WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Barwy ochronne |
Data premiery | 28 stycznia 1977 |
Reżyseria | Krzysztof Zanussi |
Zdjęcia | Edward Kłosiński |
Scenariusz | Krzysztof Zanussi |
Obsada | Piotr Garlicki, Zbigniew Zapasiewicz, Christine Paul-Podlasky, Mariusz Dmochowski, Wojciech Alaborski, Mieczyslaw Banasik, Krystyna Bigelmajer, Jadwiga Colonna-Walewska, Alfred Freudenheim |
Muzyka | Wojciech Kilar |
Rok produkcji | 1977 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 106 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
Klasyka z klasą: Vivat Academia, vivant Profesores, vivat…Co mają ze sobą wspólnego turbot, zając szarak, patyczak i docent Jakub Szelestowski z „Barw ochronnych” (1976) Krzysztofa Zanussiego? Każdy z nich potrafi świetnie dostosować się do środowiska, w którym żyje. O ile jednak, przedstawiciele świata zwierząt używają ubarwienia ochronnego, by nie skończyć w gardzieli jakiegoś drapieżnika, o tyle bohater filmu Zanussiego musi uciekać się do mimezji, by przetrwać wśród osobników swojego gatunku.
Krystian FredKlasyka z klasą: Vivat Academia, vivant Profesores, vivat…Co mają ze sobą wspólnego turbot, zając szarak, patyczak i docent Jakub Szelestowski z „Barw ochronnych” (1976) Krzysztofa Zanussiego? Każdy z nich potrafi świetnie dostosować się do środowiska, w którym żyje. O ile jednak, przedstawiciele świata zwierząt używają ubarwienia ochronnego, by nie skończyć w gardzieli jakiegoś drapieżnika, o tyle bohater filmu Zanussiego musi uciekać się do mimezji, by przetrwać wśród osobników swojego gatunku. Krzysztof Zanussi |
WASZ EKSTRAKT: | |
---|---|
Zaloguj, aby ocenić | |
Tytuł | Barwy ochronne |
Data premiery | 28 stycznia 1977 |
Reżyseria | Krzysztof Zanussi |
Zdjęcia | Edward Kłosiński |
Scenariusz | Krzysztof Zanussi |
Obsada | Piotr Garlicki, Zbigniew Zapasiewicz, Christine Paul-Podlasky, Mariusz Dmochowski, Wojciech Alaborski, Mieczyslaw Banasik, Krystyna Bigelmajer, Jadwiga Colonna-Walewska, Alfred Freudenheim |
Muzyka | Wojciech Kilar |
Rok produkcji | 1977 |
Kraj produkcji | Polska |
Czas trwania | 106 min |
Gatunek | dramat |
Zobacz w | Kulturowskazie |
Wyszukaj w | Skąpiec.pl |
Wyszukaj w | Amazon.co.uk |
"Na szczęście, teraz w wolnej Polsce liczą się kompetencje i umiejętności, a nie jakieś tam układy…"
Doskonała ironia.
Niestety, wbrew temu, co sobie różni optymiści myślą, kryteria uznania (kompetencje czy układy) są u nas zmiennymi niezależnymi od ustroju politycznego i rządzącej (panującej?) opcji partyjnej.
Taka kultura...
Gdy w lutym 1967 roku Teatr Sensacji wyemitował „Cichą przystań” – ostatni odcinek „Stawki większej niż życie” – widzowie mieli prawo poczuć się osieroceni przez Hansa Klossa. Bohater, który towarzyszył im od dwóch lat, miał zniknąć z ekranów. Na szczęście nie na długo. Telewizja Polska miała już bowiem w planach powstanie serialu, na którego premierę trzeba było jednak poczekać do października 1968 roku.
więcej »Tak to jest, jak w najbliższej okolicy planu zdjęciowego nie ma najmarniejszej nawet knajpki.
więcej »Domino – jak wielu uważa – to takie mniej poważne szachy. Ale na pewno nie w trzynastym (czwartym drugiej serii) odcinku teatralnej „Stawki większej niż życie”. tu „Partia domina” to nadzwyczaj ryzykowna gra, która może kosztować życie wielu ludzi. O to, by tak się nie stało i śmierć poniósł jedynie ten, który na to ewidentnie zasługuje, stara się agent J-23. Nie do końca mu to wychodzi.
więcej »Knajpa na szybciutko
— Jarosław Loretz
Bo biblioteka była zamknięta
— Jarosław Loretz
Wilkołaki wciąż modne
— Jarosław Loretz
Precyzja z dawnych wieków
— Jarosław Loretz
Migrujące polskie płynne złoto
— Jarosław Loretz
Eksport w kierunku nieoczywistym
— Jarosław Loretz
Eksport niejedno ma imię
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy – kontynuacja
— Jarosław Loretz
Polski hit eksportowy
— Jarosław Loretz
Zemsty szpon
— Jarosław Loretz
Zwodniczy urok klęski
— Sebastian Chosiński
Najdłuższa noc w życiu
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Twardziel o duszy romantyka
— Sebastian Chosiński
Alfred Hitchcock. Narodziny mistrza suspensu
— Sebastian Chosiński
Catherine Deneuve. Piękna dwudziesto-, piękna pięćdziesięcioletnia
— Sebastian Chosiński
François Truffaut. Mistrz subtelnej ironii i erotycznego napięcia
— Sebastian Chosiński
Alain Delon. Już taki z niego… zimny drań
— Sebastian Chosiński
Jean-Paul Belmondo. Aktor o tysiącu twarzach
— Sebastian Chosiński
Jean-Pierre Melville. Bóg, który doświadcza
— Sebastian Chosiński
Naprawdę wielka iluzja
— Krystian Fred
Uśmierzający, lecz nie wybuchowy
— Sebastian Chosiński
Esensja ogląda: Listopad (3)
— Sebastian Chosiński, Jarosław Loretz, Jarosław Robak
Serce w rozterce
— Piotr Czerkawski
Porażki i sukcesy 2015
— Piotr Dobry, Ewa Drab, Grzegorz Fortuna, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Oscary 2015: Esensja o „Idzie”
— Sebastian Chosiński, Karolina Ćwiek-Rogalska, Krystian Fred, Jarosław Robak, Krzysztof Spór, Konrad Wągrowski
Porażki i sukcesy 2014
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Piotr Dobry, Jarosław Robak, Grzegorz Fortuna, Jacek Walewski, Konrad Wągrowski, Krystian Fred, Kamil Witek, Miłosz Cybowski, Adam Kordaś
Esensja ogląda: Marzec 2014 (2)
— Krystian Fred, Jarosław Loretz
Esensja ogląda: Styczeń 2014 (3)
— Krystian Fred, Michał Kubalski, Daniel Markiewicz, Agnieszka Szady
Co nam w kinie gra: Pan Verdoux
— Krystian Fred
Esensja ogląda: Listopad 2013 (2)
— Karolina Ćwiek-Rogalska, Ewa Drab, Krystian Fred
Co nam w kinie gra: Cyrk
— Krystian Fred
„Ten film był dnem dna”, czyli historia ekranizacji prozy Stanisława Lema
— Michał Chaciński, Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
Esensja ogląda: Grudzień 2012 (DVD i BR)
— Sebastian Chosiński, Krystian Fred, Jakub Gałka, Anna Kańtoch, Jarosław Loretz, Konrad Wągrowski
> Vivat Academia, vivat Profesores
Vivant profesores!. Vivant, DKN.