Pożegnania 2022 (1/4)Jarosław LoretzPożegnania 2022 (1/4)W marcu: 2. – Alan Ladd Jr., amerykański producent filmowy, dzięki któremu powstały m.in. „Akademia policyjna”, „Vice versa” z 1988, „Braveheart – Waleczne Serce” (Oscar), „Człowiek w żelaznej masce” czy „Niedokończone życie”. 2. – Tony Walton, brytyjski scenograf i projektant kostiumów, pracujący m.in. przy „Mary Poppins” Stevensona (nominacja do Oscara), „451 stopniach Fahrenheita” Truffauta, „Morderstwie w Orient Expressie” Lumeta (nominacja do Oscara), „Jeźdźcu”, „Czarnoksiężniku z krainy Oz” Lumeta (nominacja do Oscara), „Całym tym zgiełku” (Oscar) i „Śmierci komiwojażera” Schlöndorffa (nagroda Emmy). 12. – Peter Mooney, bardziej znany jako Pete St John. Irlandzki piosenkarz folkowy i autor piosenek, z których jedna – „The Fields of Athenry” – stała się z czasem nieoficjalnym hymnem irlandzkich fanów piłki nożnej. Piosenka jest na tyle popularna, że doczekała się nawet wersji punkowej oraz reggae, a wśród dziesiątków wykonawców znalazł się m.in. Michael Jackson. 13. – William Hurt, amerykański aktor święcący triumfy głównie w latach 80., począwszy od debiutanckich „Odmiennych stanów świadomości” (nominacja do Złotego Globu), przez „Żar ciała”, „Park Gorkiego”, „Pocałunek kobiety pająka” (Oscar, BAFTA, nagrody główne w Cannes oraz Wenecji), aż po „Dzieci gorszego Boga”, „Telepasję” (w obu przypadkach nominacje do Oscara i Złotego Globu) oraz „Alicję” Woody’ego Allena. |
W połowie lat 70. zespół Can zmienił wydawcę. Amerykanów z United Artists zastąpili Brytyjczycy z Virgin. Pierwszym albumem, jaki ujrzał światło dzienne z nowym logo na okładce, był „Landed” – najsłabszy z wszystkich dotychczasowych w dorobku formacji z Kolonii.
więcej »Muzyczna archeologia? Jak najbardziej. Ale w pełni uzasadniona. W myśl Horacjańskiej sentencji: „Nie wszystek umrę” chcemy w naszym cyklu przypominać Wam godne ocalenia płyty sprzed lat. Albumy, które dawno już pokrył kurz, a ich autorów pamięć ludzka nierzadko wymazała ze swoich zasobów. Dzisiaj album z „trzecionurtowymi” kompozycjami Pavla Blatnego w wykonaniu Orkiestry Gustava Broma.
więcej »Pierwsza nagrana po rozstaniu z wokalistą Damo Suzukim płyta Can była dla zespołu próbą tego, na co go stać. Co z tej próby wyszło? Cóż, „Soon Over Babaluma” nie jest może arcydziełem krautrocka, ale muzycy, którzy w składzie pozostali, czyli Michael Karoli, Irmin Schmidt, Holger Czukay i Jaki Liebezeit, na pewno nie musieli wstydzić się jej.
więcej »Murray Head – Judasz nocą w Bangkoku
— Wojciech Gołąbowski
Ryan Paris – słodkie życie
— Wojciech Gołąbowski
Gazebo – lubię Szopena
— Wojciech Gołąbowski
Crowded House – hejnał hejnałem, ale pogodę zabierz ze sobą
— Wojciech Gołąbowski
Pepsi & Shirlie – ból serca
— Wojciech Gołąbowski
Chesney Hawkes – jeden jedyny
— Wojciech Gołąbowski
Nik Kershaw – czyż nie byłoby dobrze (wskoczyć w twoje buty)?
— Wojciech Gołąbowski
Howard Jones – czym właściwie jest miłość?
— Wojciech Gołąbowski
The La’s – ona znowu idzie
— Wojciech Gołąbowski
T’Pau – marzenia jak porcelana w dłoniach
— Wojciech Gołąbowski
Pożegnania 2022 (4/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2022 (3/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2022 (2/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2021 (4/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2021 (3/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2021 (2/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2021 (1/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2020 (4/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2020 (3/4)
— Jarosław Loretz
Pożegnania 2020 (2/4)
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Nurkujący kopytny
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Latająca rybka
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Android starszej daty
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Z filmu wyjęte: Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz