Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 25 lutego 2024
w Esensji w Esensjopedii

Pascale Bailly
‹Bóg jest wielki, a ja malutka›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBóg jest wielki, a ja malutka
Tytuł oryginalnyDieu est grand, je suis toute petite
Dystrybutor SPI
Data premiery26 kwietnia 2002
ReżyseriaPascale Bailly
ZdjęciaAntoine Roch
Scenariusz
ObsadaAudrey Tautou, Edouard Baer, Julie Depardieu
MuzykaStéphane Malca, Fabrice Naud
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania100 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup

Taka mała
[Pascale Bailly „Bóg jest wielki, a ja malutka” - recenzja]

Esensja.pl
Esensja.pl
"Bóg jest wielki, a ja malutka" to studium związku dwojga współczesnych nam młodych ludzi, w których jak w lustrze mogą się przejrzeć ich rówieśnicy znad Wisły.

Anna Draniewicz

Taka mała
[Pascale Bailly „Bóg jest wielki, a ja malutka” - recenzja]

"Bóg jest wielki, a ja malutka" to studium związku dwojga współczesnych nam młodych ludzi, w których jak w lustrze mogą się przejrzeć ich rówieśnicy znad Wisły.

Pascale Bailly
‹Bóg jest wielki, a ja malutka›

EKSTRAKT:70%
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
TytułBóg jest wielki, a ja malutka
Tytuł oryginalnyDieu est grand, je suis toute petite
Dystrybutor SPI
Data premiery26 kwietnia 2002
ReżyseriaPascale Bailly
ZdjęciaAntoine Roch
Scenariusz
ObsadaAudrey Tautou, Edouard Baer, Julie Depardieu
MuzykaStéphane Malca, Fabrice Naud
Rok produkcji2001
Kraj produkcjiFrancja
Czas trwania100 min
WWW
Gatunekkomedia
Zobacz w
Wyszukaj wSkąpiec.pl
Wyszukaj wAmazon.co.uk
Wyszukaj / Kup
Co by było gdyby Amelia nie zakochała się w Nino, kolekcjonerze podartych zdjęć, ale we François, weterynarzu pochodzenia żydowskiego? Po pierwsze miała by na imię Michele! W "Amelii" Audrey Tautou zagrała postać z bajki. W filmie "Bóg jest wielki, a ja malutka" jest dziewczyną z krwi i kości.
Michele ma 20 lat i pracuje jako modelka. Mimo, że zawód który wybrała skupia się głównie na sprawach powierzchownych, dziewczyna próbuje zgłębić tajemnicę swojego wnętrza. Poszukuje własnej tożsamości, zwracając się najpierw ku katolicyzmowi, potem buddyzmowi, a w końcu ku judaizmowi.
Tak naprawdę jednak Michele szuka miłości i akceptacji. Jej poszukiwania religijne bardzo często łączą się z poglądami i wyznaniem jej aktualnych chłopaków. Niestety, mimo że próbuje pogłębić swą wiedzę na temat tych religii, w efekcie jej starania ograniczają się jedynie do zewnętrznych oznak kultu.
Dopiero gdy na swej drodze spotyka François, weterynarza żydowskiego pochodzenia, postanawia się przechrzcić. Okazuje się jednak, że François nie jest praktykujący. Ich problem polega na tym, że mimo ciągłych poszukiwać, oboje są tak naprawdę bardzo przywiązani do tradycji, w których wyrośli i religia nagle staje na drodze do ich szczęścia. To, co miało ich łączyć, zaczyna dzielić.
Mimo wielu zabawnych sytuacji, nie jest to lekka i łatwa komedyjka, jakich wiele co roku powstaje nad Sekwaną, a o których zapomina się zaraz po wyjściu z kina. "Bóg jest wielki, a ja malutka" to studium związku dwojga współczesnych nam młodych ludzi, w których jak w lustrze mogą się przejrzeć ich rówieśnicy znad Wisły.
koniec
1 czerwca 2002

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

East Side Story: By państwo rosło w siłę, a obywatele czuli się bezpieczniej
Sebastian Chosiński

25 II 2024

Druga część „Barona” Rustama Sagdijewa, która do kin trafiła sześć lat po pierwszej, wypada na jej tle znacznie słabiej. Jest to przede wszystkim skutkiem tego, że scenarzyści nie potrafili podjąć jednoznacznej decyzji, co chcą przedstawić widzowi. Czy ma to być ciąg dalszy historii związanej z rozpracowywaniem handlarzy narkotyków, czy też opowieść o tym, jak tajni agenci uzbeccy i rosyjscy doprowadzili do upadku Państwa Islamskiego w Syrii.

więcej »

Kulawe konie: Sez. 3. odc. 3. Niewłaściwi ludzie w kluczowych miejscach
Marcin Mroziuk

23 II 2024

Kiedy mogłoby się wydawać, że sytuacja została opanowana i jedynie River Cartwright będzie musiał ponieść konsekwencje swej zuchwałości i braku rozwagi, zostajemy zaskoczeni niespodziewanym zwrotem akcji. Okazuje się bowiem, że do tej pory obserwowaliśmy zaledwie wstęp do prawdziwej rozgrywki, w trakcie której zagrożenie jest już jak najbardziej realne.

więcej »

Klasyka kina radzieckiego: Odrażający, brzydcy i… skorumpowani
Sebastian Chosiński

21 II 2024

Za sprawą pieriestrojki radziecka kinematografia wzbogaciła się o dziesiątki znakomitych filmów, które jeszcze parę lat wcześniej nie mogłyyby powstać z powodu cenzury. Najwięcej zyskało kino gatunkowe, zwłaszcza sensacyjne. Jednym z najwartoświoszych dzieł zrealizowanych tuż przed upadkiem Kraju Rad był dwuczęściowy uzbecki „Kodeks milczenia” Zinowija Rojzmana, w powstaniu którego maczali palce dwaj kultowi autorzy sowieckich kryminałów – Gieorgij Wajner i Leonid Słowin.

więcej »

Polecamy

Zemsty szpon

Z filmu wyjęte:

Zemsty szpon
— Jarosław Loretz

Taśmowa robota
— Jarosław Loretz

Z wątrobą na dłoni
— Jarosław Loretz

Panika na planie
— Jarosław Loretz

Jak nie gryzoń, to może jaszczurka?
— Jarosław Loretz

A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem... inaczej
— Jarosław Loretz

A gdyby tak skrzyżować człowieka z gryzoniem...
— Jarosław Loretz

Miły uśmiech na nowy rok
— Jarosław Loretz

Odcinek świąteczny
— Jarosław Loretz

Podniebne newsy
— Jarosław Loretz

Zobacz też

Tegoż autora

Bradford – kolebka brytyjskiego przemysłu filmowego
— Anna Draniewicz

Bradford – miasto filmu
— Anna Draniewicz

Między słowami
— Anna Draniewicz

Amerykanie nadchodzą!
— Anna Draniewicz

Bollywood atakuje
— Anna Draniewicz

15 lat prywatnej dystrybucji kinowej w Polsce
— Anna Draniewicz

Filmy o ludziach. Filmy dla ludzi
— Anna Draniewicz

Pasja Gibsona
— Anna Draniewicz

Noc z Darrenem Aronofskym
— Anna Draniewicz

Film wojenny
— Anna Draniewicz

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.