Do kina marsz: Lipiec 2010Uczciwie mówiąc - raczej zachęcamy do wakacyjnego wyjazdu. Dystrybutorzy na lipiec nie przygotowali powalającego repertuaru. Nieliczne perełki (co do dwóch sami nie mamy pewności, czy warto polecać) będzie można obejrzeć w kurortach w deszczowy (oby nie) wieczór, lub po powrocie do domu.
EsensjaDo kina marsz: Lipiec 2010Uczciwie mówiąc - raczej zachęcamy do wakacyjnego wyjazdu. Dystrybutorzy na lipiec nie przygotowali powalającego repertuaru. Nieliczne perełki (co do dwóch sami nie mamy pewności, czy warto polecać) będzie można obejrzeć w kurortach w deszczowy (oby nie) wieczór, lub po powrocie do domu. W naszym cyklicznym zestawieniu przedstawiamy najciekawsze, naszym zdaniem, filmowe premiery nadchodzącego miesiąca. Uwaga! W wielu przypadkach nie możemy na 100% zagwarantować jakości obrazu – wspominamy o nim po prostu dlatego, że zapowiada się ciekawie, albo dlatego, że szanujący się kinoman nie powinien tego filmu nie znać, nawet jeśli z seansu wyjdzie zniesmaczony i skieruje się do kasy, by zażądać zwrotu pieniędzy za bilet. Dla jasności – od nas także nie należy się domagać tych pieniędzy. Niemniej jednak mamy nadzieję, że nasze typy będą w większości przypadków trafne, a sam cykl uznacie za pomocny przy planowaniu kinowych wizyt. A na wrażenia poseansowe zapraszamy oczywiście do serwisu Zgryźliwych Tetryków. MARSZ DO KINA: Francuska komedia pomyłek opierająca się na pomyśle zamiany miejsc i na konflikcie płci to przede wszystkim gratka dla miłośników francuskiego poczucia humoru i aktorów: Sophie Marceau i Dany’ego Boona. Marceau to marka sama w sobie, Boon zrobił karierę jako aktor komediowy i reżyser, zwłaszcza za sprawą rewelacyjnego „Jeszcze dalej niż północ”. Dla tych dwojga warto film obejrzeć, a oprócz wakacyjnej rozrywki możliwe, że na deser wysnujemy jakieś pożyteczne wnioski na temat związków damsko-męskich. Poza tym, „Kobieta na Marsie, mężczyzna na Wenus” zapowiada się po prostu na dobrą zabawę na lato. Czytaj też naszą recenzję. Czego nowego można spodziewać się po czwartej już części zyskownej serii o zielonym ogrze? W kolejnym, podobno ostatnim, „Shreku” na pewno nie znajdziemy świeżości, pomysłowości i błyskotliwości pierwszej odsłony, bo nie było ich już w nadmiarze w sequelu, a zniknęły zupełnie w „trójce”. „Ostatni rozdział” stanie się jednak na pewno czystą przyjemnością i okazją do pośmiania się dla tych wszystkich fanów „Shreka”, którzy nie oczekują wiele więcej niż dziarskiej komedii opartej na przyzwoitych gagach. Dowcipów na pewno na ekranie nie zabraknie, podobnie jak ulubionych bohaterów. Niezależnie od jakości czwarty „Shrek” będzie po prostu hitem dla małych i dużych. Na powrót do kultowej serii sprzed dwóch dekad patrzymy z wielkim niepokojem, bo choć prawie pewne jest, że „Predators” to zdecydowanie wyższa klasa niż „AvP” to równie wiele jest niewiadomych. Reżyser Nimrod Antal nie jest specem od widowiskowego kina gatunków (choć po słynnych „Kontrolerach” w tym właśnie kierunku poszedł realizując horror „Vacancy” i film sensacyjny „Armored” – oba mało popularne w Polsce), podobnie jak odtwórca głównej roli Adrien Brody. Sam film kosztował zaledwie 40 milionów dolarów, a pomysł na przeniesienie akcji na inną planetę budzi równie wiele wątpliwości co zastąpienie nazistów komunistami w „Indiana Jonesie” czy przeniesie akcji w przyszłość w „Terminatorze: Ocalenie”. No i a propos, powiedzmy sobie szczerze, jaki powrót do wielkich franczyz lat 80. udał się bezboleśnie? Ale naprawdę trzymamy kciuki i zalecamy przekonanie się samemu – zbyt wiele rozrywki kino w tym miesiącu i tak nie dostarczy. Christopher Nolan jest na topie po „Mrocznym Rycerzu”, DiCaprio też trzyma się pewnie, więc kosztująca 170 milionów dolarów „Incepcja” jest