WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Cykl | Cropp Kultowe |
Miejsce | Katowice |
Od | 16 maja 2014 |
Do | 25 maja 2014 |
WWW | Polska strona |
17. Cropp Kultowe: Dzień 2. W krainie oszustówDrugiego dnia festiwalu Cropp Kultowe filmowa uczta zaczęła nabierać rozpędu. Po hucznym otwarciu z udziałem gościa specjalnego, Godzilli, organizatorzy wytoczyli z zanadrza wielkie działa, proponując interesujące tytuły w najważniejszych cyklach tegorocznej edycji, co oznacza, że na dużym ekranie można było przypomnieć sobie „Przekręt” Guya Ritchie’ego i „Przeżyliśmy wojnę” Johna Frankenheimera, lecz również dzieła pokroju „Robot Holocaust” Tima Kincaida lub „Król Zombie” Jean Yarbrough.
Ewa Drab17. Cropp Kultowe: Dzień 2. W krainie oszustówDrugiego dnia festiwalu Cropp Kultowe filmowa uczta zaczęła nabierać rozpędu. Po hucznym otwarciu z udziałem gościa specjalnego, Godzilli, organizatorzy wytoczyli z zanadrza wielkie działa, proponując interesujące tytuły w najważniejszych cyklach tegorocznej edycji, co oznacza, że na dużym ekranie można było przypomnieć sobie „Przekręt” Guya Ritchie’ego i „Przeżyliśmy wojnę” Johna Frankenheimera, lecz również dzieła pokroju „Robot Holocaust” Tima Kincaida lub „Król Zombie” Jean Yarbrough. ‹17. Cropp Kultowe›
Festiwalowe weekendy to zawsze wysyp przedstawicieli kluczowych sekcji programu. To dlatego pierwsza kultowa sobota imprezy obfitowała w pokazy, które – już któryś raz z kolei na katowickim festiwalu – udowadniają, że kultowość i klasyka to terminy bardzo trudne do zdefiniowania. Z jednej strony bowiem otrzymaliśmy propozycję obejrzenia filmów uznanych, często zapisanych w historii kina, a z drugiej – potworków filmów klasy B bądź i dalszych kategorii, przyciągających jednak uwagę rozbrajająco nieudolną zabawą kinem. Cykl o prostej, a z pewnością nie pozostawiającej wątpliwości nazwie Hit, zawiera filmy cieszące się wielką popularnością, nie tylko w czasie Cropp Kultowych, lecz również poza festiwalem, jak i te najbardziej odpowiadające gustom mainstreamowej publiczności. Chociaż trudno powiedzieć, czy „Przekręt” Guya Ritchie’ego można nazwać kinem masowym, to na pewno podąża za nim reputacja kina kultowego. Zwłaszcza że nie wszystkim się spodobał, a co – jeśli nie polaryzowanie opinii krytyków i widzów – świadczy o wyjątkowości filmu? Wybitny krytyk amerykański Roger Ebert twierdził, że Ritchie „Przekrętem” się powtarza, wykorzystując te same chwyty co w swoim poprzednim filmie, „Porachunki”. Publiczność i większość krytyków była jednak innego zdania, a powtarzalność motywów wzięła za unikalny styl reżysera. „Przekręt” to intensywne, energiczne kino, które nadal bawi i wciąga, nawet blisko piętnaście lat po premierze. Słynne stały się już przekrętowe występy aktorskie zdobywającego wówczas sławę Jasona Stathama i bełkoczącego Brada Pitta, jak również dynamiczny montaż ze sztandarową sceną podróży samolotowej przez ocean pokazaną w kilka sekund. Wreszcie „Przekręt” to znakomita komedia, z ironicznym, brytyjskim humorem. Drugiego dnia wystartowała również nowa, najtrudniejsza do wyselekcjonowania, sekcja festiwalu, to znaczy Najlepsze Filmy Świata. Cykl rozpoczął seans „Przeżyliśmy wojnę” Johna Frankenheimera, jednego z najbardziej kontrowersyjnych filmów lat 60. Wówczas był reklamowany tym, że jeśli spóźnić się pięć minut na projekcję, nie będzie się umiało rozeznać w akcji, a także tym, że to film, jakiego jeszcze nikt nie widział. Z pewnością „Przeżyliśmy wojnę” ma skomplikowaną strukturę i wymaga wiele od widza, nie wspominając o dającej do myślenia politycznej wymowie. W 2004 roku Jonathan Demme zmierzył się ponownie z trudnym materiałem opartym o książkę Richarda Condona i nakręcił nową wersję z Denzelem Washingtonem i Lievem Schreiberem. Dla wszystkich tych, którzy lepiej kojarzą zatem „Kandydata”, seans „Przeżyliśmy wojnę” okazał się świetną okazją, aby skonfrontować oryginał z remake’iem. 18 maja 2014 |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
17. Cropp Kultowe: Dzień 10. Apokalipsa i koniec
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 9. Popołudnie żywych trupów
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 8. Zabawa o smaku kawy
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 7. Sensacją człowiek żyje
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 6. Potwory z tej ziemi
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 5. Kawa i kosmos(y)
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 4. Dyktat ciała
— Ewa Drab
17. Cropp Kultowe: Dzień 3. Taksówką po Manhattanie
— Ewa Drab
Dzień 10. Apokalipsa i koniec
— Ewa Drab
Dzień 9. Popołudnie żywych trupów
— Ewa Drab
Dzień 8. Zabawa o smaku kawy
— Ewa Drab
Dzień 7. Sensacją człowiek żyje
— Ewa Drab
Dzień 6. Potwory z tej ziemi
— Ewa Drab
Dzień 5. Kawa i kosmos(y)
— Ewa Drab
Dzień 4. Dyktat ciała
— Ewa Drab
Dzień 3. Taksówką po Manhattanie
— Ewa Drab
Dzień 1. Potworna piękność
— Ewa Drab
Od jaszczura po zombie
— Ewa Drab
Porażki i sukcesy 2015
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Szybciej. Głośniej. Więcej zębów
— Ewa Drab
Samochody (nie) latają
— Ewa Drab
Kreacja automatyczna
— Ewa Drab
Prezenty świąteczne 2014: Gry wideo pod choinkę
— Ewa Drab
PR rządzi światem
— Ewa Drab
(I)grać i (wy)grać z czasem
— Ewa Drab
Llewyn Davis jest palantem
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna
Esensja ogląda: Marzec 2014 (3)
— Sebastian Chosiński, Ewa Drab, Konrad Wągrowski
„Zniewolony”, „Grawitacja” i hitowe zdjęcie. Esensja komentuje Oscary
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Ewa Drab, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski