Dołącz do nas na Facebooku

x

Nasza strona używa plików cookies. Korzystając ze strony, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Więcej.

Zapomniałem hasła
Nie mam jeszcze konta
Połącz z Facebookiem Połącz z Google+ Połącz z Twitter
Esensja
dzisiaj: 14 maja 2024
w Esensji w Esensjopedii

Gry

Magazyn CCXXXV

Podręcznik

Kulturowskaz MadBooks DriveThruRPG.com Skapiec.pl

Nowości

growe

  • Vow of Absolution
    Calum Collins, Christopher Colston, Chris Edwards, Christopher Handley, Jordan Goldfarb, Pádraig Murphy
więcej »

Zapowiedzi

growe (wybrane)

więcej »
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup

Najlepsze gry planszowe na prezent świąteczny

1 2 »
Zalety gier planszowych są tak powszechnie znane, że nie trzeba ich nikomu przypominać. Zamiast tego przypominamy wszystkim piętnaście planszówek, które zwróciły naszą uwagę w 2013 roku i które, naszym zdaniem, powinny znaleźć się pod choinką (lub w skarpecie od Mikołaja) każdego, kto ceni sobie dobrą zabawę nad planszą, pionkami i kartami.

Esensja

Najlepsze gry planszowe na prezent świąteczny

Zalety gier planszowych są tak powszechnie znane, że nie trzeba ich nikomu przypominać. Zamiast tego przypominamy wszystkim piętnaście planszówek, które zwróciły naszą uwagę w 2013 roku i które, naszym zdaniem, powinny znaleźć się pod choinką (lub w skarpecie od Mikołaja) każdego, kto ceni sobie dobrą zabawę nad planszą, pionkami i kartami.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
DLA WSZYSTKICH
Hanabi
Chociaż „Hanabi” zostało wydane w „koktajlowym” pudełku to z pewnością trudno byłoby uznać, że jest to typowa gra imprezowa. Mogłoby się wydawać, że zadanie stojące przed graczami jest banalnie proste. Wspólnymi siłami mają oni bowiem ułożyć pięć ciągów kart (fajerwerków), w różnych kolorach. Cała trudność polega zaś na tym, że nie widzimy własnych kart i musimy je zagrywać na podstawie informacji udzielonych nam (oczywiście tylko zgodnie z regułami!) przez innych uczestników rozgrywki. Niezbędna jest nie tylko właściwa komunikacja miedzy graczami, ale konieczne jest też zapamiętywanie przez nich uzyskanych informacji oraz wyciąganie logicznych wniosków na podstawie szczątkowych wiadomości. Szare komórki mają więc sporo pracy! Rozgrywka nie trwa długo, dlatego zazwyczaj nikt nie ma oporów przed próbą poprawienia wyniku w kolejnej. Ważne jest też, że gra równie dobrze się sprawdza zarówno w przypadku partii z udziałem doświadczonych graczy, jak i toczonych w rodzinnym gronie, gdyż potrafi ona naprawdę wciągnąć już ośmiolatka.
Czytaj też naszą recenzję.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Maskarada
Prostota zasad jest głównym wyznacznikiem całej rozgrywki. Czego innego moglibyśmy oczekiwać po grze towarzyskiej, w którą bawić może się od dwóch do trzynastu graczy? Trzeba być w stanie szybko wyjaśnić reguły, siąść do stołu, rozdać karty i grać. Ewentualne wątpliwości, których w pełnej przekomarzania się i emocji rozgrywce nie brakuje, zostają zwykle rozwiązane w jej trakcie. Nie sposób nie wspomnieć o tym, co wyjątkowo urzeka wszystkich bez wyjątku grających. Mowa oczywiście o kapitalnych ilustracjach zamieszczonych na kartach postaci. Jérémy Masson wykonał kawał dobrej roboty, czyniąc z pozornie klasycznej gry imprezowo-towarzyskiej prawdziwie wyszukany tytuł, do którego będzie się chętnie wracać.
Czytaj też naszą recenzję.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Le Havre
Jedna z najlepszych gier ekonomicznych dostępnych na rynku. Gracze wcielają się w kupców prowadzących interesy we francuskim porcie. Budowa statków, inwestycje w budynki, handel towarami, zadań do wykonania jest co niemiara. Wszystko wymaga jednak dużego wyczucia. Im dłużej nieodwiedzane miejsce, tym większa ilość dóbr do pobrania. Ważne, by zbytnio nie zwlekać, bo inni też mają na nie chrapkę. Losowy układ kart i budynki specjalne sprawiają, że każda rozgrywka wygląda inaczej. Od ilości różnorakich żetonów można dostać zawrotów głowy. „Le havre” to tytuł dla starych wyjadaczy. Każdy prędzej czy później powinien spróbować swoich sił.
Czytaj też naszą recenzję.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Mount Everest
Nowa odsłona gry o tym, jak ekscytująco i niebezpiecznie może być w górach. Tym razem śmiałkowie mają szansę zmierzyć się z najwyższym szczytem na świecie. Już nie jako himalaiści, ale przewodnicy górscy. Opieka nad niesfornymi turystami to jednak ciężki kawałek chleba. Ilu zabrać ze sobą jednocześnie? Jak rozplanować trasę? Zabrać butle z tlenem, czy wystarczy sam namiot? „Mount Everest” to nieustanna walka z czasem, pogodą i ludzkimi słabościami.
Czytaj też naszą recenzję.

