównego bohatera nie postępuje. Dzieje się nagle w samej końcówce, przez co jest moim zdaniem bezpodstawna. Przez cały film nieważne co się działo bohater zapiera sie nie chcąc dac wiary temu co widzi, aż tu nagle "bach" wierzy, mimo że późniejsze wydarzenia z Hopkinsem nie odbiegają za bardzo od tego, czego doznawał z dziewczyną wcześniej.
Film wcale nie trzymał mnie w napięciu. Stosuje wyświechtane hollywoodzkie chwyty i trzyma się schematu kina bohaterskiego - chłopak, moc, niepewność, mentor, przegrana mentora ze złem, odzyskanie wiary i ratunek mentora, power-up, ostateczna walka, happy end.
Jak zatem poważnie tutaj podchodzić do tematu egzorcyzmów, tym bardziej jeśli wziąć pod uwagę wytknięte przez Ciebie nieścisłości.
Jak dla mnie 40%.
Rezygnacja dotyczyła ukończenia szkoły i przyjęcia święceń. Jako że bohater zdecydował się jednak jechać do Watykanu, automatycznie została wycofana z dokumentacji i straciła ważność, bo wszelkie formalności - w tę czy inną stronę - bohater najprawdopodobniej załatwiłby już bezpośrednio w Rzymie. W kwestii zmiany poglądów - wypadek z dziewczyną zasiał w bohaterze na tyle zauważalne wątpliwości, że możliwy był wyjazd do Watykanu. Przypadek egzorcyzmowanej dziewczyny dorzucił do tego kilka cegiełek, zaś nocne objawienia przygotowały grunt pod końcowy przełom. Bohater wciąż objawia sceptycyzm, ale z coraz mniejszą siłą i przekonaniem.
Co do Hindsa - tak, ma małą rólkę, ale wyrazistą, w przeciwieństwie na przykład do Hauera czy gościa, który grał nauczyciela bohatera. Natomiast wykłady właśnie dlatego są interesujące, że szybko i zgrabnie dają garść podstawowych informacji, nie spowalniając toku fabuły. Znam parę filmów, gdzie podobnie zaserwowany wykład trwał i trwał, nie wnosząc niczego ani do wiedzy bohaterów, ani widzów.
W końcu sprawa napięcia. Jak dla mnie "Rytuał" dobrze sobie radzi w tej materii, bo losy kleryka są tak opowiedziane, że śledzi się je z prawdziwym zainteresowaniem. Tyle że, jak napisałem, cała sprawa bierze w łeb od finału z dziewczyną. Od tego momentu rzeczywiście rządzi schemat, a napięcie i klimat gdzieś się ulatniają.
Brak Maximusa w poprzednim odcinku zostaje nam w znacznym stopniu zrekompensowany, bo teraz możemy obserwować jego perypetie z naprawdę dużym zainteresowaniem. Z kolei sporo do myślenia dają kolejne odkrycia, których Norm dokonuje w Kryptach 32 i 33.
więcej »W czasie eksterminacji Żydów w czasie drugiej wojny światowej zdarzały się niezwykłe epizody, dzięki którym ludzie przeznaczeni na śmierć przeżywali. Czasami decydował o tym zwykły przypadek, niekiedy świadoma pomoc innych, to znów spryt i inteligencja ofiary. W przypadku „Poufnych lekcji perskiego” mamy do czynienia z każdym z tych elementów. Nie bez znaczenia jest fakt, że reżyserem filmu jest pochodzący z Ukrainy Żyd Wadim Perelman.
więcej »Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Dwa lata przed Grunwaldem
— Jarosław Loretz
Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz
Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz
Majówka seniorów
— Jarosław Loretz
Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz
Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz
Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz
Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz
Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz
Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz
Książki, wszędzie książki, rzekł wół do wieśniaka
— Jarosław Loretz
recenzja filmu to nie jest najlepsze miejsce na opisywanie swoich poglądów