skazana na sukces, przynajmniej finansowy. Ale i artystycznie zapowiada się nieźle, bo Nolan powraca do dobrze sprawdzonej formuły widowiskowego, pełnego akcji thrillera w konwencji sf, a sam pomysł wydarzeń rozgrywających się w głębi umysłu intryguje. Może tylko zwiastuny prezentują film jako nieco zbyt „matriksowy”, ale przecież zwiastuny rzadko oddają całą prawdę o filmie. Tak czy inaczej, to bodaj największy aktorski przebój wakacji w polskich kinach. MARSZ DO KINA… DOMOWEGO: Wojna i pokój Niedawno wznawiano u nas „Wojnę i pokój” w wersji amerykańskiej (z Audrey Hepburn w roli głównej), tym razem Epelpol zapewnia po raz kolejny nostalgiczny powrót do wersji rosyjskiej. Dla wielu widzów tej kanonicznej. Percy Adlon (Bagdad Cafe, Cukiereczek, Rozalka idzie na zakupy) Wojtek Orliński w swej książce „Ameryka nie istnieje” opowiada przydrożnych motelach przy słynnym Route 66, przywołując tam właśnie film „Bagdad Cafe” Percy’ego Adlona, co dla wielu czytelników może stać się asumptem do przypomnienia sobie tego sympatycznego filmu. Tym ważniejsza może być informacja, że w lipcu pojawi się cały pakiet filmów Adlona, z „Bagdad Cafe”, ale też mniej znanymi „Cukiereczkiem” i „Rozalka idzie na zakupy”. 30 czerwca 2010 |
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
10 najlepszych filmów science fiction XXI wieku
— Esensja
100 najlepszych filmów XXI wieku. Druga setka
— Esensja
Najlepsze filmy SF – wybór czytelników
— Esensja
100 najlepszych filmów science fiction wszech czasów
— Esensja
Najlepsze pakiety filmowe na prezent
— Esensja
Filmowy rok 2010: Porażki i sukcesy 2010
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Karol Kućmierz, Konrad Wągrowski, Kamil Witek, Artur Zaborski
„The Social Network” najlepszym filmem roku według Stopklatki i Esensji
— Esensja
100 najlepszych filmów dekady
— Esensja
„Incepcja” filmem III kwartału 2010 według Stopklatki i Esensji
— Esensja
Ten film to barok
— Jakub Gałka, Michał Kubalski, Marcin T.P. Łuczyński, Agnieszka Szady, Konrad Wągrowski
Marzec 2020
— Esensja
Luty 2020
— Esensja
Styczeń 2020
— Esensja
Grudzień 2019
— Esensja
Listopad 2019
— Esensja
Październik 2019
— Esensja
Wrzesień 2019
— Esensja
Sierpień 2019
— Esensja
Lipiec 2019
— Esensja
Maj 2019
— Esensja
Chłopcy bawią się w Mad Maksy, a dziewczyny w ślub
— Konrad Wągrowski
Remanent filmowy 2017
— Sebastian Chosiński, Miłosz Cybowski, Grzegorz Fortuna, Adam Kordaś, Marcin Osuch, Jarosław Robak, Agnieszka ‘Achika’ Szady, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Esensja ogląda: Grudzień 2017 (4)
— Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Lipiec 2017 (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz
Remanent filmowy 2016
— Sebastian Chosiński, Gabriel Krawczyk, Jarosław Loretz, Marcin Osuch, Konrad Wągrowski, Kamil Witek
Esensja ogląda: Listopad 2014 (2)
— Sebastian Chosiński, Piotr Dobry, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Gdzie twój dom, Ziemianinie?
— Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Październik 2013 (1)
— Gabriel Krawczyk
Esensja ogląda: Listopad 2012 (DVD i Blu-Ray)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Jarosław Loretz, Daniel Markiewicz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Sierpień 2012 (kino)
— Sebastian Chosiński, Grzegorz Fortuna, Anna Kańtoch, Alicja Kuciel, Małgorzata Steciak, Konrad Wągrowski
Zmarł Leonard Pietraszak
— Esensja
50 najlepszych filmów 2019 roku
— Esensja
Oscary 2019: Ranking filmów Oscarowych
— Esensja
50 najlepszych filmów 2018 roku
— Esensja
Prezenty świąteczne 2018: Najlepsze książki pod choinkę
— Esensja
20 najlepszych filmów animowanych XXI wieku
— Esensja
15 najlepszych filmów dokumentalnych XXI wieku
— Esensja
20 najlepszych polskich filmów XXI wieku
— Esensja