REKLAMA – Wydawnictwo Rebel.pl poleca:

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić

„Abalone” to fascynująca gra, w której proste zasady łączą się z niezliczoną mnogością możliwości a do tego… kontaktem z fantastycznie wykonanymi elementami gry!

Na czym to polega?

Dwóch graczy zasiada do sześciokątnej planszy z wgłębieniami, w której umieszcza się po 14 białych kul i 14 czarnych. Gracze na przemian popychają swoje kule tak, aby ostatecznie wypchnąć poza planszę 6 kul przeciwnika. Przepycha się 1,2 lub 3 swoje bile (znajdujące się w jednej linii) do przodu, do tyłu lub na boki, przy czym 2 moje bile mogą popchnąć 1 bilę przeciwnika, 3 moje bile mogą popchnąć do 2 bil przeciwnika.

I to właściwie całe zasady!

WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Pandemia
Świat staje w obliczu zagłady. Groźne choroby opanowują coraz większe połacie kontynentów. Gracze wcielają się w grupę specjalistów, których zadaniem jest wynalezienie potrzebnych szczepionek, zanim będzie za późno. „Pandemia” należy do gatunku gier kooperacyjnych. Trzy stopnie trudności pozwalają dopasować ją do swoich potrzeb, podobnie jak wariant z jawnymi lub tajnymi kartami na ręku. Początkowe porażki dopingują do jeszcze większego zaangażowania w kolejnych próbach. Tytuł ten to swoisty wyścig z czasem, ciekawy o tyle, iż partia może się zakończyć niepowodzeniem na trzy, zupełnie odmienne, sposoby. Zabawie towarzyszy nieustanne napięcie i tylko naprawdę zgrana ekipa ma szansę odnieść końcowy sukces.
Czytaj też naszą recenzję.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
111: Alarm dla Warszawy
W „111” przyjdzie nam toczyć podniebny bój o ochronę Warszawy przed niemieckimi bombowcami. Przyznać trzeba, że rozkład sił w grze został znakomicie zbalansowany. Z jednej stron mamy szybkie niemieckie myśliwce oraz silne bombowce, z drugiej wolniejsze, ale o wiele bardziej zwrotne pezetelki, wspierane na polach wokół Warszawy przez artylerię przeciwlotniczą i mające szanse na naprawę na polowych lotniskach. Gra, poza ciekawą rozrywką, niesie ze sobą także walor edukacyjny, czy to pod postacią instrukcji zawierającej informacje o podniebnych zmaganiach o II RP, czy na planszy, gdzie znakomicie odwzorowano mapę (opartą na polskiej mapie sztabowej z tamtego okresu), zarysy samolotów, a za licznik rund służy licznik paliwa z jedynego zachowanego w Polsce egzemplarza Messerschmitta Bf 109.
Czytaj też naszą recenzję.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Potwory w Tokio
„Potwory w Tokio” to lekka i dynamiczna gra, świetna na imprezy lub jako przerywnik między poważniejszymi tytułami. Gracze wcielają się w gigantyczne monstra siejące spustoszenie w tytułowym Tokio i walczące ze sobą o byt. Mechanika opiera się o rzuty kośćmi, których symbole determinują nasze zachowanie – atak, leczenie się czy zdobywanie nowych właściwości. Dzięki kartom specjalnym potwory mogą zionąć ogniem, wpadać w szał czy zatruwać przeciwników samym oddechem. Krótki czas rozgrywki zachęca do zagrania kilku partii z rzędu, bo zwykle od razu jest ochota na rewanż. Ta kolorowa i pełna akcji pozycja, która przebojem wdarła się na rynek, spodoba się na pewno nie tylko fanom „Transformersów” i „Godzilli”.
Czytaj też naszą recenzję.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Wyszukaj / Kup
Tokaido
„Tokaido” to dobry pomysł na prezent dla wszystkich, którzy podczas gry lubią się zrelaksować, przy okazji ciesząc oko niezwykle pięknym wykonaniem komponentów gry. Tytuł oznacza nazwę japońskiej drogi łączącej Tokio z Kyoto, którą przyjdzie przemierzyć graczom, rozkoszując się urokami Kraju Kwitnącej Wiśni. Będą zażywali kąpieli w gorących źródłach, podziwiali piękne panoramy, kosztowali specjałów miejscowej kuchni, kupowali pamiątki w mijanych wioskach czy spotykali ciekawych ludzi. Gra pozbawiona jest interakcji między graczami, ale nie ma przestojów i czasu na nudę, a rozgrywka jest stosunkowo krótka. Dodatkowym atutem są japońskie nazwy kart, dzięki którym możemy nauczy się kilku słów w tym jakże egzotycznym języku.
Czytaj też naszą recenzję.
WASZ EKSTRAKT:
0,0 % 
Zaloguj, aby ocenić
Gamedec
„Gamedec” to tytuł zrobiony z rozmachem. Gra posiada przystępne zasady, wariant podstawowy opanowuje się bardzo szybko. Z czasem można wzbogacić rozgrywkę o kolejne moduły, m.in. zwiększając liczbę rund, zmniejszając losowość wynikającą z kości, dodając karty terroru, które utrudniają zabawę czy wreszcie wprowadzając scenariusze. Rozgrywkę cechuje spora interakcja między bohaterami, tury przebiegają dość szybko, a dzięki możliwości sabotowania działań innych detektywów, a także handlu między nimi, nie będziemy się nudzić podczas oczekiwania na swoją kolej. Najbardziej zachęca jednak klimat.
Czytaj też naszą recenzję.
1 2 »

