Jest dobrze, ale nie bardzoPiotr DobryJest dobrze, ale nie bardzo
Wyszukaj / Kup Przechodząc na koniec do kategorii technicznych – by sprawiedliwości stało się zadość, w większości z nich powinno triumfować mistrzowskie formalnie „Apocalypto”. Tak się jednak nie stanie – nie znoszący Gibsona od czasu „Pasji” (a po ostatniej jego antysemickiej wypowiedzi jeszcze mocniej) Akademicy przyznali co prawda „Apocalypto” nominacje za najlepszą charakteryzację, dźwięk i montaż dźwięku, ale już brak wyróżnień za scenografię, kostiumy i efekty specjalne jawi się jako mały skandal. Z pewnością bardziej zasługiwał na nominację w tej ostatniej kategorii, niż „Posejdon” i „Superman: Powrót” – filmy, w których utopiono setki milionów dolarów, a efektu nie sposób było dostrzec na ekranie. Ale nie jest zaskoczeniem, że Akademicy stawiają tu na odrealnione megaprodukcje – gdyby nie chodziło wyłącznie o rozmach, a też o jakość – o statuetkę śmiało mogłoby ubiegać się nie tylko „Apocalypto”, ale również „Casino Royale” – film wirtuozerski od strony wizualnej, napakowany akcją, niesamowitymi popisami kaskaderskimi, efektami bardzo wysokiej próby. Patrząc więc ogólnie – jest OK., ale gdzieniegdzie zgrzyta. Takie wrażenie wynoszę z tych nominacji i takie też zapewne będę miał już po samej ceremonii wręczenia Oscarów. I tym optymistycznym (ale nie bardzo) akcentem póki co się z Wami żegnam. Pełna lista nominacji NAJLEPSZY FILM „Babel” „Mała Miss” „Królowa” „Infiltracja” „Listy z Iwo Jimy” NAJLEPSZY AKTOR Leonardo DiCaprio - „Krwawy diament” Ryan Gosling - „Half Nelson” Peter O′Toole - „Venus” Will Smith - „W pogoni za szczęściem” Forest Whitaker - „Ostatni król Szkocji” NAJLEPSZA AKTORKA Penelope Cruz - „Volver” Judi Dench - „Notatki o skandalu” Helen Mirren - „Królowa” Meryl Streep - „Diabeł ubiera się u Prady” Kate Winslet - „Małe dzieci” NAJLEPSZY AKTOR DRUGOPLANOWY Alan Arkin - „Mała Miss” Jackie E. Haley - „Małe dzieci” Djimon Hounsou - „Krwawy diament” Eddie Murphy - „Dreamgirls” Mark Wahlberg - „Infiltracja” NAJLEPSZA AKTORKA DRUGOPLANOWA Adriana Barraza - „Babel” Cate Blanchett - „Notatki o skandalu” Abigail Breslin - „Mała Miss” Jennifer Hudson - „Dreamgirls” Rinko Kikuchi - „Babel” NAJLEPSZA REŻYSERIA Paul Greengrass - „Lot 93” Clint Eastwood - „Listy z Iwo Jimy” Stephen Frears - „Królowa” Alejandro Gonzalez Inarritu - „Babel” Martin Scorsese - „Infiltracja” NAJLEPSZE ZDJĘCIA Vilmos Zsigmond - „The Black Dahlia” Emmanuel Lubezki - „Ludzkie dzieci” Dick Pope - „Iluzjonista” Guillermo Navarro - „Labirynt Fauna” Wally Pfister - „Prestiż” NAJLEPSZY SCENARIUSZ ADAPTOWANY „Borat” „Ludzkie dzieci” „Infiltracja” „Małe dzieci” „Notatki o skandalu”
Wyszukaj / Kup NAJLEPSZY SCENARIUSZ ORYGINALNY „Babel” „Listy z Iwo Jimy” „Mała Miss” „Labirynt Fauna” „Królowa” NAJLEPSZY FILM ANIMOWANY „Auta” „Happy Feet: Tupot małych stóp” „Straszny dom” NAJLEPSZY FILM ZAGRANICZNY „Po weselu” „Dni chwały” „Życie na podsłuchu” „Labirynt Fauna” „Woda” NAJLEPSZY FILM DOKUMENTALNY „Deliver Us from Evil” „Niewygodna prawda” „Iraq in Fragments” „Jesus Camp” „My Country My Country” NAJLEPSZY MONTAŻ Douglas Crise, Stephen Mirrione - „Babel” Richard Chew, Steven Rosenblum - „Krwawy diament” Alfonso Cuarón, Alex Rodríguez - „Ludzkie dzieci” Thelma Schoonmaker - „Infiltracja” Clare Douglas, Richard Pearson, Christopher Rouse - „Lot 93” NAJLEPSZA MUZYKA Gustavo Santaolalla - „Babel” Thomas