Nominacje dla najgorszych polskich filmówKilkudziesięciu dziennikarzy zajmujących się tematyką filmową i kulturalną wybrało nominacje do WĘŻY – nagród dla najgorszych polskich filmów za rok 2011. 11 nominacji do WĘŻY otrzymał film „1920 Bitwa Warszawska”, 10 nominacji zdobył „Wyjazd integracyjny”, a 9 nominacji powędrowało do twórców „Weekendu”. Pierwszego kwietnia Akademia wybierze laureatów.
EsensjaNominacje dla najgorszych polskich filmówKilkudziesięciu dziennikarzy zajmujących się tematyką filmową i kulturalną wybrało nominacje do WĘŻY – nagród dla najgorszych polskich filmów za rok 2011. 11 nominacji do WĘŻY otrzymał film „1920 Bitwa Warszawska”, 10 nominacji zdobył „Wyjazd integracyjny”, a 9 nominacji powędrowało do twórców „Weekendu”. Pierwszego kwietnia Akademia wybierze laureatów. Polski odpowiednik amerykańskich Złotych Malin przyznał nominacje w następujących kategoriach: Najgorszy Film, Film 3D, Aktor, Aktorka, Duet, Reżyseria, Scenariusz, Komedia, która nie śmieszy, Żenująca scena, Występ poniżej godności, Plakat. O tytuł najgorszego polskiego filmu 2011 roku rywalizować będą: „1920 Bitwa Warszawska”, „Jak się pozbyć cellulitu”, „Och, Karol 2”, „Weekend” i „Wyjazd integracyjny”. Wśród nominowanych aktorów i aktorek znaleźli się bardzo popularni dziś wykonawcy. Po kilka nominacji otrzymali, m.in.: Piotr Adamczyk, Paweł Małaszyński, Borys Szyc, Natasza Urbańska, Małgorzata Socha, Katarzyna Figura i Jan Frycz. WĘŻE przyznawane są po raz pierwszy w historii. Laureatów poznamy 1 kwietnia. Organizatorzy nagród tak piszą o swoim przedsięwzięciu: Lekko rzucona kilka dni temu śnieżka powoli staje się wielką śnieżną kulą, która nie ma na celu zmiecenia polskiego kina z powierzchni ziemi, ale jest dowodem, że nie ma zgody na filmy żenujące. Że właściwym dla nich losem jest wyśmianie. Szczere i głośne. Ale powiedzmy sobie od razu – to wcale nie jest tak, że w naszych nominacjach są wszystkie najgorsze filmy. Z pewnością niejedna mała produkcja, która przemknęła tylko przez kina mogłaby konkurować na żenadę z filmami, które tu wymieniamy. Ale my wymieniliśmy i nominowaliśmy właśnie te, dlatego, że je oglądaliśmy! Że ich wielkie kampanie reklamowe krzyczały wręcz: NIE MOŻECIE TEGO PRZEGAPIĆ! No to nie przegapiliśmy. I właśnie dzięki temu mamy teraz pełną cywilną odwagę, ba mamy obowiązek, te właśnie filmy nominować! Te, o których było głośno, po których spodziewaliśmy się wiele, a dostaliśmy… OTO PEŁNA LISTA NOMINACJI WIELKI WĄŻ czyli NAJGORSZY FILM
NAJGORSZY FILM 3D
AKTOR
AKTORKA
DUET NA EKRANIE
REŻYSERIA
SCENARIUSZ
KOMEDIA, KTÓRA NIE ŚMIESZY
ŻENUJĄCA SCENA
WYSTĘP PONIŻEJ GODNOŚCI
PLAKAT
PODSUMOWANIE NOMINACJI
• • • Dziś rozpoczyna się drugi etap głosowania, który potrwa do 31 marca. 1 kwietnia, w dniu szczególnym, poznamy laureatów we wszystkich 11 kategoriach. Pomysłodawcami i organizatorami nagród są: Kamil Śmiałkowski, Krzysztof Spór i Konrad Wągrowski. Pełna lista członków Akademii, którzy zadeklarowali swój udział w przedsięwzięciu znajduje się na stronie facebook.com/nagrodyweze. 21 marca 2012 |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Najgorszy polski film 2011 roku wybrany!
— Esensja
Nadpełzamy!
— Kamil M. Śmiałkowski
Po co my tę bitwę wygraliśmy? By teraz cierpieć katusze?
— Sebastian Chosiński
Dlaczego robisz mi to, Polsko
— Michał R. Wiśniewski
Do kina marsz: Wrzesień 2011
— Esensja
Gdynia 2011 (2): Panorama Polskiego Kina
— Urszula Lipińska, Konrad Wągrowski, Artur Zaborski
Jak „Och, Karola” zredukować do „Och”
— Artur Zaborski
Wiele hałasu o nic, nic, nic
— Sebastian Chosiński
Łotrzykowska ballada bez happy endu
— Sebastian Chosiński
Czytadło na podróż
— Piotr Pieńkosz
Cukrzykom wstęp wzbroniony
— Konrad Wągrowski
Dwugłos: Stara Baśń
— Łukasz Kustrzyński, Paweł Pluta
My też mamy Makoare
— Paweł Pluta
Smoła, rzeczywiście, ładna
— Łukasz Kustrzyński
Na ekranach: Wrzesień 2003
— Joanna Bartmańska, Marta Bartnicka, Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Tomasz Kujawski, Eryk Remiezowicz
Nic takiego
— Joanna Bartmańska
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów superbohaterskich XXI wieku
— Esensja
10 najlepszych filmów wojennych XXI wieku
— Esensja
10 najlepszych westernów XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych horrorów XXI wieku
— Esensja
Uważam że w pierwszej kategorii zdecydowanie zabrakło "Jeża Jerzego".