Do kina marsz: Lipiec 2019Zapraszamy do przeglądu najciekawszych zapowiedzi filmowych na lipiec 2019.
EsensjaDo kina marsz: Lipiec 2019Zapraszamy do przeglądu najciekawszych zapowiedzi filmowych na lipiec 2019. Marsz do kina Kolejny horror twórcy oryginalnego zeszłorocznego „Dziedzictwo. Hereditary”. Tym razem grupa młodych Amerykanów wybiera się do Szwecji, aby wziąć udział w lokalnej ceremonii powitania letniego przesilenia. Nie trzeba być jasnowidzem, by domyślić się, że ceremonia może odbiegać od oczekiwań, a i z pewnością podteksty filmu warte będą analizy. Pierwszy film po „Końcu gry” oczywiście budzie ogromne zainteresowanie, jak sobie poradzi Marvelowskie Uniwersum z tak wielką zmianą. Pierwszy „Spider-Man” był bardzo udany, zwiastuny zapowiadają niezłe letnie kino – czekamy! Kolejny film Danny′ego Boyle′a, kolejny scenariusz klasyka angielskiej komedii romantycznej Richarda Curtissa. Młody mężczyzna budzi się w świecie, gdzie nikt oprócz niego nie zna piosenek Beatlesów. Jak może wykorzystać tę sytuację? Ano, stając się pierwszym Beatlesem w tym świecie. Po biografiach Ayrtona Senny i Amy Winehouse, Asif Kapadia, król kina dokumentalnego bierze na tapet słynnego Diego Maradonę. Czy trzeba coś dodawać? Namnożyło się ostatnio remake′ów klasyków animacji. Chcielibyśmy powiedzieć „aktorskich remake′ów”, ale w przypadku nowego „Króla Lwa” to jednak złe określenie – mamy tu bowiem do czynienia z fotorealistyczną animacją komputerową. Czy było warto wracać do klasyki? Przekonamy się. W sennym miasteczku Centerville coś nie gra. Wielki księżyc wisi jakby niżej niż zwykle, godziny dnia przychodzą niespodziewanie, a zwierzęta zachowują się tak, jak nie zachowywały się wcześniej. Ale nikt nie przewiduje tego, co za chwilę spotka Centerville – umarli wstają z grobów! Jim Jarmusch dość niespodziewanie kręci film o zombie! Marsz do kina… domowego – premiery Wychowani w rodzinie związanej z wrestlingiem, Paige i jej brat Zak są zachwyceni, kiedy dostają życiową szansę wejścia w zawodowy krąg WWE. Niestety, tylko Paige zostaje zakwalifikowana do bardzo wymagającego programu treningowego. Musi opuścić rodzinę i samotnie stawić czoło brutalnemu światu. Marsz do kina… domowego – powtórki
Wyszukaj / Kup Gdyby ulica Beale umiała mówić (2018, reż. Barry Jenkins) Barry Jenkins, twórca „Moonlight”, sensacyjnego laureata Oscara dla najlepszego filmu sprzed dwóch lat, powraca z kolejnym filmem, którego akcja toczy się w świecie afroamerykańskiej Ameryki. Tish i Fonny są przyjaciółmi od czasów dzieciństwa, po latach rozkwita między nimi miłość. Planują wspólne zamieszkanie, ale dla czarnoskórej pary nie jest łatwo znaleźć w Nowym Jorku mieszkanie. Co gorsza, pewien incydent w sklepie powoduje, że Fonny naraża się lokalnemu policjantowi. Gdy więc w okolicy dojdzie do gwałtu, policji najłatwiej będzie zrzucić winę na niego. Tish, ze wsparciem swej rodziny, rozpoczyna walkę o uwolnienie narzeczonego. Mają „Bracia Sisters” znakomite sceny – w szczególności dramatyczną kulminację i jej reperkusje, gdy zastosowany zostaje wynalazek Warma, czy też scenę finałową. Szkoda, że cały film nie utrzymuje się na tak wysokim poziomie, że pojawiają się dłużyzny, sceny zbędne, czujemy nierówny poziom. Otrzymujemy bowiem obraz interesujący, ale też pojawiające się przekonanie, że w jakiś sposób umknęła tu twórcom szansa na stworzenie dzieła wybitnego. W 2018 roku minęło 100 lat od urodzin Ingmara Bergmana, z tej okazji powstało wiele przedsięwzięć, prac i filmów celebrujących tę rocznicę. Jednym z takich wydarzeń jest film dokumentalny „Bergman – rok z życia” w reżyserii Jane Magnusson. W swoim założeniu autorka przygląda się kluczowemu dla życia i twórczości Bergmana rokowi 1957, kiedy to powstały tak znaczące jego dzieła, jak: „Siódma pieczęć”, „Tam, gdzie rosną poziomki” oraz wielkie projekty teatralne, jak wielogodzinna adaptacja dramatu „Peer Gynt”. Nuri Bilge Ceylan nie uznaje półśrodków. Twórca nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes „Zimowego snu”, uważanego przez wielu za arcydzieło „Pewnego razu w Anatolii” czy uznanych „Trzech małp” i „Uzaka” tworzy swe dzieła w stylu jakby zaprzeczającym potrzebie komercyjnego sukcesu. Przyznam, że dałem się – po raz kolejny – ponieść tej wysmakowanej opowieści. Zwłaszcza, że „Dzika grusza” jest, podobnie zresztą jak i poprzednie filmy laureata Złotej Palmy przesiąknięta pięknym, melancholijnym spojrzeniem na naszą egzystencję. To dwudziesty pierwszy film powstały w ciągu jedenastu lat w ramach franczyzy Marvel Cinematic Universum. Mogłoby się wydawać, że jego twórcy – Anna Boden i Ryan Fleck (ich nazwiska prawdopodobnie nic nikomu nie powiedzą) – nie będą w stanie już niczym zaskoczyć widza. Ale nic z tego. „Kapitan Marvel” to kolejne doskonałe dzieło, które idealnie łączy wątki klasycznej filmowej space opery z kinem superbohaterskim. 6 lipca 2019 |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Uśmiech umila życie
— Jarosław Loretz
50 najlepszych filmów o żywych trupach według czytelników Esensji
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
Wakacyjny leksykon filmów o żywych trupach. Część 8
— Piotr ‘Pi’ Gołębiewski
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Wspomnienia z wakacji: W blasku słońca
— Marcin Knyszyński
Krótko o filmach: Zabawa z żywymi trupami
— Marcin Mroziuk
Nie przegap: Lipiec 2019
— Esensja
Kochając Diego, nienawidząc Maradony
— Konrad Wągrowski
W krzywym zwierciadle: Europejskie wakacje Pająka
— Michał Kubalski
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Kwiecień 2019
— Esensja
mbank Nowe Horyzonty 2023: Drrrogi, chłopcze…
— Kamil Witek
Krótko o filmach: Ten typ tak ma
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Ale co z tą papugą?
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Suplement filmowy 2019
— Adam Lewandowski, Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Oko Furii i ostatni Vers
— Sebastian Chosiński
„Marvel” znaczy „coś cudownego”
— Agnieszka ‘Achika’ Szady
Na dwóch różnych nutach
— Konrad Wągrowski
Egzystencjalizm rewolwerowców
— Konrad Wągrowski
Inne oblicze Bergmana
— Krzysztof Spór
Forum Kina Europejskiego Cinergia 2018: Jesienna opowieść
— Konrad Wągrowski
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
I jeszcze "Drag Across Concrete" na dvd-br.