Newman - „Dobry Niemiec” Philip Glass - „Notatki o skandalu” Javier Navarrete - „Labirynt Fauna” Alexandre Desplat - „Królowa” NAJLEPSZA PIOSENKA „I Need To Wake Up” - „Niewygodna prawda” „Our Town” - „Auta” „Listen” - „Dreamgirls” „Love You I Do” - „Dreamgirls” „Patience” - „Dreamgirls” NAJLEPSZA CHARAKTERYZACJA „Apocalypto” „Klik: I robisz, co chcesz” „Labirynt Fauna” NAJLEPSZY SCENOGRAFIA I DEKORACJA WNĘTRZ „Dreamgirls” „Dobry agent” „Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka” „Labirynt Fauna” „Prestiż” NAJLEPSZE KOSTIUMY Chung Man Yee - „Cesarzowa” Patricia Field - „Diabeł ubiera się u Prady” Sharen Davis - „Dreamgirls” Milena Canonero - „Maria Antonina” Consolata Boyle - „Królowa” NAJLEPSZE EFEKTY SPECJALNE „Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka” „Posejdon” „Superman: Powrót” NAJLEPSZY MONTAŻ DŹWIĘKU „Apocalypto” „Krwawy diament” „Sztandar chwały” „Listy z Iwo Jimy” „Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka” NAJLEPSZY DŹWIĘK „Apocalypto” „Krwawy diament” „Sztandar chwały” „Dreamgirls” „Piraci z Karaibów: Skrzynia umarlaka” NAJLEPSZY KRÓTKOMETRAŻOWY FILM DOKUMENTALNY „The Blood of Yingzhou District” „Recycled Life” „Rehearsing a Dream” „Two Hands” NAJLEPSZY ANIMOWANY FILM KRÓTKOMETRAŻOWY „The Danish Poet” „Lifted” „The Little Matchgirl” „Maestro” „No Time for Nuts” NAJLEPSZY AKTORSKI FILM KRÓTKOMETRAŻOWY „Binta y la gran idea” „Éramos pocos” „Helmer & Sonl” „The Saviour” „West Bank Story” NAGRODA ZA CAŁOKSZTAŁT TWÓRCZOŚCI Ennio Morricone |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Babel
— Marcin Knyszyński
100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja
Clint Eastwood: Reżyser
— Sebastian Chosiński, Ewa Drab, Konrad Wągrowski
50 najlepszych filmów wojennych wszech czasów
— Esensja
Porażki i sukcesy A.D. 2007
— Michał Chaciński, Piotr Dobry, Ewa Drab, Urszula Lipińska, Łukasz Twaróg, Kamil Witek, Konrad Wągrowski
„Małe dzieci” najlepszym filmem 2007 roku według Esensji i Stopklatki
— Esensja
Życie jak płomyk na wietrze
— Konrad Wągrowski
„Małe dzieci” najlepszym filmem I kwartału 2007 w polskich kinach
— Esensja
Labirynt Elfa i Scorsese z Golasem w ręku
— Konrad Wągrowski
Nie wszystko złoto, co się świeci
— Kamil Witek
Krótko o filmach: Bezpieczna przystań na pustyni
— Sebastian Chosiński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Zjawa
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Birdman
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Biutiful
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. 21 gramów
— Marcin Knyszyński
Do sedna: Alejandro González Iñárritu. Amores perros
— Marcin Knyszyński
Pomysł na życie zawodowe po osiemdziesiątce
— Konrad Wągrowski
Wielkopostne podpłomyki
— Wojciech Lewandowski
O pustej Golgocie
— Przemysław Ciura
Esensja ogląda: Kwiecień 2017 (1)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Gabriel Krawczyk, Marcin Mroziuk, Konrad Wągrowski
Polska nie musi wstawać z kolan, za to może wstać z kanapy
— Piotr Dobry
Człowiek z rozgoryczenia
— Piotr Dobry
„Love Story” w wykonaniu Patryka Vegi
— Piotr Dobry, Konrad Wągrowski
Uśmiech, proszę!
— Piotr Dobry
Komiksy i klozety, czyli jedna z najmądrzejszych bajek roku
— Piotr Dobry
Koniec niewinności
— Piotr Dobry
Walka żywiołów
— Piotr Dobry
Wszyscy jesteśmy Patersonami
— Piotr Dobry
Tam, gdzie diabeł mówi dobranoc
— Piotr Dobry
Magia i mózg
— Piotr Dobry