Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 26 kwietnia 2024
w Esensji w Esensjopedii

Komiksy

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks Skapiec.pl

Nowości

komiksowe

więcej »

Zapowiedzi

komiksowe

więcej »

Christos Gage, Humberto Ramos, Dan Slott
‹Amazing Spider-Man #4: Nocna zmiana›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAmazing Spider-Man #4: Nocna zmiana
Scenariusz
Data wydania19 września 2018
RysunkiHumberto Ramos
Wydawca Egmont
CyklAmazing Spider-Man
ISBN9788328126770
Format108s. 165x255 mm
Cena39,99
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Czyszczenie przedpola
[Christos Gage, Humberto Ramos, Dan Slott „Amazing Spider-Man #4: Nocna zmiana” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
„Tajne wojny” zbliżają się wielkimi krokami, trzeba więc uporządkować życie superbohaterów, by przygotować ich do tego potężnego eventu. W przypadku Spider-Mana ma to miejsce w komiksie „Nocna zmiana”.

Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Czyszczenie przedpola
[Christos Gage, Humberto Ramos, Dan Slott „Amazing Spider-Man #4: Nocna zmiana” - recenzja]

„Tajne wojny” zbliżają się wielkimi krokami, trzeba więc uporządkować życie superbohaterów, by przygotować ich do tego potężnego eventu. W przypadku Spider-Mana ma to miejsce w komiksie „Nocna zmiana”.

Christos Gage, Humberto Ramos, Dan Slott
‹Amazing Spider-Man #4: Nocna zmiana›

EKSTRAKT:50%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułAmazing Spider-Man #4: Nocna zmiana
Scenariusz
Data wydania19 września 2018
RysunkiHumberto Ramos
Wydawca Egmont
CyklAmazing Spider-Man
ISBN9788328126770
Format108s. 165x255 mm
Cena39,99
Gatuneksuperhero
Zobacz w
Wyszukaj wMadBooks.pl
Wyszukaj wSelkar.pl
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
W najnowszej historii Polski „nocna zmiana” kojarzy się z działaniami wywrotowymi, następującymi szybko i pod osłoną nocy. W odniesieniu do Spider-Mana „Nocna zmiana” aż tak drastyczna nie jest, niemniej oczyszcza pole przed planowanym, monumentalnym eventem. A jest co sprzątać, ponieważ od kiedy kierownictwo nad serią przejął scenarzysta Dan Slott, nic nie jest takie, jak dawniej.
Jak wiemy, Peter Parker uporał się wreszcie z doktorem Octopusem, zajmującym jego ciało, co nie znaczy, że poukładał swoje życie. Podczas jego duchowej nieobecności sporo się zmieniło, na przykład to, że związał się z nową dziewczyną Ann Mary. Do tego kierowana przez niego firma prężnie się rozrosła i obecnie startuje w gigantycznym przetargu na projekt nowego więzienia dla superłotrów, w którym nie tylko byliby przetrzymywani, ale także skutecznie resocjalizowani. Jakby tego było mało dopiero co zakończyło się zamieszane związane z Morlunem i Spiderami z alternatywnych rzeczywistości, a tu już w kolejce czekają nowi przeciwnicy. Na przykład czająca się w ukryciu Czarna Kotka, która ewidentnie przeszła na ciemną stronę mocy.
Slott nie oszczędza więc naszego ulubionego bohatera z sąsiedztwa, ale w porównaniu z poprzednimi odcinkami jego przygód, tym razem nie potrafi w równym stopniu zainteresować czytelnika. Trochę to wygląda tak, jakby zbliżał się deadline, do którego postacie miały być przygotowane na „Tajne wojny” i trzeba było się spieszyć, więc kilka wątków zostało potraktowanych po macoszemu. Tak, jak biedna Ann Mary, która za czasów Spectacular Spider-Mana została świetnie zarysowana, tymczasem teraz zredukowano jej charakter do niezbędnego minimum. Również atak Ghosta na siedzibę Parker Industries nie ma w sobie takiej dawki dramatyzmu, jak powinien. Ot, kolejny łotr do pokonania, gdy tymczasem jego wejście całkiem sporo zmienia w życiu Petera.
Generalnie Parker nie odnajduje się w nowej rzeczywistości, tak samo, jak Dan Slott, który uwielbia bawić się alternatywnymi Spider-Manami, ale gubi tempo, kiedy przechodzi do tego właściwego. Odpowiedzią na pytanie, dlaczego tak jest, mogą być krótkie historie uzupełniające tom. Choć są one lżejszego kalibru, niejednokrotnie parodystyczne, to jednak pokazują, kim tak na prawdę jest Pajęczak. A mianowicie, to bohater z sąsiedztwa, który najlepiej wypada, zajmując się sprawami regionalnymi, nie globalnymi (w tym wypadku odnalezieniem właściciela telefonu komórkowego), a także niesubordynowanym marzycielem, którego myśli bardziej niż na zarządzaniu wielką firmą, skupiają się na huśtaniu się na pajęczynie.
Od strony graficznej, za lwią część materiału odpowiada Humberto Ramos, co do którego wciąż mam mieszane uczucia. Z jednej strony jego styl jest bardzo efektowny i zgodny z nowymi trendami, a z drugiej jakoś mnie drażni. Wciąż nie mogę się przekonać do tego typu kreskówkowej maniery i chyba już tak pozostanie.
„Nocna zmiana” to pozycja dla fanów, którzy na bieżąco śledzą losy Spidera. Otrzymają wyczyszczenie pola przed nadciągającym crossoverem i pozamykanie wątków. Przypadkowy czytelnik, który sięgnąłby po tę pozycję miałby problemy ze zrozumieniem całości i zapewne zniechęciłby się, nie docierając do połowy. Zwłaszcza, że Ghost – arcyłotr numeru – wypada bardzo blado, a pojedynek z nim (nomen omen) bez życia.
koniec
3 listopada 2018

