W naszym cyklu co dwa tygodnie prezentujemy wybrane tytuły należące do klasyki kina. Niekoniecznie bardzo znane, niekoniecznie obsypane nagrodami, ale z pewnością nadal warte uwagi.
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Ucho |
Reżyseria | Karel Kachyna |
Zdjęcia | Josef Illík |
Scenariusz | Karel Kachyna, Jan Procházka, Ladislav Winkelhöfer |
Obsada | Jirina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Jirí Císler, Miroslav Holub, Milica Kolofiková, Galina Kopaneva, Ladislav Krecmer, Ladislav Krivácek, Alois Mottl |
Muzyka | Svatopluk Havelka |
Rok produkcji | 1969 |
Kraj produkcji | Czechosłowacja |
Czas trwania | 94 min |
Gatunek | dramat, polityczny, psychologiczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Klasyka z klasą: Seks na podłodze w kuchniPolscy filmowcy lubią uderzać w tony martyrologiczne. Podkreślać swoją walkę z peerelowską cenzurą, wspominać o filmach kręconych – z braku możliwości – nie w kraju, ale poza jego granicami. Trzeba jednak pamiętać, że nie oni jedyni w bloku wschodnim walczyli przeciwko komunizmowi. Dowodem na to chociażby „Ucho” Karela Kachyňi – kto wie, czy nie najodważniejsze dzieło mówiące o totalitarnym zniewoleniu. Na dodatek powstałe w czasie, gdy na ulicach Pragi stały czołgi sowieckie.
Sebastian ChosińskiKlasyka z klasą: Seks na podłodze w kuchniPolscy filmowcy lubią uderzać w tony martyrologiczne. Podkreślać swoją walkę z peerelowską cenzurą, wspominać o filmach kręconych – z braku możliwości – nie w kraju, ale poza jego granicami. Trzeba jednak pamiętać, że nie oni jedyni w bloku wschodnim walczyli przeciwko komunizmowi. Dowodem na to chociażby „Ucho” Karela Kachyňi – kto wie, czy nie najodważniejsze dzieło mówiące o totalitarnym zniewoleniu. Na dodatek powstałe w czasie, gdy na ulicach Pragi stały czołgi sowieckie. W naszym cyklu co dwa tygodnie prezentujemy wybrane tytuły należące do klasyki kina. Niekoniecznie bardzo znane, niekoniecznie obsypane nagrodami, ale z pewnością nadal warte uwagi. Karel Kachyna |
EKSTRAKT: | 80% |
---|---|
WASZ EKSTRAKT: | |
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Ucho |
Reżyseria | Karel Kachyna |
Zdjęcia | Josef Illík |
Scenariusz | Karel Kachyna, Jan Procházka, Ladislav Winkelhöfer |
Obsada | Jirina Bohdalová, Radoslav Brzobohatý, Jirí Císler, Miroslav Holub, Milica Kolofiková, Galina Kopaneva, Ladislav Krecmer, Ladislav Krivácek, Alois Mottl |
Muzyka | Svatopluk Havelka |
Rok produkcji | 1969 |
Kraj produkcji | Czechosłowacja |
Czas trwania | 94 min |
Gatunek | dramat, polityczny, psychologiczny |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Opowiadanie Jerzego Gierałtowskiego „Wakacje kata” ukazało się w 1970 roku. Niemal natychmiast sięgnął po nie Zygmunt Hübner, pisząc na jego podstawie scenariusz i realizując spektakl telewizyjny dla „Sceny Współczesnej”. Spektakl, który – mimo świetnych kreacji Daniela Olbrychskiego, Romana Wilhelmiego i Aleksandra Sewruka – natychmiast po nagraniu trafił do archiwum i przeleżał w nim ponad dwie dekady, do lipca 1991 roku.
więcej »Kości pamięci, silikonowe powłoki, sztuczna krew – już dawno temu twórcy filmowi przyzwyczaili nas do takiego wizerunku androida. Początki jednak były dość siermiężne.
więcej »Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zwodniczy urok klęski
— Sebastian Chosiński
Najdłuższa noc w życiu
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Twardziel o duszy romantyka
— Sebastian Chosiński
Alfred Hitchcock. Narodziny mistrza suspensu
— Sebastian Chosiński
Catherine Deneuve. Piękna dwudziesto-, piękna pięćdziesięcioletnia
— Sebastian Chosiński
François Truffaut. Mistrz subtelnej ironii i erotycznego napięcia
— Sebastian Chosiński
Alain Delon. Już taki z niego… zimny drań
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Aktor o tysiącu twarzach
— Sebastian Chosiński
Jean-Pierre Melville. Bóg, który doświadcza
— Sebastian Chosiński
Naprawdę wielka iluzja
— Krystian Fred
PRL w kryminale: Nie bądź jak kura w Wołominie!
— Sebastian Chosiński
W starym domu nie straszy
— Sebastian Chosiński
Klasyka kina radzieckiego: Gdy miłość szczęścia nie daje…
— Sebastian Chosiński
„Kobra” i inne zbrodnie: Rosjan – nawet zdrajców – zabijać nie można
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Od smutku do radości
— Sebastian Chosiński
Nie taki krautrock straszny: Eins, zwei, drei, vier, fünf…
— Sebastian Chosiński
East Side Story: Ucz się (nieistniejących) języków!
— Sebastian Chosiński
Non omnis moriar: Brom w wersji fusion
— Sebastian Chosiński
PRL w kryminale: Człowiek z blizną i milicjant bez munduru
— Sebastian Chosiński
Tu miejsce na labirynt…: Ente wcielenie Magmy
— Sebastian Chosiński