WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Mocny człowiek |
Data premiery | 2 października 1929 |
Reżyseria | Henryk Szaro |
Zdjęcia | Giovanni Vitrotti |
Scenariusz | Jerzy Braun, Henryk Szaro |
Obsada | Gregori Chmara, Agnes Kuck, Julian Krzewinski, Maria Majdrowicz, Artur Socha, Stanislawa Wysocka, Boleslaw Mierzejewski, Janina Romanówna, Aleksander Zelwerowicz |
Rok produkcji | 1929 |
Czas trwania | 77 min |
Gatunek | dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Klasyka z klasą: Nasz powód do dumyKinematografie, które nie doświadczają czasowego spadku formy, nie istnieją. Inna rzecz, że w przypadku naszej rodzimej okresy regresu przychodzą nadspodziewanie często. Nigdy jednak wysyp słabych polskich filmów nie był masą jednolitą, nie dopuszczającą wyjątków. Tak też spośród gąszczu nieciekawych i sztampowych polskich filmów okresu niemego wyłania się „Mocny człowiek” Henryka Szaro.
Patrycja RojekKlasyka z klasą: Nasz powód do dumyKinematografie, które nie doświadczają czasowego spadku formy, nie istnieją. Inna rzecz, że w przypadku naszej rodzimej okresy regresu przychodzą nadspodziewanie często. Nigdy jednak wysyp słabych polskich filmów nie był masą jednolitą, nie dopuszczającą wyjątków. Tak też spośród gąszczu nieciekawych i sztampowych polskich filmów okresu niemego wyłania się „Mocny człowiek” Henryka Szaro. W naszym cyklu co tydzień prezentujemy wybrane tytuły należące do klasyki kina. Niekoniecznie bardzo znane, niekoniecznie obsypane nagrodami, ale z pewnością nadal warte uwagi. Henryk Szaro |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Mocny człowiek |
Data premiery | 2 października 1929 |
Reżyseria | Henryk Szaro |
Zdjęcia | Giovanni Vitrotti |
Scenariusz | Jerzy Braun, Henryk Szaro |
Obsada | Gregori Chmara, Agnes Kuck, Julian Krzewinski, Maria Majdrowicz, Artur Socha, Stanislawa Wysocka, Boleslaw Mierzejewski, Janina Romanówna, Aleksander Zelwerowicz |
Rok produkcji | 1929 |
Czas trwania | 77 min |
Gatunek | dramat, kryminał |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.
więcej »Kości pamięci, silikonowe powłoki, sztuczna krew – już dawno temu twórcy filmowi przyzwyczaili nas do takiego wizerunku androida. Początki jednak były dość siermiężne.
więcej »Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zwodniczy urok klęski
— Sebastian Chosiński
Najdłuższa noc w życiu
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Twardziel o duszy romantyka
— Sebastian Chosiński
Alfred Hitchcock. Narodziny mistrza suspensu
— Sebastian Chosiński
Catherine Deneuve. Piękna dwudziesto-, piękna pięćdziesięcioletnia
— Sebastian Chosiński
François Truffaut. Mistrz subtelnej ironii i erotycznego napięcia
— Sebastian Chosiński
Alain Delon. Już taki z niego… zimny drań
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Aktor o tysiącu twarzach
— Sebastian Chosiński
Jean-Pierre Melville. Bóg, który doświadcza
— Sebastian Chosiński
Naprawdę wielka iluzja
— Krystian Fred
Esensja typuje Oscary 2012
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski
Co nam w kinie gra: Holy Motors
— Gabriel Krawczyk, Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Zuzanna Witulska
Esensja ogląda: Listopad 2012 (Kino)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Mateusz Kowalski, Gabriel Krawczyk, Alicja Kuciel, Patrycja Rojek
Esensja ogląda: Październik 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Gabriel Krawczyk, Patrycja Rojek, Konrad Wągrowski
Co nam w kinie gra: Bestie z południowych krain
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Co nam w kinie gra: W drodze
— Urszula Lipińska, Patrycja Rojek, Kamil Witek
Źle, źle, źle
— Patrycja Rojek
12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień jedenasty i ostatni
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień dziesiąty
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
12. T-Mobile Nowe Horyzonty: Dzień dziewiąty
— Patrycja Rojek, Kamil Witek, Zuzanna Witulska
Znakomity film. Miałem okazję obejrzeć przy akompaniamencie zespołu Maleńczuka na żywo. Obyłby się i bez muzyki, zabrzmiała jednak ciekawie, podkreślając ponadczasowość tego wyjątkowego obrazu.