EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Batman |
Tytuł oryginalny | The Batman |
Dystrybutor | Warner Bros |
Data premiery | 4 marca 2022 |
Reżyseria | Matt Reeves |
Scenariusz | Matt Reeves, Peter Craig |
Obsada | Robert Pattinson, Zoë Kravitz, Jeffrey Wright, Colin Farrell, Paul Dano, John Turturro |
Rok produkcji | 2022 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 175 min |
Gatunek | akcja |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Spaghetti-superbohaterstwo |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Batman |
Tytuł oryginalny | The Batman |
Dystrybutor | Warner Bros |
Data premiery | 4 marca 2022 |
Reżyseria | Matt Reeves |
Scenariusz | Matt Reeves, Peter Craig |
Obsada | Robert Pattinson, Zoë Kravitz, Jeffrey Wright, Colin Farrell, Paul Dano, John Turturro |
Rok produkcji | 2022 |
Kraj produkcji | USA |
Czas trwania | 175 min |
Gatunek | akcja |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Ja mam z tym "Batmanem" taki problem, że raczej nie będę do niego wracał. Tak, jak do "Jokera" chciałem zasiąść zaraz po zakończonym seansie, to tutaj nie czułem się porwany przez historię. Wątek Catwoman mnie całkiem nie ruszył. Nie czułem chemii jak między Keatonem i Pfeiffer, czy Bale'em i Hathaway. Riddler ze swoją antyglobalistyczną filozofią powinien być niejednoznaczny w ocenie, tymczasem został ściśle zepchnięty do grona tych złych. I wreszcie Pattinson... przyznaję, że w "Lighthouse" rozwalił system i udowodnił, że potrafi. Tymczasem tu był za mało mroczny na Batmana i zbyt depresyjny na Bruce'a Wayne'a. Generalnie sam film był ok, takie 70%, a mam wrażenie, że twórcy celowali w setkę i stąd lekkie rozczarowanie.
A tak a propos Jokera, to nadal nie rozumiem zachwytów nad nim - przecież ten sam film nakręcono 25 lat wcześniej jako Upadek (ten z Douglasem, nie o Hitlerze XD), a recenzenci ekscytowali się jakby Phillips odkrył jakąś nową jakość w kinie.
@Pi. Pattinson nie tylko w filmie Eggersa udowodnił że potrafi grać. Wielu widzów ma go za słabego aktora, ale on już dawno temu, po rolach w pierwszym i drugim Zmierzchu wystąpił u Cronenberga w Cosmopolis, w którym zagrał postać mocno kojarzącą się z Brucem Waynem. Była to świetna rola, podobnie jak występy w takich filmach jak The Rover, Lost City of Z, Good Time, Damsel, czy nawet w Tenecie Nolana wypadł naprawdę dobrze. Oczywiście większość tych filmów to produkcje niszowe, o których widzowie nie słyszeli, ale już przed filmem Eggersa odkryło, że to jednak dobry aktor. Ale ja akurat nie widziałem żadnego Zmierzchu i dziwiły mnie te opinie, że to słaby aktor jest.
Podobnie mam z Dornanem, z którym nie widziałem trylogii grayowej, więc nie rozumiałem dlaczego widzowie uważają go za drewniaka,słabego aktora, bo znałem go przede wszystkim z serialu BBC Fall z Gillian Anderson, którego 1 sezon miał premierę przed 50 twarzami Greya, w którym grał mordercę kobiet. No i był świetny w tej roli, a kolejnymi rolami np. w Belfaście Branagha, komedii Barb & Star Go To Vista Del Mar, Operacji Antropoid, Synchronic pokazał że ma talent. Podobnie jest z partnerkami tych aktorów z serii filmów, o których wspomniałem, i które są wyśmiewane, czyli Kristen Stewart i Dakotą Johnson. Obie nie raz nie udowodniły, że mają talent.
W trzeciej części tadżyckiego miniserialu „Człowiek zmienia skórę” Bension Kimiagarow na krótko rezygnuje z socrealistycznej formuły opowieści i przywołuje dobre wzorce środkowoazjatyckich easternów. Na ekranie pojawiają się bowiem basmacze, których celem jest zakłócenie budowy kanału. Ten wątek służy również scenarzystom do tego, by ściągnąć kłopoty na głowę głównego inżyniera Saida Urtabajewa.
więcej »Nie da się ukryć, że pozbawione głowy ciało Wilziga nie prezentuje się najlepiej, jednak ważne okazuje się to, że wciąż można zidentyfikować poszukiwanego zbiega z Enklawy. Obserwując rozwój wydarzeń, możemy zaś dojść do wniosku, że przynajmniej chwilowo szczęście opuszcza Lucy, natomiast Maximus ląduje raz na wozie, raz pod wozem.
więcej »Mariupol to prawdopodobnie najboleśniej doświadczone przez los ukraińskie miasto w toczonej od ponad dwóch lat wojnie. Oblężone przez wojska rosyjskie, przez wiele tygodni sukcesywnie niszczone ostrzałami z lądu, powietrza i morza. Miasto zamordowane po to, by złamać opór jego mieszkańców i ukarać ich za odrzucenie „ruskiego miru”. O tym opowiada dokument Maksyma Litwinowa „Mariupol. Niestracona nadzieja”.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Krótko o filmach: Kieślowszczyzna w pelerynce
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Październik 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Robak, Jarosław Loretz
Czas zatrzymuje się dla jazzmanów
— Sebastian Chosiński
Płynąć na chmurach
— Sebastian Chosiński
Ptaki wśród chmur
— Sebastian Chosiński
„Czemu mi smutno i czemu najsmutniej…”
— Sebastian Chosiński
Pieśni wędrujące, przydrożne i roztańczone
— Sebastian Chosiński
W kosmosie też znają jazz i hip hop
— Sebastian Chosiński
Od Bacha do Hindemitha
— Sebastian Chosiński
Z widokiem na Manhattan
— Sebastian Chosiński
Duńczyk, który gra po amerykańsku
— Sebastian Chosiński
Awangardowa siła kobiet
— Sebastian Chosiński
problemem nie jest długość filmu, tylko to, że fabuła nie trzyma się kupy