Do kina marsz: Czerwiec 2017Zapraszamy do przeglądu najciekawszych naszym zdaniem premier kinowych czerwca 2017. Będzie coś dla miłośników opowieści superbohaterskich, animacji i dobrych dramatów obyczajowych.
EsensjaDo kina marsz: Czerwiec 2017Zapraszamy do przeglądu najciekawszych naszym zdaniem premier kinowych czerwca 2017. Będzie coś dla miłośników opowieści superbohaterskich, animacji i dobrych dramatów obyczajowych. Marsz do kina Po kilku ostatnich wpadkach – nie najlepiej ocenianym „Człowieku ze Stali” i ocenianych już fatalnie „Batman vs. Superman” i „Legionie samobójców” przed uniwersum DC wielkie wyzwanie – próba odzyskania zaufania fanów. Czu uda się to pierwszej od dawna opowieści o kobiecej superbohaterce? Nie tracimy nadziei, że tak się stanie. Lobbing polityczny, korupcja, kulisy władzy, współczesna Ameryka, debata na temat ograniczenia praw do posiadania broni i Jessica Chastain w nominowanej do Złotego Globu roli lobbystki w thrillerze polityczno-sądowym. Kolejny film twórcy „Śmierci pana Lazarescu”, blisko trzygodzinna opowieść o pewnym rodzinnym spotkaniu przez wielu krytyków uważana jest za arcydzieło. Z pewnością warto poświęcić na nią swój czas. Nominacja do Złotego Globu, nominacja do Oscara, cały pakiet innych nagród – z całą pewnością warto zwrócić uwagę na tę oryginalną siedemdziesięciominutową szwajcarską animację poklatkową, opowiadającą o losach osieroconego chłopca w zastępczej rodzinie. Były filmy Universalu, były fil,my Hammera, była wzorowana na kinie nowej przygody trylogia z Brendanem Fraserem, a tu czeka nas kolejna opowieść o ożywającej egipskiej mumii. W roli tytułowej znana choćby z „Kingsman” Sofia Boutella, ale zwraca uwagę udział Toma Cruise’a i Russella Crowe’a w tym przedsięwzięciu. Sześć lat minęło od ostatniego występu filmowego Zygzaka i Złomka, występu jednak średnio udanego, bo prosta, budująca opowieść z części pierwszej została zastąpiona przez skomplikowaną, nie rozumianą przez dzieci historię szpiegowską. Mamy więc nadzieję, że w „Autach 3” twórcy powrócą do źródeł i bez wydziwiania dadzą nam chwytającą za serce ze świata samochodów z wielkimi oczami. Studio Ghibli to dla wielu nazwa, przed wypowiedzeniem której wstrzymuje się oddech. Może więc cieszyć, że kolejną jego produkcję możemy zobaczyć na wielkim ekranie, będąc pewnymi zarówno marki, jak i sprawdzonego dzieła, nagrodzonego przez festiwale i nominowanego do Oscara za najlepszą animację. Do tego temat opowieści, bezludna wyspa jako rajskie więzienie otoczone lazurowym niebem i przestworem oceanu… Czekamy na ten film jak na lato! Kolejna pozycja w dorobku brazylijskiego reżysera, opowiadająca tym razem o konflikcie kobiety, pragnącej spokojnie celebrować swą emeryturę, z postępującą wokół urbanizacją. Obraz zarówno wysoce oceniony przez krytyków i festiwale filmowe, jak i budzący głębokie kontrowersje, nominowany w Cannes do Złotej i Queerowej Palmy, łączy sobą wiele sprzeczności, z których relacja między postępem a przeszłością wcale nie musi być tą najoczywistszą. Czyżby polski dystrybutor przestraszył się słowa „Makbet” w tytule? Nie zmienia to faktu, że „Lady M.” nawiązuje do słynnej szekspirowskiej postaci – choć pośrednio, będąc ekranizacją XIX-wiecznej powieści Nikołaja Leskowa, którą zresztą przenoszono na ekran wielokrotnie, w tym w głośnej „Powiatowej Lady Makbet”. Akcję z Rosji przeniesiono do XIX-wiecznej Anglii, można więc rzec, że Szekspir wraca do domu. Marsz do… kina domowego „Lego Batman” zaskakuje podwójnie. Po raz pierwszy wtedy, gdy orientujesz się, że to bodaj najbardziej błyskotliwa wizja relacji Batmana z Jokerem w historii kina i najciekawszy film o superbohaterach DC od czasów Tima Burtona – podczas gdy Zack Snyder i spółka stawiają kloca za klocem, twórcy „Lego Batmana” z dobrze znanych klocków budują film całkowicie świeży i diabelnie zabawny. Po raz drugi wtedy, gdy nagle okazuje się, że to wcale nie jest – jak początkowo mogłoby się wydawać – „Deadpool” dla najmłodszych, bo obecne na sali dzieci bawią się raczej średnio; co innego ich rodzice. „John Wick 2” to ciekawy przypadek filmu, który jednocześnie jest serio, i ironiczny; w ukazywaniu przemocy tak samo brutalny, jak bliski kreskówce. Jeszcze bardziej niż oryginał, sequel skupia się na celebrowaniu stylu i przedmiotów: dopasowanych garniturów, butów, broni, świata hoteli, gadżetów i rozrywek przeznaczonych tylko dla elity płatnych morderców. „John Wick 2” nie daje się zamknąć w szufladce z napisem „kino eksploatacji” – choć bohaterowie są tu śmiertelnie poważni, a akcja – przynajmniej od połowy filmu – polega na przeskokach od jednej masakry do następnej, produkcja Stahelskiego okazuje się rzeczą całkiem samoświadomą i nie stroniącą od dekonstrukcji. 3 czerwca 2017 |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
100 najlepszych filmów XXI wieku
— Esensja
50 najlepszych filmów 2017 roku
— Esensja
Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
Prezenty świąteczne 2017: Film
— Esensja
Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Grudzień 2017 (1)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk
Najlepsze filmy II kwartału 2017
— Esensja
Esensja ogląda: Październik 2017 (2)
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Nie przegap: Wrzesień 2017
— Esensja
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Cinergia 2019: Pewnego razu w Brazylii
— Konrad Wągrowski
Nic nowego pod słońcem
— Miłosz Cybowski
Esensja ogląda: Grudzień 2017 (2)
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Grudzień 2017 (1)
— Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Marcin Mroziuk
Esensja ogląda: Październik 2017 (2)
— Marcin Mroziuk, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Marzec 2017 (4)
— Piotr Dobry, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady
Esensja ogląda: Marzec 2017 (3)
— Piotr Dobry, Marcin Osuch, Jarosław Robak
Esensja ogląda: Marzec 2017 (1)
— Grzegorz Fortuna
Esensja ogląda: Kwiecień 2015 (1)
— Piotr Dobry, Alicja Kuciel, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja