EKSTRAKT: | 90% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Czarny Łabędź |
Tytuł oryginalny | Black Swan |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 21 stycznia 2011 |
Reżyseria | Darren Aronofsky |
Zdjęcia | Matthew Libatique |
Scenariusz | Mark Heyman, Andres Heinz |
Obsada | Natalie Portman, Mila Kunis, Winona Ryder, Vincent Cassel, Toby Hemingway, Sebastian Stan, Barbara Hershey, Janet Montgomery, Ksenia Solo, Marty Krzywonos |
Muzyka | Clint Mansell |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 103 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Czarny łabędź, biały łabędź |
EKSTRAKT: | 90% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Czarny Łabędź |
Tytuł oryginalny | Black Swan |
Dystrybutor | CinePix |
Data premiery | 21 stycznia 2011 |
Reżyseria | Darren Aronofsky |
Zdjęcia | Matthew Libatique |
Scenariusz | Mark Heyman, Andres Heinz |
Obsada | Natalie Portman, Mila Kunis, Winona Ryder, Vincent Cassel, Toby Hemingway, Sebastian Stan, Barbara Hershey, Janet Montgomery, Ksenia Solo, Marty Krzywonos |
Muzyka | Clint Mansell |
Rok produkcji | 2010 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 103 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Film dobry (najlepszy tego reżysera od czasów "Pi"), ale na kolana nie rzuca. Mam wrażenie, że wizji Aronofskiego trochę zabrakło klarowności, jakby nie mógł się zdecydować między horrorem a filmem psychologicznym, a kompromis, choć wciąż naprawdę niezły, nie wyszedł do końca. Ale to tylko własne odczucie i czepialstwo do tego :P
Za to rola Natalie Portman bezapelacyjnie wielka!
Nie wiem, czy Ninę zniewoliła jej praca czy bardziej jej psychika...? Nie powiedziałabym, że jest to film o uzależnieniu od danego czynnika jakim w tym wypadku według autora niniejszej recenzji jest praca.
Dla mnie to film o zakamarkach ludzkiej ułomności umysłowej. Wątek pracy nad sobą i samodoskonalenia się jest głównym punktem tego filmu-to fakt, natomiast z perspektywy psychologicznej ograniczanie się do tworzenia recenzji w oparciu o w/w punkt jest szalenie nie trafione. :)
"Czarny Łabędź" skłania do przemyśleń.
W dużej mierze jest to film o sztuce i cenie za nią.
Być może prawdziwy geniusz potrafi stworzyć coś "na zimno".
Dla kogoś, kto nie jest doskonały, pozostaje droga podniesienia wartości, wyrazistości, prawdy swojego dzieła "własną krwią". W ten sposób można stworzyć arcydzieło - ale też osoba, która obierze taką drogę poniesie konsekwencje.
I teraz pytanie, czy warto złożyć takie całopalenie na ołtarzu sztuki? Główna bohaterka uważała, że warto - udało jej się osiągnąć poczucie spełnienia. Zresztą - nie miała w swoim życiu nic poza baletem. Ale widz - patrzący na to z zewnątrz może już sobie wyrobić własną opinię.
Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.
więcej »W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Do sedna: Darren Aronofsky. Czarny łabędź
— Marcin Knyszyński
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Do sedna: Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński
NajAmerican Film Festival 2017
— Jarosław Robak, Kamil Witek
Esensja ogląda: Październik 2014 (1)
— Kamil Witek, Konrad Wągrowski, Jarosław Loretz, Piotr Dobry
Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Kryminalna zagadka Luizjany
— Krzysztof Czapiga
Strach ma wiele twarzy
— Krzysztof Czapiga
Bracie, gdzie (i kim) jesteś?
— Krzysztof Czapiga
Być jak Steven Spielberg
— Krzysztof Czapiga
Medium z wyboru
— Krzysztof Czapiga
Make radio, not war
— Krzysztof Czapiga
Z dala od polityki
— Krzysztof Czapiga
Siedź i patrz
— Krzysztof Czapiga
Między filmami
— Krzysztof Czapiga
Indiana Jones i… telewizja śniadaniowa
— Krzysztof Czapiga
Po tej recenzji mam jeszcze większą ochotę na obejrzenie filmu ;)