Planete Doc Review: Nagrodzone filmyNa zakończenie III Festiwalu Planete Doc Review przyznano aż 3 nagrody – główną „Millenium Award”, nagrodę Jury Polskich Krytyków Filmowych i nagrodę publiczności. Zapoznajmy się z tytułami, które zostały uhonorowane.
Planete Doc Review: Nagrodzone filmyNa zakończenie III Festiwalu Planete Doc Review przyznano aż 3 nagrody – główną „Millenium Award”, nagrodę Jury Polskich Krytyków Filmowych i nagrodę publiczności. Zapoznajmy się z tytułami, które zostały uhonorowane. Nagrodę Główną – „Millennium Award” trzeciej edycji Festiwalu PLANETE DOC REVIEW (12-21 maja, Kinoteka, Warszawa) oraz oraz tytuł Najlepszego Filmu Festiwalu Międzynarodowe Jury pod przewodnictwem Macieja Drygasa przyznało filmowi „Liczby i marzenia (reż. Anna Maria Bucchetti). Jury Polskich Krytyków Filmowych nagrodziło ex aequo dwa filmy: „Trzy serca – postmodernistyczna rodzina” (reż. Susan Kaplan) oraz „Brzozowa 51” (reż. Dough Block). Publiczność za najlepszy uznała film „Murderball – gra o życie” (reż. Henri Alex Rubin, Dan Adam Shapiro). W uzasadnieniu werdyktu Międzynarodowego Jury czytamy: Międzynarodowe Jury 3. Festiwalu Światowego Filmu Dokumentalnego PLANETE DOC REVIEW w składzie: Micgale Boganim, Vita Żelakeviciute, Aleksander Gutman, Piotr Kotowski i Maciej Drygas – Przewodniczący z satysfakcją odnotowało wysoki poziom przedstawionych filmów i wagę poruszanych w nich problemów oraz ogromne zainteresowanie pełnometrażowym filmem dokumentalnym ze strony publiczności. Jury postanowiło przyznać jednogłośnie Grand Prix Festiwalu, Nagrodę Millennium, w wysokości 5 000 Euro, filmowi produkcji holenderskiej: „Liczby i marzenia” (Dreaming By Numbers) w reżyserii Anny Marii Bucchetti – za mistrzowsko skonstruowaną opowieść przedstawiającą całą paletę ludzkich uczuć w duchu najlepszych tradycji czarno – białego kina. Ponadto Jury przyznało dwa wyróżnienia specjalne: filmowi produkcji austriacko-niemieckiej „Śmierć człowieka pracy” (Working men′s death) w reżyserii Michaela Glawoggera oraz filmowi produkcji duńskiej „Z uśmiechem do strefy wojennej” (Smiling In A War Zone) w reżyserii Simone A. Kaerns. Następna edycja Festiwalu odbędzie się w przyszłym roku. 22 maja 2006 |
Rzetelny, terminowy dostawca wody do firm to oczekiwanie wielu firm oraz organizacji. Jeśli stoisz przed wyborem dostawcy wody mineralnej butelkowanej do firmy i Twoim celem jest zapewnienie pracownikom i klientom świeżej i zdrowej wody, jesteś we właściwym miejscu!
więcej »Od kilku lat w branży IT dało się zaobserwować pewien zastój w zapotrzebowaniu na informatyków i programistów. Wśród osób kształcących się w tym właśnie kierunku spowodowało to niemałą panikę. Czy jest się czego obawiać?
więcej »Przebarwienia na twarzy mogą mieć naprawdę różne pochodzenie. Mogą być wynikiem zarówno działania słońca, jak i zmian hormonalnych, stanów zapalnych, a także niewłaściwej pielęgnacji skóry. Zobacz jak sobie radzić z przebarwieniami.
więcej »Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Dzień 10 i ostatni – Jaki numer ma śniąca się świnia?
— Konrad Wągrowski
Dzień 9 – Czy władza ma poczucie humoru?
— Konrad Wągrowski
Dzień 7 – Wampiry i gołębie
— Konrad Wągrowski
Dzień 6 – Jak nudny biurokrata pokonał trybunów ludowych
— Konrad Wągrowski
Dzień 5 – Wyprawa do jądra ciemności
— Konrad Wągrowski
Dzień 4 – Wal-Mart jak Biedronka, tylko bardziej
— Konrad Wągrowski
Dzień 3 – Nowy potwór Frankensteina
— Konrad Wągrowski
Dzień 2 – Ich troje w jednym łóżku
— Konrad Wągrowski
Dzień 1 – Brutale na wózkach inwalidzkich
— Konrad Wągrowski