Z filmu wyjęte: Szerokie usta 2: PoszerzenieCykl „twarzowy” kończę kadrem znowuż przedstawiającym kobietę, choć trudno się w jej przypadku zdecydować, czy jeszcze się zalicza do homo sapiens, czy jednak już nie.
Jarosław LoretzZ filmu wyjęte: Szerokie usta 2: PoszerzenieCykl „twarzowy” kończę kadrem znowuż przedstawiającym kobietę, choć trudno się w jej przypadku zdecydować, czy jeszcze się zalicza do homo sapiens, czy jednak już nie. Dzisiejszy kadr – podobnie jak ten z zeszłego tygodnia – znów przedstawia kobietę rozwierającą nad wyraz szeroko usta, choć tym razem w „gimnastyce” znacznie wyraźniejszy udział miały komputerowe efekty specjalne. Dla pełnego opisania odmalowanej na zdjęciu sytuacji niezbędne będzie jednak krótkie pochylenie się nad fabułą filmu, z którego ów obrazek został wycięty. Otóż powyższe zdjęcie pochodzi z nakręconego w 2019 roku horroru SF „Assimilate”, czyli po naszemu z grubsza „Asymilacja”. Bohaterami opowieści jest dwóch nastolatków, którzy zabierają się za kręcenie filmiku o swojej mieścinie, mając nadzieję, że dzięki jego dystrybucji w sieci coś zarobią i z czasem wyrwą się w świat. Stopniowo jednak zauważają dziwne zmiany u niektórych mieszkańców, głównie tych, którzy zostali ugryzieni przez – jak się wkrótce okazuje – ogromne mniej więcej kleszcze. Te zaś znajdują potem zaciszne miejsce, w którym w ciągu godziny czy dwóch puchną w ogromny kokon, produkując w swoim wnętrzu kopię ugryzionej osoby. Która naturalnie dąży do usunięcia oryginału. Brzmi znajomo? No właśnie… Nie ma się co oszukiwać – i pomysł, i przebieg intrygi, są w dużej mierze zerżnięte z „Inwazji łowców ciał”. Scena z kadru – również. Przedstawia bowiem podmienioną już osobę, nawołującą swoich kamratów specyficznym wyciem i wskazującą kierunek, w którym uciekli nieprzemienieni jeszcze ludzie. I może nawet nie byłoby sprawy – choć to dziwny manewr, takie ukrywanie znanej historii pod przypadkowym tytułem. Kłopot w tym, że film został zrobiony ze znacznie mniejszym talentem i wdziękiem niż którakolwiek z trzech sędziwych już wersji klasyka (pojawiały się w kinach w latach 1956, 1978 i 1993), nie wnosi nic nowego do tematu, a na dokładkę scenariusz został napisany na kolanie, bo po seansie – po nawet niezłym finale – pojawia się zasadnicze pytanie: po jaką brytfannę obcy mieliby tworzyć sześć czy siedem miliardów ludzkich kopii? Jeśli więc ktoś oglądał chociaż jedną wersję „Inwazji łowców ciał”, radzę zostawić „Assimilate” w spokoju. Po cóż się denerwować… Na koniec słowo o twórcy tego podrabianego cudactwa. Otóż film został wyreżyserowany przez Johna Murlowskiego, który dodatkowo podpisał się jako współscenarzysta. Swego czasu, w epoce VHS, była to osoba znana z kręcenia mizernych horrorów i mizernych komedyjek. O uszy miłośników kina klasy B na pewno obiły się takie tytuły, jak „Powrót domatora”, „Amityville horror: Następne pokolenie”, „Czarny cadillac”, „Zbuntowany android” (SF z Oliverem Grunerem) czy dwa knociki z Hulkiem Hoganem – „Klub tajnych agentów” i „Muskularny święty Mikołaj”. Jak się zdaje, Murlowski nigdy nie podniósł swoich umiejętności reżyserskich i „Assimilate” gładko wpasowuje się w jego średnią dokonań. ![]() 29 listopada 2021 |
Witold Pyrkosz nadawał się do roli nieuczciwego kasjera bankowego Zenona Kruka idealnie! Gra bohatera, który nie rzuca się w oczy, więc tym samym nie wzbudza żadnych podejrzeń. A przynajmniej tak mu się wydaje. Jego wewnętrzny spokój pewnego dnia pryska jednak jak bańka mydlana… Historię wymyśloną przez Feliksa Falka wyreżyserował inny mistrz – Ryszard Bugajski. A jej tytuł brzmi tak niewinnie: „Kiedy się ze mną podzielisz?”
więcej »Drogi potencjalny twórco, pamiętaj, żeby na filmowy plan nie zapraszać zbyt krzepkich aktorów. W końcu scenografia przyda się jeszcze w kontynuacjach, a budżet rzadko kiedy jest z gumy.
więcej »Wyreżyserowana przez Ireneusza Kanickiego „Toccata” autorstwa Macieja Z.(enona) Bordowicza to jeden z najbardziej tajemniczych spektakli Teatru Sensacji „Kobra”. Dość powiedzieć, że po ponad półwieczu od jego powstania wciąż nie sposób odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, czy do jej emisji we wrześniu 1971 roku rzeczywiście doszło. Cieniem na przedstawieniu kładą się również późniejsze tragiczne losy reżysera i jego nie do końca wyjaśniona śmierć.
więcej »Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz
Ten człowiek jeszcze oddycha!
— Jarosław Loretz
Dama przed podróżą
— Jarosław Loretz
Dama w podróży
— Jarosław Loretz
Wymarzony kochanek
— Jarosław Loretz
Spaleni słońcem
— Jarosław Loretz
Dymek w lesie
— Jarosław Loretz
Beczka bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz
Pomsta na ufokach
— Jarosław Loretz
Zupa jednak wyszła za słona
— Jarosław Loretz
Dekoracje waść niszczysz!
— Jarosław Loretz
Ten człowiek jeszcze oddycha!
— Jarosław Loretz
Dama przed podróżą
— Jarosław Loretz
Dama w podróży
— Jarosław Loretz
Wymarzony kochanek
— Jarosław Loretz
Spaleni słońcem
— Jarosław Loretz
Dymek w lesie
— Jarosław Loretz
Beczka bezpieczeństwa
— Jarosław Loretz
Pomsta na ufokach
— Jarosław Loretz
Zupa jednak wyszła za słona
— Jarosław Loretz
Młodzi w łodzi (gwiezdnej)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2022 (4/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2022 (3/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2022 (2/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2022 (1/4)
— Jarosław Loretz
Orient Express: Potwór grubszego kalibru
— Jarosław Loretz
Orient Express: Tanie lokum z haczykiem
— Jarosław Loretz
Z bachorami trzeba ostro
— Jarosław Loretz
W Indiach też straszy
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2021 (4/4)
— Jarosław Loretz