Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 czerwca 2024
w Esensji w Esensjopedii

Matt Cunningham, Erik Gardner
‹Maglownica: Odrodzenie›

EKSTRAKT:10%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMaglownica: Odrodzenie
Tytuł oryginalnyThe Mangler Reborn
Dystrybutor IDG
ReżyseriaMatt Cunningham, Erik Gardner
ZdjęciaThaddeus Wadleigh
Scenariusz
ObsadaAimee Brooks, Reggie Bannister, Weston Blakesley
MuzykaClimax Golden Twins
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania84 min
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Brzytwozaurus ohydnyśmiecius
[Matt Cunningham, Erik Gardner „Maglownica: Odrodzenie” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
Szkoda, że wzorem deratyzatora nie ma decinematyzatora, który bez śladu usuwałby paskudne filmy w rodzaju „Maglownicy – odrodzenia”…

Jarosław Loretz

Brzytwozaurus ohydnyśmiecius
[Matt Cunningham, Erik Gardner „Maglownica: Odrodzenie” - recenzja]

Szkoda, że wzorem deratyzatora nie ma decinematyzatora, który bez śladu usuwałby paskudne filmy w rodzaju „Maglownicy – odrodzenia”…

Matt Cunningham, Erik Gardner
‹Maglownica: Odrodzenie›

EKSTRAKT:10%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułMaglownica: Odrodzenie
Tytuł oryginalnyThe Mangler Reborn
Dystrybutor IDG
ReżyseriaMatt Cunningham, Erik Gardner
ZdjęciaThaddeus Wadleigh
Scenariusz
ObsadaAimee Brooks, Reggie Bannister, Weston Blakesley
MuzykaClimax Golden Twins
Rok produkcji2005
Kraj produkcjiUSA
Czas trwania84 min
Gatunekgroza / horror
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
„Maglownica – odrodzenie” to bodaj jeden z ostatnich tytułów „Kina Grozy”, który został wydany w dużym nakładzie, dzięki czemu można go było kupić na większości leżaków z przecenionymi płytami. Od tego czasu seria zaczęła mieć coraz niższe nakłady, aż umarła śmiercią naturalną. Co nie dziwi, zważywszy na poziom serwowanych w niej filmów. A ten akurat jest przykładem wyjątkowo niekompetentnej roboty.
Zacznijmy od tego, że już sam pomysł jest niedorobiony. Założenie fabuły było takie, że ktoś – konkretnie hydraulik – kupił elementy z rozebranego demonicznego magla, i zmontował je w piwniczce w… No, w coś. Potem zaczął porywać ludzi (głównie ponętne dziewczęta) i od czasu do czasu wrzucać ich w maszynę, gdzie byli zadziabywani na śmierć małymi nożykami i brzytewkami. Krew, jaka powstawała w wyniku rozczłonkowywania ciał, hydraulik serwował sobie jako zupę. Kłopot w tym, że mordercze urządzenie w niczym nie przypomina maglownicy. Więcej – znana z oryginalnej „Maglownicy” maszyna była ogromnym bydlęciem, które nie zmieściłoby się w piwnicy. Zresztą, o czym tu mówić? Z pewnością nie dałaby się ot tak zdemontować. Nikomu. W żaden sposób. Co więc tak naprawdę zmontował hydraulik? Bóg i autorzy skryptu raczą wiedzieć.
Dlaczego więc, skoro instalacja w piwnicy nie ma nic wspólnego z maglem, film nosi tytuł „Maglownica – odrodzenie”? Jak na mój gust jest to w najwyższym stopniu nieuprawnione odwołanie do Stephena Kinga, którego tekst był podstawą ekranizacji z roku 1995. Fakt, iż twórcy obrazu ani w czołówce, ani w napisach końcowych nie zająknęli się na temat jakiejkolwiek zbieżności fabuły z tekstami Kinga, ludzie z Carismy najwyraźniej uznali za niedopuszczalne niedopatrzenie, i własnoręcznie dopisali na okładce frazę: „Na podstawie opowiadania Stephena Kinga”. Żeby było zabawniej, po drodze – w roku 2001 – było jeszcze coś o tytule „Maglownica 2”, co w ogóle przyplątało się nie z tej parafii (wirus o nazwie „Maglownica” ma sobie poradzić ze szkolnym systemem nadzoru nad uczniami). Ciężko w tej sytuacji mówić o trzecim filmie w serii, skoro nic tych produkcji nie łączy.
A skoro nie według Kinga, i nie trzeci tytuł serii, to co w końcu? Ano nic. Amatorski półprodukt, fatalnie zagrany, fatalnie nakręcony i wyjątkowo głupi, którego nie ratuje ani kiepska sekwencja z gołą panną pod prysznicem, ani tandetne krwiste ślady na ścianach, ani przyniesione z mięsnego strzępy wołowiny czy wieprzowiny, rozrzucone po podłodze piwnicy. „Maglownica – odrodzenie” to jeden z tych filmów, od których należy trzymać się z bardzo, ale to bardzo daleka.
koniec
27 sierpnia 2009

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

Niedożywiony szkielet
Jarosław Loretz

27 V 2023

Sądząc ze „Zjadacza kości”, twórcy z początku XXI wieku uważali, że sensowne pomysły na horrory już się wyczerpały i trzeba kleić fabułę z wiórków kokosowych i szklanych paciorków.

więcej »

Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
Jarosław Loretz

28 II 2023

A gdyby tak przenieść młodzieżową dystopię w kosmos…? Tak oto powstał film „Voyagers”.

więcej »

Bohater na przekór
Sebastian Chosiński

2 VI 2022

„Cudak” – drugi z trzech obrazów powstałych w ramach projektu „Kto ratuje jedno życie, ten ratuje cały świat” – wyreżyserowała Anna Kazejak. To jej pierwsze dzieło, które opowiada o wojennej przeszłości Polski. Jeśli ktoś obawiał się, że autorka specjalizująca się w filmach i serialach o współczesności nie poradzi sobie z tematyką Zagłady, może odetchnąć z ulgą!

więcej »

Polecamy

Gryzoń z Piekła rodem

Z filmu wyjęte:

Gryzoń z Piekła rodem
— Jarosław Loretz

Grunt to solidne kły
— Jarosław Loretz

Jaki budżet, taka kwatera główna
— Jarosław Loretz

Zimny doping
— Jarosław Loretz

Ryba z wkładką
— Jarosław Loretz

Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz

Latająca rybka
— Jarosław Loretz

Android starszej daty
— Jarosław Loretz

Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz

Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Ściskając w ręku kamyk zielony
— Jarosław Loretz

Kości, mnóstwo kości
— Jarosław Loretz

Gąszcz marketingu
— Jarosław Loretz

Majówka seniorów
— Jarosław Loretz

Gadzie wariacje
— Jarosław Loretz

Weź pigułkę. Weź pigułkę
— Jarosław Loretz

Warszawski hormon niepłodności
— Jarosław Loretz

Niedożywiony szkielet
— Jarosław Loretz

Puchatek: Żenada i wstyd
— Jarosław Loretz

Klasyka na pół gwizdka
— Jarosław Loretz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.