18. Lato z Muzami: LokatorW najbliższych dniach w Nowogardzie odbędzie się 18. Festiwal „Lato z Muzami”. Obok przeglądów tematycznych (kino kanibalistyczne, nunsploitation), seansów animacji dla dzieci, pokazów rodzimych horrorów, krótkich metrażów oraz tegorocznych premier, a także koncertów muzycznych i wystaw artystycznych, organizatorzy stwarzają możliwość uczestnictwa w wydarzeniu prawdziwie unikalnym.
Gabriel Krawczyk18. Lato z Muzami: LokatorW najbliższych dniach w Nowogardzie odbędzie się 18. Festiwal „Lato z Muzami”. Obok przeglądów tematycznych (kino kanibalistyczne, nunsploitation), seansów animacji dla dzieci, pokazów rodzimych horrorów, krótkich metrażów oraz tegorocznych premier, a także koncertów muzycznych i wystaw artystycznych, organizatorzy stwarzają możliwość uczestnictwa w wydarzeniu prawdziwie unikalnym. W czasach, gdy kultura oddaje się nam w obfitości, o której nie śniło się Arystotelesowi, Dantemu i Meliesowi razem wziętym, wydarzenie tego typu powoduje u kulturożercy słuszną ekscytację. Projekcja filmu z muzyką graną na żywo dzisiejszemu widzowi jawi się jako perła wypatrzona w hurtowni plastikowych podróbek. W dobie cyfrowych mediów, kiedy nie sposób zliczyć kopii, w których wypuszcza się w świat nowopowstałe dzieło, kinowy seans doświadczony w towarzystwie instrumentalistów natychmiastowo dających wyraz swoim odbiorczym wrażeniom w cudowny sposób przenosi nas do innej epoki. To epoka kinowego rytuału, celebracji dużego ekranu i ciemności projekcyjnej sali; epoka doznań intensywniejszych niż te przeżywane przed domowym monitorem; epoka otaczająca nimbem unikalności każde doświadczone z X Muzą rendez-vous. Odczucie zjednoczenia – tradycji ze współczesnością oraz tytułowych dla nowogardzkiego festiwalu muz patronujących różnym dziedzinom artystycznym – potwierdza wybór dokonany przez organizatorów. „Lokator”, trzecie dzieło Alfreda Hitchcocka, to wszak jeden z ostatnich reprezentantów brytyjskiego kina niemego. Mistrzowi filmowego dreszczowca w swoim wczesnym filmie powstałym w przededniu dźwiękowej rewolucji udaje się zespolić szacowną poetykę niemieckiego ekspresjonizmu z motywami i tematami, które rozwinie w późniejszych latach. Tym lepszą obietnicę składają muzycy, którzy zilustrują tę ekranową opowieść. Grająca alternatywny rock młoda polska kapela The Washing Machine nie pierwszy raz styka się z takim właśnie repertuarem. Łódzcy artyści mają w swoim dorobku ilustrację kultowego horroru George’a A. Romero „Noc żywych trupów” i w stylistyce pokrewnego „Lokatorowi” „Gabinetu doktora Caligari” Roberta Wiene’a. Alfred Hitchcock |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Lokator |
Tytuł oryginalny | The Lodger: A Story of the London Fog |
Reżyseria | Alfred Hitchcock |
Zdjęcia | Gaetano di Ventimiglia, Hal Young |
Scenariusz | Marie Belloc Lowndes, Eliot Stannard, Alfred Hitchcock |
Obsada | Marie Ault, Arthur Chesney, June, Malcolm Keen, Ivor Novello, Reginald Gardiner, Eve Gray, Alfred Hitchcock |
Muzyka | Ashley Irwin |
Rok produkcji | 1927 |
Kraj produkcji | Wielka Brytania |
Czas trwania | 68 min |
Gatunek | dramat, kryminał, thriller |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.
więcej »Kości pamięci, silikonowe powłoki, sztuczna krew – już dawno temu twórcy filmowi przyzwyczaili nas do takiego wizerunku androida. Początki jednak były dość siermiężne.
więcej »Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
18. Lato z Muzami: Podsumowanie
— Gabriel Krawczyk
18. Lato z Muzami: Dzień 4
— Gabriel Krawczyk
18. Lato z Muzami: Dzień 3
— Gabriel Krawczyk
18. Lato z Muzami: Dzień 2
— Gabriel Krawczyk
18. Lato z Muzami: Dzień pierwszy
— Gabriel Krawczyk
Podsumowanie
— Gabriel Krawczyk
Dzień 4
— Gabriel Krawczyk
Dzień 3
— Gabriel Krawczyk
Dzień 2
— Gabriel Krawczyk
Dzień pierwszy
— Gabriel Krawczyk
Sztuka? Gdzieś zaginęła. Ale szlak został przetarty
— Gabriel Krawczyk
W tęczowych kolorach
— Gabriel Krawczyk
Siedem „ale” przeciw „Trzynastu powodom”
— Gabriel Krawczyk
Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski
Duchowa biografia erotyczna
— Gabriel Krawczyk
Porażki i sukcesy 2016, czyli filmowe podsumowanie roku
— Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Jarosław Robak, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Paterson lubi to!
— Gabriel Krawczyk
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Kryminał milicyjny à rebours
— Gabriel Krawczyk
Biograficzne rzemiosło
— Gabriel Krawczyk