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Holmes w tunelu czasoprzestrzennym
Maciej Jasiński

26 IV 2024

„Sherlock Holmes Society” to popkulturowy miszmasz, w którym mieliśmy w jednej historii zombie, Kubę Rozpruwacza, pana Hyde’a i wiele różnych innych motywów. Czwarty album serii domykał większość wątków, dlatego ostatnie dwa albumy to jakby nowe otwarcie. A skoro tak, to autorzy postanowili przebić to, co już było. Nic więc dziwnego, że piąta część rozpoczyna się od wybuchu bomby atomowej w samym centrum Birmingham.

więcej »

Zagubiony w samym sobie
Andrzej Goryl

25 IV 2024

„Czarny Młot” to seria, która miała bardzo intrygujący początek, ciekawie się rozwijała, ale jej zakończenie było co najmniej rozczarowujące. Po drodze ukazało się też kilka komiksów pobocznych, które w większości nie prezentowały zbyt wysokiego poziomu. Podobnie sprawa się ma z najnowszą publikacją z tego uniwersum – albumem „Pułkownik Weird. Zagubiony w kosmosie”.

więcej »

Dyskretny urok showbiznesu
Paweł Ciołkiewicz

24 IV 2024

Nestor Burma to prywatny detektyw, który ma skłonność, naturalną chyba u prywatnych detektywów, do wpadania w tarapaty. Po „Mgle na moście Tolbiac”, „Ulicy Dworcowej 120” oraz „Awanturze na Nation” dostajemy kolejny album z jego przygodami. „Chciałeś mnie widzieć martwą?” to opowieść o intrydze rozgrywającej się w świecie musicali.

więcej »

Polecamy

Jedenaście lat Sodomy

Niekoniecznie jasno pisane:

Jedenaście lat Sodomy
— Marcin Knyszyński

Batman zdemitologizowany
— Marcin Knyszyński

Superheroizm psychodeliczny
— Marcin Knyszyński

Za dużo wolności
— Marcin Knyszyński

Nigdy nie jest tak źle, jak się wydaje
— Marcin Knyszyński

„Incal” w wersji light
— Marcin Knyszyński

Superhero na sterydach
— Marcin Knyszyński

Nowe status quo
— Marcin Knyszyński

Fabrykacja szczęśliwości
— Marcin Knyszyński

Pusta jest jego ręka! Część druga
— Marcin Knyszyński

Zobacz też

Tegoż twórcy

Czy to koniec Spider-mana?
— Agata Włodarczyk

Spider mem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Bombastyczne łowy Kravena
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

So 90’s…
— Marcin Knyszyński

Tradycja i postmodernizm
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

A idź pan stąd (z hukiem)
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

En Sabah Nur po raz kolejny…
— Andrzej Goryl

Wszystko co najgorsze w Marvelu
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Extraordinary X-Men: Przystań X #1 - recenzja
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Marvel: Ostatnie łowy doktora Octopusa
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Tegoż autora

Idź do krateru wulkanu Snæfellsjökull…
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

I ty możesz być Kubą Rozpruwaczem
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

My i Oni
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Wielki mały finał
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Piołun w sercu a w słowach brak miodu, czyli 10 utworów do tekstów Ernesta Brylla
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Kim był Józef J.?
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Ilu scenarzystów potrzea by wkręcić steampunkową żarówkę?
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Baldwin Trędowaty na tropie
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Nie należy mylić zagubienia się w masie z tkwieniem w gównie
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Diabeł rozbiera się u Prady
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.