Esensja ogląda: Czerwiec 2014 (2) |
Ale japońskie klisze nie są tak dojmująco naiwne i bez końca eksploatowane. A co do stwora - to niech se żre to promieniowanie, w końcu to wyssana z palca fantastyka. Tylko niech wtedy nie "szuka promieniowania" odchodząc od całego składu odpadów radioaktywnych (bidulki musieli otwierać drzwi i sprawdzać, czy coś się nie urodziło, a wystarczyło przelecieć się śmigłowcem; już nie wspomnę o zwykłym zatrzęsieniu się całej góry) w kierunku jedynego w okolicy miasta, w którym nie ma absolutnie NIC do żarcia - przynajmniej dla niego.
Jak zwykle podkreślam - założeń się nie czepiam. Czepiam się wykonania i logiki wewnętrznej.
"Tylko niech wtedy nie "szuka promieniowania" odchodząc od całego składu odpadów radioaktywnych (...) w kierunku jedynego w okolicy miasta, w którym nie ma absolutnie NIC do żarcia - przynajmniej dla niego"
Tyle, że w tym momencie ona (!) nie szukała już żarcia, ale podążała za wezwaniem samca, więc poszła na jego spotkanie. Choć fakt, że bezsensownym jest zakładanie gniazda w oddaleniu od takiego źródła pokarmu.
Możemy się przekonać, że dla Lucy wędrówka w towarzystwie Ghoula nie jest niczym przyjemnym, ale jej kres oznacza dla bohaterki jeszcze większe kłopoty. Co ciekawe, jeszcze większych emocji dostarczają nam wydarzenia w Kryptach 33 i 32.
więcej »W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Do sedna: Darren Aronofsky. Noe: Wybrany przez Boga
— Marcin Knyszyński
Esensja ogląda: Maj 2015 (2)
— Jarosław Loretz, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Esensja ogląda: Październik 2014 (1)
— Kamil Witek, Konrad Wągrowski, Jarosław Loretz, Piotr Dobry
Viva España Olé!
— Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Maj 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Gabriel Krawczyk, Agnieszka Szady
17. Cropp Kultowe: Dzień 1. Potworna piękność
— Ewa Drab
Powrót Króla Potworów
— Krzysztof Spór
Kiedy tarcza nie wystarcza
— Piotr Przytuła
Esensja ogląda: Kwiecień 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Jarosław Loretz, Agnieszka Szady
Źródła
— Grzegorz Fortuna
Marzec 2018 (2)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Marzec 2018 (1)
— Piotr Dobry, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Luty 2018 (2)
— Jarosław Loretz, Anna Nieznaj, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Luty 2018 (1)
— Marcin Mroziuk, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Styczeń 2018 (1)
— Jarosław Loretz
Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński
Grudzień 2017 (1)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk
Listopad 2017 (3)
— Jarosław Loretz, Kamil Witek
Potwór i cudowna istota
— Konrad Wągrowski
Do sedna: Darren Aronofsky „mother!”
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Czarny łabędź
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Zapaśnik.
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Źródło
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Requiem dla snu
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Darren Aronofsky. Pi
— Marcin Knyszyński
Koniec podróży
— Kamil Witek
Krótko o filmach: Avengers: Wojna bez granic
— Sebastian Chosiński
Thanos kopie tyłki!
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
PRL w kryminale: Człowiek z blizną i milicjant bez munduru
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Ente wcielenie Magmy
— Sebastian Chosiński
Czas zatrzymuje się dla jazzmanów
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Said – kochanek i zdrajca
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Oniryczne żałobne misterium
— Sebastian Chosiński
„Kobra” i inne zbrodnie: Za rok, za dzień, za chwilę…
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Mityczna rzeka w jaskini lwa
— Sebastian Chosiński
Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Nie taki krautrock straszny: Czas (smutnych) rozstań
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Czy można mieć nadzieję w Piekle?
— Sebastian Chosiński
Jarosław Loretz chyba wybrał się na Pacific Rim 2 - w klasycznych Godzillach też często potwór nie był na pierwszym planie, bo ten był już zajęty przez, zaskoczenie, ludzi będących realizacjami klisz, tyle że japońskich. A jak już uprawiamy nitpicking, to dziwię się, że jest wspomnienie takich bzdurek jak lekkie szyny kolejowe, a nie ma rozdarcia szat nad bezsensem istnienia potworów żywiących się jedynie promieniowaniem radioaktywnym. Nawet szukać dziury w całym trzeba umieć.