Komentarze

Dodaj komentarz

Imię:
Treść:
Działanie:
Wynik:

Dodaj komentarz FB

Najnowsze

W krainie Wojennego Młota: Kwiecień 2024
Miłosz Cybowski

7 V 2024

Jak na miesiąc, w którym „White Dwarf” świętuje swój pięćsetny numer, kwiecień minął bez większych warhammerowych nowości.

więcej »

Magia i Miecz: Z niewielką pomocą zagranicznych publikacji
Piotr ‘Pi’ Gołębiewski

25 IV 2024

Na trzeci numer „Magii i Miecza” trzeba było poczekać zdecydowanie dłużej, niż na drugi, ale warto było. Po raz pierwszy bowiem pojawił się w niej artykuł poświęcony systemowi Warhammer, a także opublikowano pierwszą przygodę z prawdziwego zdarzenia.

więcej »

W krainie Wojennego Młota: Marzec 2024
Miłosz Cybowski

3 IV 2024

Marzec nie przyniósł zbyt wielu nowości ze świata Warhammera – do najważniejszych należy zaliczyć prezentacje kolejnych dwóch armii do The Old World.

więcej »

Polecamy

Wyrzuty sumienia kanciarza

W świecie pdf-ów:

Wyrzuty sumienia kanciarza
— Miłosz Cybowski

Więcej, ciekawiej i za darmo
— Miłosz Cybowski

Starzy Bogowie nie śpią
— Miłosz Cybowski

Typowe miasto
— Miłosz Cybowski

Gnijący las
— Miłosz Cybowski

Roninowie pod zaćmionym słońcem
— Miłosz Cybowski

Księga wiedźmich czarów
— Miłosz Cybowski

Pancerni bez psa
— Miłosz Cybowski

Słudzy Pana Rozkładu
— Miłosz Cybowski

Mali, brzydcy i zieloni
— Miłosz Cybowski

Zobacz też

Inne recenzje

Potwornie wciągająca gra
— Agata Hanak

Podróż po Japonii
— Agata Hanak

G(ó)ra, z którą nie ma żartów
— Jakub Małecki

Mała Esensja: Przepraszam, czy tu straszy?
— Marcin Mroziuk

Na ratunek Ziemi
— Jakub Małecki

Mała Esensja: Aaatrakcyjna!
— Joanna Kapica-Curzytek

Mała Esensja: Czasem słońce, czasem księżyc
— Marcin Mroziuk

Orły nad Warszawą
— Miłosz Cybowski

Wszyscy nosimy maski
— Miłosz Cybowski

Wybuchowa zabawa
— Agata Hanak

Copyright © 2000- – Esensja. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Jakiekolwiek wykorzystanie materiałów tylko za wyraźną zgodą redakcji magazynu „Esensja”.